Gå til innhold

Sjakk matt mot den kristne gud?

Anbefalte innlegg

Ok, du sier at misjonærer sprer ondskap, noe som tilsier at du ikke er kristen. Og jeg har at det ikke VIRKER som at du har hvert i et kristen felleskap. Kan godt være at jeg tar feil.

Hvis løgn er en del av ondskap,.... vel så må det være det. :hmm:

Det er opptil deg hvordan du oppfatter mine meninger... greit nok..

veien til himmelen?!?! :blink: ....herlighet...

Jeg vet en vei til HELL, det er mot trondheim før du rekker flyplassen...

Men ærligtalt... slutt å....ja..skrap frem om hvem jeg er. (så skal jeg slutte å skrape frem hvem du er...)

Kritisere meg for mine feil, men ikke konkluder meg.

Det gjelder gjensidig for alle som har lyst å delta i denne tråden.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, en fyr med navnet Jesus skal ha levd. Skal du motbevise det?

7957129[/snapback]

Vet du hvor mangen Jesus wannabe var i den tiden?

Forresten vet du hva aldri betyr på norsk?

Akkurat om Jesus eksisterte som en person har jeg aldri, jeg gjenta ALDRI;

Jeg har aldri nektet på en figur, med navnet Jesus, ikke har eksistert.

kapish?

Hva har det med saken å gjøre?

Men spør om Jesus gikk i vannet osv... da skal jeg skvise frem noe.. ;)

Lenke til kommentar

Du er veldig dømmende, Vaio! Ofte svært barnslig også.

Fordi du ikke tror på kristendommen, og fordi du mener du har mange bevis mot den, gir ikke det deg rett til å rett og slett mobbe oss andre. Nå blir jeg ikke svært såret, siden jeg er så sikker på min tro, men det gir oss et veldig dårlig inntrykk av deg.

Jeg ønsker at diskusjonene på dette forumet skal holdes på et mest mulig seriøst nivå. Du ødelegger!

Edit: Ja, prøv å motbevis at Jesus gikk på vannet!

Endret av anietsoj
Lenke til kommentar
Ok, du sier at misjonærer sprer ondskap, noe som tilsier at du ikke er kristen. Og jeg har at det ikke VIRKER som at du har hvert i et kristen felleskap. Kan godt være at jeg tar feil.

Hvis løgn er en del av ondskap,.... vel så må det være det. :hmm:

Det er opptil deg hvordan du oppfatter mine meninger... greit nok..

veien til himmelen?!?! :blink: ....herlighet...

Jeg vet en vei til HELL, det er mot trondheim før du rekker flyplassen...

Men ærligtalt... slutt å....ja..skrap frem om hvem jeg er. (så skal jeg slutte å skrape frem hvem du er...)

Kritisere meg for mine feil, men ikke konkluder meg.

Det gjelder gjensidig for alle som har lyst å delta i denne tråden.

7957524[/snapback]

Det de sier er jo ikke løgn! Og det er på ingen måte du kan bevise at det er det. De tror at det er sant, du tror at det ikke er sant. Du sprer like mye løgn som de.

Lenke til kommentar
Du er veldig dømmende, Vaio!

Ofte svært barnslig også.

Du ødelegger!

Stakkars... :whistle:

Men ikke døm meg da? :blink:

Anietsoj du representere et stygg samfunns moral som har dyper røtter på de fleste kristent land.

Det er en moral som beskytter mot enhver argument mot kristendommen...

Nå vi humanistene kritisere, demytisere og deglorifiere deres religion.

Da er det sårende, støttende, blasfemisk osv...

Nå dere Fatih head lager regler/kritisere mot oss, da er det guds ord, sannheten, det riktige.?

Jævla ironi....

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Det de sier er jo ikke løgn! Og det er på ingen måte du kan bevise at det er det. De tror at det er sant, du tror at det ikke er sant. Du sprer like mye løgn som de.

Ja ikke sant...

Nå noen har HIV anbefaler jeg Anti HIV medisin.

Nå noen har HIV anbefaler dere Jesus.

Løgn er en irrasjonelt handling.

Hva som er irrasjonelt er et løgn

Don't bullshit alle ok?

Lenke til kommentar
Kjære vene, Vaio. Du slår jo alle under en smekk.

"Nå dere Fatih head lager regler/kritisere mot oss, da er det guds ord, sannheten, det riktige.?"

Kritiserer? Hva i alle dager...? Hadde den setningen noe med meg å gjøre i det hele tatt?

7958062[/snapback]

Vel.. jeg bare refere til deres vanlige aktivteter.

Correct me if i am wrong, men det er hardt å si at jeg er galt; nå vi ser det igjen og igjen på TV og AVIS...

Til og med å opplever dette i hverdagen...

Dere kristne er hykler... :nei:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Vaio vet ikke hva han snakker om, ikke gidd å diskuter mer.

7958106[/snapback]

Stakkars meg da...

Skal den forente kristelige trosgruppe lukker meg ut?

huff huff... :cry:

Du vil ikke akkseptere et tap ved å stikke hodet ned i jorden... Vel done buddy..

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Ja, prøv å motbevis at Jesus gikk på vannet!

7957673[/snapback]

Ikke nødvendig om du ikke kan bevise det. Bevisbyrden ligger på deg, dette har vi vært igjennom før. Det hjelper ikke å slenge ut slike påstander.

7958146[/snapback]

Idag har de fleste forskere forstått det slik at disse fantastiske hendelser er en metaforisk beskrivelser av en vilje.

Det er ganske interresant, i den forstanden:

Forfatteren skrev hendelsen ved å gi hendelsen et eventyrlig/metaforisk beskrivelse.

Før Jesus satt i gang opprøret (Raste templet osv..) Dro han til ørken til å faste..

I ørken ble han fristet av djevelen osv.. (alle kjenner historien)

Akademikere/Historiker tålker denne hendelsen slikt:

"Jesus var en intelligent mann, som har sett det gode og det onde. Han har hatt hyppige diskusjoner med mange intellektuele rabbiner/folk rundt tempelet i hans barn/ungdomsliv. Og hans ørken reise var for å gjør et avgjørende valg for hans liv.

At han blir fristet av Djevelen, kan være en skildring av at han hadde tanken korrupsjon. P.G.A det levde tempelprestene et godt liv.

Akkurat om han gikk uten mat og vann, oppfatter vi dette som den det lille "Ekstra" forfatteren la til."

Feil rettes....

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

"Nå dere Fatih head lager regler/kritisere mot oss, da er det guds ord, sannheten, det riktige.?"

Kritiserer? Hva i alle dager...? Hadde den setningen noe med meg å gjøre i det hele tatt?

7958062[/snapback]

Correct me if i am wrong, men det er hardt å si at jeg er galt; nå vi ser det igjen og igjen på TV og AVIS... til og meg opplever dette i hverdagen...

7958131[/snapback]

"dere"?

Du er klar over at det finnes tusenvis av forskjellige menigheter innen kristendom? Tror du virkelig alle disse er like? At ingen er mer liberale og andre mer konservative enn snittet?

Tenk deg om, før du skjærer med jumbo-size kammen din..

edit:

Hvor gammel er du egentlig, Vaio? Du er meget påståelig, men desto mindre reflektert og velformulert.. '74 virket ikke helt sannsynlig..

Endret av toth
Lenke til kommentar
Du er veldig dømmende, Vaio! Ofte svært barnslig også.

Fordi du ikke tror på kristendommen, og fordi du mener du har mange bevis mot den, gir ikke det deg rett til å rett og slett mobbe oss andre. Nå  blir jeg ikke svært såret, siden jeg er så sikker på min tro, men det gir oss et veldig dårlig inntrykk av deg.

Jeg ønsker at diskusjonene på dette forumet skal holdes på et mest mulig seriøst nivå. Du ødelegger!

Edit: Ja, prøv å motbevis at Jesus gikk på vannet!

7957673[/snapback]

Man kan da vitterlig forsøke å motbevise at mennesker har gått på vannet, at griser flyr og at det regner frosker en ettermiddag, men du vet like godt som meg at det ikke vil la seg gjøre. Det koker ned til tro og sannsynlighet. Når du fra barnsben har fått fortalt om åndsliv, himmelfart og at det faktisk eksisterer liv oppe i skyene tar jeg det nesten som en selvfølge at du vil bygge videre og holde denne troen ved like, da det er dine egne foreldre som har fylt ditt unge liv med gledende tanker og overbevisninger om et liv i evigheten. Skremmende nok hadde jeg kanskje nok sittet inne med denne overbevisningen selv dersom mine egne foreldre hadde fortalt meg dette helt siden jeg var liten (dog, tviler jeg) ... for du har vel egentlig ingen grunn til å benekte eller i hele tatt tvile på at det er en Gud som styrer showet er på planeten, har du vel?

Endret av dot_
Lenke til kommentar

7958062[/snapback]

Correct me if i am wrong, men det er hardt å si at jeg er galt; nå vi ser det igjen og igjen på TV og AVIS... til og meg opplever dette i hverdagen...

7958131[/snapback]

"dere"?

Du er klar over at det finnes tusenvis av forskjellige menigheter innen kristendom? Tror du virkelig alle disse er like? At ingen er mer liberale og andre mer konservative enn snittet?

Tenk deg om, før du skjærer med jumbo-size kammen din..

edit:

Hvor gammel er du egentlig, Vaio? Du er meget påståelig, men desto mindre reflektert og velformulert.. '74 virket ikke helt sannsynlig..

7958933[/snapback]

Jumbo kam?

Hvor jumbo er det å refere det til kristne?

Tror ikke alle på samme løgnet? jumboo heiaane..

samme pakt..same shit..

Påståelig? Hva faen mener du med det?

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...