astradoz Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Jeg har en AMD 3500+ 2.2ghz AM2 jeg vil klokke opp. Da fannt jeg en funksjon i bios som heter "Adjust CPU FSB" jeg skrudde den opp fra 200 - 210. Legger ved et bilde om hva det står i cpu-z. virka som det var noen ting som skrudde seg opp der. noe som er galt der? edit: legger ved bilde av minne-innstilingene også. synes det så litt rart ut. det skal være TwinMOS DDR2 PC4200 minne. Endret 30. desember 2006 av astradoz Lenke til kommentar
lazt Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) FSB kan økes for å klokke CPU og eventuelt RAM. Ved å øke FSB øker for eksempel klokkefrekvensen (mhz) på din prosessor og hastigheten på rammen. Når FSB økes så økes naturlig bus hastighetene også. Altså økes ytelsen på hele systemet og IKKE bare CPU, men for eksempel skjermkort blir IKKE overklokket. Jeg vil anbefale deg å lese noen overklokkingsguider som ligger her på hw.no Du kan lese mer om FSB HER Endret 30. desember 2006 av loozet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå