M.H Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Hei! Jeg går rett på sak: Her en dag når jeg skulle brenne en CD med Nero 5.5, fikk jeg denne feilmeldingen før Nero startet opp: "Nero excuteable filer var modifisert! Det kan være at din maskin er infisert av virus. Bruk siste versjon av antivirus software for å kontrollere din PC." Etter å ha trykket "ok" lukket Nero seg. Jeg hadde ikke gjort noe spesielt med PCen eller merket noe spesielt med den. Jeg kjørte Norton Antivirus 2002 med de siste oppdateringene og regnet med at problemet var løst, men ingen virus ble funnet, og samme feilmeldingen kom opp i oppstarten av Nero. Jeg tenkte da at det vil gjøre susen å intallere Nero på nytt, men nei. Under intalleringen kom denne feilmeldingen opp: "An error has occurred during the copy process (file name: NeroImageGen.dll). Error: 0 Please reboot your computer and retry." Når jeg trykket ok avsluttet den installasjonen. Jeg rebootet og prøvde igjen med samme resultat.Siden denne intallasjonen av windows er ganske gammel tenkte jeg at det kanskje var på tide å installere det på nytt. Etter å ha intallert windows på nytt med drivere osv. regnet jeg med at det ikke ville være noe problem å installere Nero, men der tok jeg feil. Samme feilmelding som over kom opp. Jeg prøvde et gammel brenneprogram jeg har liggende (WinOnCD 3.7 tror jeg). Det gikk greit å intallere, men det fant ingen brenner. Fireburner jeg fikk låne av en kompis fant heller ingen brenner. Brenneren leser av CD plater som vanlig. Jeg har også lånt en annen Nero CD av en kammerat for å prøve, men med samme resultat som over. Noen som har peiling på hva problemet kan være? OS er Windows XP Pro Brenner er Sony CRX145E :smile: Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Regner med at du selvsagt har installert SP1? Eventuelt fixen for CD-brenning på Windows Update? Har du ikke gjort det, er nok det et fint sted å begynne. Deretter bør du laste ned Nero 5.5.9.17 fra http://www.nero.com Har du fortsatt problemer da har du trolig en hardware-feil (noe jeg betviler). Lenke til kommentar
M.H Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Den 2002-11-23 19:40, skrev desertglow:Regner med at du selvsagt har installert SP1? Eventuelt fixen for CD-brenning på Windows Update? Har du ikke gjort det, er nok det et fint sted å begynne.Deretter bør du laste ned Nero 5.5.9.17 fra http://www.nero.comHar du fortsatt problemer da har du trolig en hardware-feil (noe jeg betviler). Takk for svar. Joda. Jeg har de siste oppdateringene til Windows. Skal prøve å laste ned nyeste Nero. :smile: Lenke til kommentar
M.H Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Hei! Ingen som vet hva dette kan være? Jeg fikk installert nyeste Nero, men fikk ikke startet det opp. Da fikk jeg en feilmelding som sa at en fil var endret på, og at jeg kunne ha virus osv. Men virus har jeg ikke. Nå har jeg oppdaget et nytt problem som kan ha sammenheng med dette. Rett etter oppstarten av Windows får jeg beskjed om at en driver (tror jeg) i burning software er deaktivert, fordi den kan gjøre windows ustabil (noe i den dur). Skjønner ingen ting nå. :smile: Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Hadde det samme problemet en gang, og da var det virus.. Det samme skjedde nesten uansett hvilket program jeg forsøkte å kjøre og det hjalp ikke å reinstallere. (Viruset hadde ødelagt nærsakt alle .exe filer på maskinen) Uansett, høres jo kanskje ikke ut som dette er tilfelle for deg, ville bare nevne det. Løsningen min ble å formatere siden skaden var såpass omfattende. Feilen ligger nok ikke i Nero, men i os eller et annet program. Ville sjekket om samme feil oppstår i flere programmer Lenke til kommentar
M.H Skrevet 25. november 2002 Forfatter Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Den 2002-11-25 00:28, skrev cyberpet:Hadde det samme problemet en gang, og da var det virus.. Det samme skjedde nesten uansett hvilket program jeg forsøkte å kjøre og det hjalp ikke å reinstallere. (Viruset hadde ødelagt nærsakt alle .exe filer på maskinen)Uansett, høres jo kanskje ikke ut som dette er tilfelle for deg, ville bare nevne det. Løsningen min ble å formatere siden skaden var såpass omfattende.Feilen ligger nok ikke i Nero, men i os eller et annet program. Ville sjekket om samme feil oppstår i flere programmer Joda. Samme feilen oppstår i alle brenneprogram. Jeg har nettop installert windows på nytt, så jeg tror ikke det er virus. Lenke til kommentar
M.H Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 En ting jeg kom til å tenke på: Kan det hende det er feil med selve brenneren? Nå har jeg installert windows på nytt enda en gang i tilfelle det var en feil med den forige installasjonen? Finnes det en måte og finne det ut på (utenom å prøve en annen brenner)? Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Har du prøvd å skru av brenning i windows xp, evnt. prøvd å brenne med denne? for å teste brenneren gå til http://www.cdspeed2000.com og last ned nero infotool, kjør denne og se hva den gir deg. Vet ikke om den gir feilmelding hvis noe er fysisk galt med brenneren, men du kan jo prøve. Lenke til kommentar
MacGyver Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Kan jo prøve en gamle versjon av Nero, som ikke har slik antivirus ting.Eventuelt andre brenneprogram (CloneCD) for å utelukke feil. Lenke til kommentar
M.H Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 Når jeg kjører Nero CD Speed, får jeg opp en feilmelding som sier: "ERROR - Invalid field in parameter list (052600)". Dette skjer både på DVDen og CD brenneren. I Nero InfoTool er det ingenting unormalt. [ Denne Melding var redigert av: M.H på 2002-12-01 15:40 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Quote: M.H skrev (2002-12-01 15:39):Når jeg kjører Nero CD Speed, får jeg opp en feilmelding som sier: "ERROR - Invalid field in parameter list (052600)". Dette skjer både på DVDen og CD brenneren.I Nero InfoTool er det ingenting unormalt. Har du sett om det er noe her som kan hjelpe deg? http://www.nero.com/en/index.html#c1002822798638 Lenke til kommentar
M.H Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 Kjetil Lura: Jepp, har vært der og sett, men det hjalp ikke meg stort. Av en eller annen grunn gikk det fint å brenne CDer med CloneCD. Hverken nyeste Nero, FireBurner eller WinOnCD funker. I FireBurner får jeg denne feilmeldingen: ASPI Manager (wnaspi32.dll) not found. ASPI interface disabled. I WinOnCD får jeg beskjed om at den ikke finner noen CD brenner. Lenke til kommentar
Neo Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Har du prøvd å oppdater "firmware" til brenneren din? Lenke til kommentar
M.H Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 Quote: Den 2002-12-01 19:09, skrev neo22:Har du prøvd å oppdater "firmware" til brenneren din? Nå kommer sikkert dere til å le godt, men hva menes med det? hvor finner jeg det? :smile: Lenke til kommentar
M.H Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 Quote: Den 2002-12-01 19:09, skrev neo22:Har du prøvd å oppdater "firmware" til brenneren din? Nå kommer sikkert dere til å le godt, men hva menes med det? hvor finner jeg det? :smile: Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 "biosen" til cdbrenneren, sjekk produsentens hjemmeside eller søk med f.eks google eks cdbrenner+firmware Lenke til kommentar
kaka13 Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Stikkord... Norton 2003 + de siste oppdateringer Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Quote: kaka13 skrev (2002-12-01 20:23):Stikkord... Norton 2003 + de siste oppdateringer Hva mener du med det? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 M.H skrev (2002-12-01 19:15): Den 2002-12-01 19:09, skrev neo22: Har du prøvd å oppdater "firmware" til brenneren din? Nå kommer sikkert dere til å le godt, men hva menes med det? hvor finner jeg det? :smile: http://sony.storagesupport.com/cdrw/crx145exidwn.htm [ endret av Kjetil Lura den 2002-12-02 18:52 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå