Goscinny Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Hei Jeg veit ikke om dette er helt riktig plass, men jeg tror dere kan svare på det. Jeg holder på å bygge kabinett, og planla å ta HK-plate fra et annet kabinett. Når jeg så på den, så jeg at det ikke passet! Men så er det jo den lille platen der hvor kablene plugges inn som kan byttes ut. Det jeg lurer på er om jeg kan bruke den lille platen som står i denne PC-ens HK-brett og flytte over i den gamle? Det ser ikke ut til å være helt lik festeteknikk. Er dette noe standard-greie? Legger ved et par bilder. Goscinny Endret 30. desember 2006 av Goscinny Lenke til kommentar
nifty Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Den platen du har skal passe, bare knekk ut det stykket som sitter i veien på det nye kabinettet ! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 IO-Shield (som det heter på fint) følger hovedkortet, og ikke kabinettet. Grunnen er at typen og antall utganger (og plasseringen av disse) varierer fra hovedkort til hovedkort. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Jepp. Så flott at det har et navn, det gjør ting enklere Det går greit å få ut det gamle IO-Shield-et, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal feste det nye som hører til det andre hovedkortet ... Skal jeg teipe det på? :S Det ser iallfall ikke ut til å være festet på lik måte. Goscinny Lenke til kommentar
noehetje Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Jepp. Så flott at det har et navn, det gjør ting enklere Det går greit å få ut det gamle IO-Shield-et, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal feste det nye som hører til det andre hovedkortet ... Skal jeg teipe det på? :S Det ser iallfall ikke ut til å være festet på lik måte. Goscinny 7610148[/snapback] om jeg da forstår deg riktig så passer ikke den nye plata i kabinettet?... skal jo være standard det , men er litt kinkig av å til å kneppe skikkelig på plass. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 De taggene, og tilsvarende hull på HK-brettet, kan jeg ikke se at det andre IO-Shield-et og kabinettet har! Skjønner dere hva jeg mener nå? Goscinny Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 ser at det er en litt gammel HK-plate du bruker, og den kjører etter win-99 standarden (eller hva det nå heter) på IO-shielden, og har en mekanisme som gjør at denne ikke er utskiftbar... jeg vil egentlig bare anbefale deg å ta vekk/skjære vekk den som sitter der og kjøre uten... eller evt lage en selv av 2-3mm plexi kan være ganske vanskelig, men vil se ekstremt bra ut lykke til i alle fall Harald Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Jeg tror jeg kan få et dell-kabinett av Pessimisten her på forumet, og får bare håpe det har uttagbart HK-brett. Hvis ikke er det vel til med drillen og vinkelsliperen Nedtur ... Goscinny Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Jeg tror jeg kan få et dell-kabinett av Pessimisten her på forumet, og får bare håpe det har uttagbart HK-brett. Hvis ikke er det vel til med drillen og vinkelsliperen Nedtur ... Goscinny 7611037[/snapback] fjerne festene og bore noen hull og feste det slik...skal funke det...det var det jeg måtte gjøre på ene kabinettet mitt Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Tror jeg heller hadde kastet litt penger etter problemet, for eksempel dette. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 eller spandert på deg selv et nytt tower. de ligger fra 300 og oppover, og tror ikke du får et eneste kabinett i dag som ikke har normalt system på IO:shield utbyttinga Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Hvorfor tower, og ikke mindre? Dessuten blir det billigere å kjøpe plate @ Microplex enn å kjøpe et helt kabinett som du kanskje bare kan kaste etterpå. Det blir for materialistisk etter min smak Gosicnny Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) den plata som ble linka til kosta 250kr. hvorfor ikke bare kjøpe en helt ny kasse til 250-300kr da? greit nok at det blir en billig kasse med litt fjortiss design, men det er nok stort sett et bedre valg enn å kjøpe en lian li hk brett plate til et gammalt kabinett som sannsynsligvis må moddes for å kunne bruke lian li hk brettet... btw, når jeg sier tower, så mener jeg ikke full tower... er nok av små tower der ute. edit: hva med denne kassa f.eks? den er svart, ser ganske grei ut og koster 295,- jeg hadde spandert 50 kr extra på dette valget uansett dersom alternativet er en hk plate til 245,- Endret 1. januar 2007 av Spirre Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 NÅ skjønner jeg hva du mener Du fikk sikkert ikke med deg noe jeg skrev i første post, som er av relativt stor betydning: Jeg bygger kabinett selv (se signatur) . Derfor trenger jeg bare HK-plata, og ikke et helt kabinett. Hvis ikke hadde jeg vært helt enig, selv om den virkelige prisen blir litt høyere pga. fraktkostnader, men dersom jeg ikke bygde kabinett selv, ville jeg nok gjort som deg, Spirre Goscinny Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 du har helt rett, jeg fikk ikke med meg at du bygger kassa selv. men om du skal kjøpe en slik hk plate så kommer det jo frakt alikevel Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Har nå testet ut littegranne, og det funker jo glimrende å sette nye IO-shields inn i gammel standard på HK-brett! Det eneste er at det sitter litt løst, men når HK blir skrudd fast, er det intet problem. PCI-sporene passer også bra =D Dersom noen er interessert, kan jeg legge ut bilder. Goscinny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå