Fruktkake Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Oppkravsgebyret ligger på omtrent 50 kroner, ikke sant? Det har det alltid vært når jeg har bestilt noe på oppkrav. Jeg bestilte nettop en skjerm på ComputerCIty, og de tar 69 kroner i oppkravsgebyr. Hvordan kan dette ha seg? De skal da ikke ha penger for Posten sitt arbeid. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Oppkravsgebyret er på omtrent 60 kroner, inkludert mva. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Det kommer ann på åssen pakke som sendes eksempel om det er service pakke eller på døra pakke ! -derimot Masterit.no er illeder frakt er 144,- og oppkrav kommer på 119,- så da blir det 263,- Har sendt dem mail for en stund siden men har enda ikke fått svar Edit: Mener oppkrav er 37,- uten moms og 45,25,- med moms på vanlig service pakke så åssen det er med rett på døren pakker vet jeg ikke, men det står på posten.no Endret 30. desember 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Oppkravsgebyret er på omtrent 60 kroner, inkludert mva. 7608651[/snapback] Javel. Det gir dem fremdeles ingen rett til å kreve 9 kroner mer. Desuten forstår jeg ikke at Posten skal få så mye for å gjøre så lite. Se hvor billig Visa gjør samme jobben. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 lite vits å henge seg opp i 9,- mener nå jeg... Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 69 kr i oppkrav er vanlig det. I alle fall de gangen jeg har bestilt i oppkrav. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 lite vits å henge seg opp i 9,- mener nå jeg... 7608933[/snapback] Det handler om prinsipper. Lenke til kommentar
zaico Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Du kommer totalt 4,50 kr billigere unna enn det komplett tar i frakt! Så her har du kjempe god grunn til å klage! Lenke til kommentar
qwert Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Javel. Det gir dem fremdeles ingen rett til å kreve 9 kroner mer.Rett og rett. Når man handler på en nettbutikk kjøper du i realiteten tjenesten 'frakt' fra butikken som så igjen (som regel) kjøper inn denne tjenesten fra en av sine 'leverandører' (det være seg Posten, Tollpost etc.). Det er i utgangspunktet ingen ting i veien for at de kan ta en fortjeneste på salget av denne tjenesten på lik linje med (videre)salget av andre varer og tjenester. At det er en uting med butikker som, slik noen gjør, legger inn en 'skjult' fortjeneste ved å overprise frakt er en annen sak. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Javel. Det gir dem fremdeles ingen rett til å kreve 9 kroner mer.Rett og rett. Når man handler på en nettbutikk kjøper du i realiteten tjenesten 'frakt' fra butikken som så igjen (som regel) kjøper inn denne tjenesten fra en av sine 'leverandører' (det være seg Posten, Tollpost etc.). Det er i utgangspunktet ingen ting i veien for at de kan ta en fortjeneste på salget av denne tjenesten på lik linje med (videre)salget av andre varer og tjenester. At det er en uting med butikker som, slik noen gjør, legger inn en 'skjult' fortjeneste ved å overprise frakt er en annen sak. 7609702[/snapback] Men jeg betalte for frakt og oppkrav, som to forskjellige ting. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Oppkrav på døren er av naturlige årsaker mye dyrere enn vanlig oppkrav. Sist jeg sjekket var nå prisen på oppkrav på døren på godt over 100kr... Dessuten, frakt er som nevnt en tjeneste butikken selger deg, og de kan ta hvilken pris de vil på det. Det er vel de færreste som faktisk belaster kunden for den nøyaktige prisen det koster de igjen, siden det kan være vanskelig å regne ut på forhånd. Prisene varierer jo på alt i fra hvor du bor, størrelse og vekt på esken. For å gjøre ting litt enklere har de sikkert derfor satt en fast pris på frakt/oppkravsgebyr, slik at en som bor i Tromsø betaler det samme som en som bor i Oslo. Endret 31. desember 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
riroil Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Riktig pris fra posten på oppkrav er 48,- + mva altså kr 60. Om butikken ønsker å tjene 7,20,- i tillegg er helt opp til dem. Ellers kan nevnes at oppkrav med EDI enten det er servicepakke eller på døren er 37,- + mva altså 46,25,- Dette er hentet fra postens prisliste for 2007. Verre er det at de nå skal ta 10,- ekstra for å bringe pakken fra postkontoret til postterminalen, i tillegg til porto. Dette gir negativt utslag for små bedrifter som ikke har henteavtale. Hvem sa at regjeringen var sosialistisk? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Kan ikke si jeg reagerer på den summen her. Den virker helt normal. Jeg har sett myyyyye værre eksempler på andre butikker. Jeg synes tittelen på tråden dermed er litt vel aggressiv i så måte. -Stigma Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Eks. Masterit.no som har et oppkrav på 119,- som kommer itilegg til frakt pris som er på høye 144,- Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Denne summen er da helt normal. Se på enkelte webshopper, de er mye værre, med ekspedisjonsgebyry i tillegg... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Har sett at SHG er ganske dyre på frakten. Hva pleier det å ligge på der hvis man betaler med VISA? En ting til: Har lagt merke til at frakten er lik over hele landet nå, stemmer det? På vanlig servicepakke og slikt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå