Gå til innhold

Sjakk matt mot den kristne gud?

Anbefalte innlegg

Personbeskrivelser (utover den av Gud selv) blir ganske off topic. ;)

Jeg vet ikke hvor mye mer jeg kan si som egentlig er on topic. Men Gud; om du eksisterer, og tilfeldigvis leser denne tråden, ta også gi de som trenger det en hjelpende hånd. Ikke bare sitt stille og vær passiv. Gjør noe med problemene, og folk vil bli takknemmelige. Vis hva du er god for. Husk at du er den eneste som har makten. Og æren. I evighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[Men Gud; om du eksisterer, og tilfeldigvis leser denne tråden, ta også gi de som trenger det en hjelpende hånd. Ikke bare sitt stille og vær passiv. Gjør noe med problemene, og folk vil bli takknemmelige. Vis hva du er god for. Husk at du er den eneste som har makten. Og æren. I evighet.]

Hvordan skal folk få oppleve Gud og hans godhet når de blankt takker nei til han slik som du? Ja, han elsker deg like mye meg men når du forkaster han, kan du ikke heller forvente at han er der for deg=)

bare litt angående kristendommen og Islam:

mange påstår Islam og kristendommen er lik, vel:

Forskjellen mellom den jødisk, kristne etikk og moral er dramatisk forskjellig fra den muslimske. Innen jødedommen og kristendommen finnes det er sterkt fokus på livet som igjen har gjort begrepet menneskeverd til et fundamentalt begrep i vårt samfunn. Innen Islam er det derimot slik at det å TA LIV kan gi adgang til paradis. Mens evangeliet sterkt betoner at menneske ut ifra sin frie vilje må velge sin tro, så fremstår Islam som er religion hvor man går fram med tvang og vold.

Å lukke øynene for disse realitetene blir et svik mot alle de som lever under disse kårene, ikke minst muslimene selv.

Lenke til kommentar

Å lukke øynene for disse realitetene blir et svik mot alle de som lever under disse kårene, ikke minst muslimene selv.

7709617[/snapback]

Jepp... Helt korrekt.

Problemet er da det er du som har sviktet oss og deg selv.

Du har tydelig ikke lest koranen.

Så du sitere hva, du, får gjennom TV, Avis og andre medier....

huff huff....

Slutt å skyt deg selv i foten. :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg tror på Gud. Men jeg kan ikke bevise for Royo og andre ateister at Gud finnes. Og på samme måte kan ikke Royo bevise for meg at Gud ikke finnes. Det hele er et spørsmål om tro. Det viktigste er at vi respekterer hverandres synspunkt istedenfor å rakke ned på hverandre. Og det er mangel på respekt for hverandre som har startet så mange kriger og ført med seg så mye elendighet i vår historie. som eksempler kan vi nevne korsfarerene, det vi ser i midtøsten i dag, men også nazismen og etniske rensingen i rowanda. Så vidt meg bekjent så ba Jesus aldri sine disipler om å forfølge personer med andre livssyn enn deres.

Lenke til kommentar
Jeg tror på Gud. Men jeg kan ikke bevise for Royo og andre ateister at Gud finnes. Og på samme måte kan ikke Royo bevise for meg at Gud ikke finnes. Det hele er et spørsmål om tro. Det viktigste er at vi respekterer hverandres synspunkt istedenfor å rakke ned på hverandre. Og det er mangel på respekt for hverandre som har startet så mange kriger og ført med seg så mye elendighet i vår historie. som eksempler kan vi nevne korsfarerene, det vi ser i midtøsten i dag, men også nazismen og etniske rensingen i rowanda. Så vidt meg bekjent så ba Jesus aldri sine disipler om å forfølge personer med andre livssyn enn deres.

7710689[/snapback]

Du prater klokt. :)

Vi kan hente mye god moral fra ytringene og handlingene til Jesus (bortsett fra et par småting, f.eks. Lukas 19:27). Men det kan vi også fra Æsops fabler og andre fortellinger og eventyr. Også har vi jo (stort sett) alle en medfødt empati for hverandre. Personlig ser jeg ikke behovet for å ha en gud til å fortelle meg hva som er rett og galt. Jeg liker å tenke ut dette selv, utifra hva jeg ser rundt meg og selv opplever. Men folk må jo få tro de de vil, så lenge denne troen ikke fører til at andre blir skadet.

Men er det noe i det hele tatt som ville fått deg til å tvile på Guds eksistens? Når du tenker hardt over det... Hvorfor er troen så viktig for deg? Hva vil du miste om troen forsvinner?

Jeg finner konseptet om de tre egenskapens samtidighet samlet i et vesen til å være svært ulogisk (les umulig), i og med at de ikke kan forsvares med noe annet enn utsagnet "Gud jobber på mystisk vis.". Det var derfor laget jeg tråden til å begynne med. Men ja, det er et spørsmål om tro. Jeg tror ikke, for jeg ser ingen grunn til at jeg skal gjøre det. Jeg tror på det jeg opplever, og aldri i mitt liv har jeg opplevd noe som kan ha vært resultatet av noe annet enn naturens egne krefter, som vi kjenner dem. (Jeg har også hørt at Gud tilgir alle, selv de som ikke tror på Ham, så hva skulle da vitsen være å bedrive kirkelige ritualer?)

Endret av Royo
Lenke til kommentar

[så du sitere hva, du, får gjennom TV, Avis og andre medier....]

OG god innside information direkte fra midtøsten.. jeg har faktisk sett med mine egne øyne en av de mange lappene Israel slapp ut over sivilbefolkningen der de sa at de måtte komme seg vekk grunnet fremtidige Israelske angrep mot HIZBOLLAH.

[/huff huff....

Slutt å skyt deg selv i foten.]

morro hvordan du faktisk ikke klarer å komme opp med noen saklige motargumenter.. - man kan alltids klare å ikke være enig i FAKTA.

Lenke til kommentar
[så du sitere hva, du, får gjennom TV, Avis og andre medier....]

OG god innside information direkte fra midtøsten.. jeg har faktisk sett med mine egne øyne en av de mange lappene Israel slapp ut over sivilbefolkningen der de sa at de måtte komme seg vekk grunnet fremtidige Israelske angrep mot HIZBOLLAH.

[/huff huff....

Slutt å skyt deg selv i foten.]

morro hvordan du faktisk ikke klarer å komme opp med noen saklige motargumenter.. - man kan alltids klare å ikke være enig i FAKTA.

7711169[/snapback]

Jeg trodde du var intelligent nok til å forske litt ut på hva jeg mente med: Skyt deg selv i foten...

Nå må du klare å ser "ting og tang" med et historisk perspektivt.

Å feie alt over om at Islam er bla bla dumt religion? Det er bare naivt.

Hva skal Muslimene si om korstoget?

Hva kan du si om de ekstreme ortodokse jødene som ikke engang anerkjenner Israel?

Hvor i Koranen, som du påstår, at muslimene skal kaste bort livet sitt for å komme til himmelen?

Sammeligner du, Jihad og korstoget, hva er forskjellen?

Hvor er Fakta fra din side?

Jeg er for enhver argument som er redelige, din er bare full av bullshit.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

7710689[/snapback]

Du prater klokt. :)

Vi kan hente mye god moral fra ytringene og handlingene til Jesus (bortsett fra et par småting, f.eks. Lukas 19:27). Men det kan vi også fra Æsops fabler og andre fortellinger og eventyr. Også har vi jo (stort sett) alle en medfødt empati for hverandre. Personlig ser jeg ikke behovet for å ha en gud til å fortelle meg hva som er rett og galt. Jeg liker å tenke ut dette selv, utifra hva jeg ser rundt meg og selv opplever. Men folk må jo få tro de de vil, så lenge denne troen ikke fører til at andre blir skadet.

Men er det noe i det hele tatt som ville fått deg til å tvile på Guds eksistens? Når du tenker hardt over det... Hvorfor er troen så viktig for deg? Hva vil du miste om troen forsvinner?

Jeg finner konseptet om de tre egenskapens samtidighet samlet i et vesen til å være svært ulogisk (les umulig), i og med at de ikke kan forsvares med noe annet enn utsagnet "Gud jobber på mystisk vis.". Det var derfor laget jeg tråden til å begynne med. Men ja, det er et spørsmål om tro. Jeg tror ikke, for jeg ser ingen grunn til at jeg skal gjøre det. Jeg tror på det jeg opplever, og aldri i mitt liv har jeg opplevd noe som kan ha vært resultatet av noe annet enn naturens egne krefter, som vi kjenner dem. (Jeg har også hørt at Gud tilgir alle, selv de som ikke tror på Ham, så hva skulle da vitsen være å bedrive kirkelige ritualer?)

7710864[/snapback]

De aller fleste har opplevd tvil om Guds eksistens, inkludert meg. Men for meg er den Guds eksistens den mest naturlige forklaringen på hvordan vi havnet her på jorden.

Hva mener du med å bedrive kirkelige ritualer? Det er mange år siden jeg var i kirken. Man kan tro selv om man ikke går i kirken. Det som er viktig for meg er å prøve å leve et liv bygget på det som jeg føler er viktig i bibelen. Jeg har gjort mange dumme ting som ikke er i tråd med det Jesus sto for, og det eneste jeg kan gjøre er å prøve videre.

Det er veldig mange som trekker frem vitenskap, og her er en liten ting som jeg utfordrer folk til å tenke på: Noen av dere har kanskje hørt om "Virgin Mary of Guadalupe". Fordi som ikke har det, så har det seg slik at Jomfru Maria viste seg i Mexico i 1531. Det som er veldig spesielt her er at hun ba en mann hente roser og putte dem i et tøystykke som mannen hadde med seg, for så å gå til presten, og mannen hadde kommet frem til presten, så kunne man se en tegning av den samme Jomfru Maria som han hadde snakket med. Og nå kommer vi til det som vitenskapen ikke har klart å forklare. Dette tøystykket burde i dag ha vært smuldret opp, men istedenfor er det akkurat slik det var på 1500 tallet. Og det som er like utrolig, er at hvis man bruker forstørrelsesglass eller mikroskop kan man se flere bilder i øynene hennes. Disse bildene er så små og detaljerte at man regner det for umulig at noen fra 1500 tallet kan ha tegnet det. Det er ihvertfall en vitenskapsmann som jeg vet om som gikk fra å være ateist til kristen etter å ha studert dette tøystykket.

hvordan forklarer man dette?

Lenke til kommentar

[agreed.. veldig sådan! smile.gif er jo KUN tanker, følelser og personlige overbevisninger Gud er basert på!]

Du glemte noe av det mest vesentlige, nemlig opplevelser=)

[/Å feie alt over om at Islam er bla bla dumt religion?]

Islam er en religion bygget på tvang og vold... grunnen til at de har så mange tilhengere, er jo nettopp at de som konverterer, blir drept... Leste i avisa i dag om en iraner som ble kristen i Norge og døpte seg, for så å reise tilbake til Iran og bli slakta.. DE hadde overvåket han hele tiden, og hvorfor? De er pissredde.

[sammeligner du, Jihad og korstoget, hva er forskjellen?]

Rettferdigjør du Islams verdier med at korstoget var ille, og at muslimene kan holde på slik de gjør i håp om at de i fremtiden blir bedre? MEGET usaklig om jeg får si det pent... korstoget har ingen ting med saken å gjøre.. Blir som å si *han slo meg i fjor* når du får kjeft av morra di for å ha banka lillebruttern..

[/Jeg har også hørt at Gud tilgir alle, selv de som ikke tror på Ham, så hva skulle da vitsen være å bedrive kirkelige ritualer?)]

Jeg liker dårlig gledesdrepere, men så synes jeg folk skal få servert sannhet framfor vranglære.. (jeg tror:)) Gud elsker deg like mye, men nei, du er ikke tilgitt så lenge du ikke tror på han... et eller anna sted i bibelen: *For av nåde er dere frelst ved tro.*

[Jeg har gjort mange dumme ting som ikke er i tråd med det Jesus sto for, og det eneste jeg kan gjøre er å prøve videre. ]

så må du huske på at jesus ikke krever noe som helst fra deg=) jeg gjentar bibelverset ovenfor + litt mer: *for av nåde er dere frelst ved tro, det er IKKE deres eget verk, men Guds gave. Det hviler ikke på gjerninger* sier ikke at vi ikke kan prøve å gjøre det riktige, men det er absolutt ikke Guds vilje at vi skal prestere noe som helst for han. Det er derfor vi har Gud, nettopp fordi vi ikke får til ting...

Lenke til kommentar

Gud hadde også en "one-nights-stand" med Jomfru Maria, og Maria var utro, samtidig som hun fikk et barn utenfor ekteskapet.

Alt dette blir sett på som uhellig i kristendom. Den eneste som er hellig da er Josef, men han har egentlig ingen slektskap med Jesus i det hele tatt, bortsett fra at han er stefaren.

Religion er det største pisset jeg har vært bort i, makan til sprøyt.

Uten religion ville det ikke vært en Andre Verdenskrig slik vi kjenner den i dag, og masse elendighet ville vært helt borte.

Lenke til kommentar
Islam er en religion bygget på tvang og vold...

Blir som å si *han slo meg i fjor* når du får kjeft av morra di for å ha banka lillebruttern..

Jeg liker dårlig gledesdrepere, men så synes jeg folk skal få servert sannhet framfor vranglære..

så må du huske på at jesus ikke krever noe som helst fra deg=)

Igjen, hvor fikk du den Islam er bygget på vold ideen fra? Kilde?

Du har misset poenget: Kan du sammeligne Korstog med Jihad?

Svar: JA! Begge er basert på ekstreme ideologi.

Du like ikke folk argumentere mot religion din. Thats all.

Jesus krever at jeg skal hive meg nådeløs for hans visdomstull....

spise kjøttet og drikke blodet hans....

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Gud hadde også en "one-nights-stand" med Jomfru Maria, og Maria var utro, samtidig som hun fikk et barn utenfor ekteskapet.

Alt dette blir sett på som uhellig i kristendom. Den eneste som er hellig da er Josef, men han har egentlig ingen slektskap med Jesus i det hele tatt, bortsett fra at han er stefaren.

Religion er det største pisset jeg har vært bort i, makan til sprøyt.

Uten religion ville det ikke vært en Andre Verdenskrig slik vi kjenner den i dag, og masse elendighet ville vært helt borte.

7717240[/snapback]

Hvor har du dette fra? kilde? ja takk.

Lenke til kommentar

[igjen, hvor fikk du den Islam er bygget på vold ideen fra? Kilde?]

Du har hengt deg så sinnsykt oppi det kilde - preiket ditt at du tror det hele tiden må kilder til for at ting skal være sant... Du har ikke fått med deg at stort sett all Terror har sine røtter i Islam - altså at terrororganisasjonene er muslimske. Dessuten, i SURE 9:1 (se, en kilde!) i koranen står det at muslimene skal ligge på lur bak stein og kratt, og drepe de *vantro* så sant de ikke på stedet konverterer. Hvis ikke det er oppfordring til vold - vennligst gi meg et eksempel som er det... Dessuten står det også (husker ikke hvor) at muslimene må eller kan lyve hvis dette fremmer Islam.. Ja, det står også at de skal være gode mot hverandre og være gode medmennesker, men dette gjelder bare innenfor muslimene selv og ikke *vantro*...

Bare det at du ikke selv har fått med deg at islam er bygget på tbang og vold, sier littt om hvor mye du har fulgt med...

[/Gud hadde også en "one-nights-stand" med Jomfru Maria, og Maria var utro, samtidig som hun fikk et barn utenfor ekteskapet.]

[Religion er det største pisset jeg har vært bort i, makan til sprøyt.]

Smart å si sånne ting, når du aldri kommer til å finne noen slags kilder til det sprøytet du her har skrevet.. skjerp deg.. skjønner veldig godt at du ikke har noe spesielt godt forhold til kristendommen når du selv tror på det tullet du ovenfor har skrevet...

[/Du like ikke folk argumentere mot religion din. Thats all.]

Jeg blir faktisk glad når folk argumenterer mot kristendommen, for da har jeg faktisk en mulighet til å få rettet opp en del skeive bilder folk har på kristendommen og som er løgn

[Jesus krever at jeg skal hive meg nådeløs for hans visdomstull....

spise kjøttet og drikke blodet hans....]

Dt eneste jesus krever er at du tror på han.. du har et valg: himmel eller helvete.. for meg er ikke det valget så fryktelig vanskelig å ta..

Lenke til kommentar
De aller fleste har opplevd tvil om Guds eksistens, inkludert meg. Men for meg er den Guds eksistens den mest naturlige forklaringen på hvordan vi havnet her på jorden.

Hva mener du med å bedrive kirkelige ritualer? Det er mange år siden jeg var i kirken. Man kan tro selv om man ikke går i kirken. Det som er viktig for meg er å prøve å leve et liv bygget på det som jeg føler er viktig i bibelen. Jeg har gjort mange dumme ting som ikke er i tråd med det Jesus sto for, og det eneste jeg kan gjøre er å prøve videre.

7712347[/snapback]

Og vi kan leve i fred. :) Jeg er enig med Royo i at det ikke er så viktig hvor man henter levereglene sine fra, så lenge de er gode. Det er når man skal fordømme /se ned på andre som ikke synes det samme som deg selvat det blir ugreie. De fleste på forumet her har nok ikkenoe i mot kristne som gruppe, men du skal ikke se bort ifra at mange har hatt enkelte negative møter med representanter for religionen. Du trenger ikke gå over bekken etter vann for å finne et eksempel, og mange er verre en det også.

-simon-: Har ikke du kritisert folk som tar sitater i bibelen ut av sammenheng? Likevel gjør du det selv med den største selvfølgelighet når det er koranen som skal under lupen. :hmm:

Lenke til kommentar

Det er jo DETTE SOM ER Å LYGE JO !, KRISTNE VILL ELLER KAN IKKE SE SANNHETEN SOM ER BEVIST HUNDREVIS AV GANGER GJENNOM FUNN/FOSSILER

se min tråd:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=699072

Kom igjenn la oss få HJERNENE TILBAKE !

Alle hvet jo at når man er døpt og skal konfimeres/giftes så har vi enda ikke utviklet hjernen såpass att vedkommende kan tenk selv, selvstendig !!

Lenke til kommentar
Du har hengt deg så sinnsykt oppi det kilde - preiket ditt at du tror det hele tiden må kilder til for at ting skal være sant...

Mener du ville påstander troverdige uten kildehenvisning? Ånei, det gjør du jo ikke:

[/Gud hadde også en "one-nights-stand" med Jomfru Maria, og Maria var utro, samtidig som hun fikk et barn utenfor ekteskapet.]

[Religion er det største pisset jeg har vært bort i, makan til sprøyt.]

Smart å si sånne ting, når du aldri kommer til å finne noen slags kilder til det sprøytet du her har skrevet.. skjerp deg..

Så du krever altså kilder av alle andre enn deg selv? Yeah, bjelke/splint-problematikk deluxe.

Du har ikke fått med deg at stort sett all Terror har sine røtter i Islam

Det er 100% avhengig av hva du definerer som terror. Korstog?

Dessuten, i SURE 9:1 (se, en kilde!) i koranen står det at muslimene skal ligge på lur bak stein og kratt, og drepe de *vantro* så sant de ikke på stedet konverterer.

Lukas 19, 27: 'disse fiendene mine, som ikke ville ha meg til konge, dem skal dere føre hit og hogge dem ned foran øynene på meg!'

Ah! Kristendommen er også bygd på blod og hat! :ohmy:

skjønner veldig godt at du ikke har noe spesielt godt forhold til kristendommen når du selv tror på det tullet du ovenfor har skrevet...

7720071[/snapback]

:D

Tror ikke du har noe veldig godt forhold til islam heller. Bjelke og splint, anyone?

Endret av kjetil02
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...