Imsvale Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Universet er da et lukket system, med en gitt energimengde? 7869074[/snapback] De sier så. Men man kan jo aldri bli helt sikker. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) BEVIS DET MOTSATTE DA, faen så latterlig. 7859956[/snapback] Du tok ikke poenget vårt nei, faen så latterlig! Du klarte ikke, ville ikke, gadd ikke? Hva ble problemet? 7861173[/snapback] Faktum er at dere ikke har noen beviser mot at Gud eksisterer, dere har bare antagelser hele gjengen. Jeg har personlige opplevelser som bevis. Altså hadde det funnet håndfaste bevis så hadde all religion blitt svekket, det hadde hvert en mediastorm om det og alt ville blitt kaos. Det er ikke sånn at dere " opplyste " på forumet har beviser for at Gud ikke eksisterer men bare holder det for dere selv! Dere har bare antagelser, men dere hevder at det er bevis. Dere har argumenter, argumenter som jeg ikke kunne brydd meg mindre om. Få ET håndfast bevis dere. 7861660[/snapback] Jeg skal nå gi deg flere bevis for at Gud ikke eksisterer: 1. Bibelen er angivelig Guds ord, men inneholder mange feil, mangler og selvmotsigelser. Innrømmer du at Gud ikke er allmektig, eller at Bibelen er oppdiktet svada? Bibelen, Gud, påstår at jorda er 6000 år gammel og ble skapt med alt liv på 6 dager. Vitenskapen har bevist at jorda er flere milliarder år gammel og at menneskene høyst sannsynlig stammer fra apene. Dette viser at skapelsesberettningen er et eventyr og at Gud derfor, om han eksisterer, er en løgnhals. Alle verdens hunderaser stammer fra ulven, noe som også beviser evolusjon. Bibelen, Gud, beskriver seg selv som snill og rettferdig. Hvis vi antar at et menneske klarer å aldri synde. Folk sier at dette er umulig, men la oss anta at det er mulig for diskusjonen sin skyld. Dette mennesket erkjenner ikke Gud som sin skaper og havner derfor i helvete. Massemordere, aktive pedofile, voldtektsmenn, svindlere som bekjenner seg til Gud og ber om tilgivelse blir hyllet og slipper inn i himmelen. Dette skulle vise at Gud er enten en løgnhals eller en egosentrisk dritt som ikke er verd å tilbe. Her er 2 korte bevis på at Gud ikke kan ekistere, i alle fall ikke i den form som er beskrevet i Bibelen. Å motbevise Guds eksistens er umulig siden det ikke finnes beviser for eksistens enda. Det er imidlertid lett å motbevise Guds godhet og rettferdighet. Det er altså lett å bevise at de kristnes Gud ikke fortjener vår tilbedelse OM han skulle vise seg å eksistere. Edit: Grov skrivefeil:) Endret 5. februar 2007 av Quayle Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Altså hvis en angrer, uten å mene det, så kommer du jo ikke til himmelen. Men hvis hjertet ditt blir fylt med sorg, du faktisk forstår hva du har gjort, og du angrer, så skal man få komme til himmelen. Altså det du har der er da ingen beviser uansett, det er bare argumenter du mener *motbeviser* Guds eksistens. Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Og det du kom med nå var bevis mot hans argumenter? :!: jeg må gå å LOL'e litt jeg nå tror jeg.. Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Og det du kom med nå var bevis mot hans argumenter? :!: jeg må gå å LOL'e litt jeg nå tror jeg.. 7875686[/snapback] Har da ikke sagt det? Men han har jo ikke kommet med noen bevis mot Guds eksistens Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Mer bevis enn det du har kommet/noen gang kan komme med FOR gud.. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Altså hvis en angrer, uten å mene det, så kommer du jo ikke til himmelen.Men hvis hjertet ditt blir fylt med sorg, du faktisk forstår hva du har gjort, og du angrer, så skal man få komme til himmelen. Altså det du har der er da ingen beviser uansett, det er bare argumenter du mener *motbeviser* Guds eksistens. 7875675[/snapback] Så en som angrer på alt det jævlige han måtte ha funnet på å ha gjort er mer verd i Guds øyne enn en som ALDRI har gjort noe(n) vondt? Er du så blind i din tro at du ikke ser hvor sinnsykt det høres ut? Jeg skrev forresten også at det ikke nødvendigvis var bevis for at Gud ikke eksisterer, siden det er umulig å bevise, men at det er bevis for at Gud er ond og egotripper, men du orka sikkert ikke å lese hele posten du - eller kanskje du bare ikke forsto det som sto skrevet? Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg skal nå gi deg flere bevis for at Gud ikke eksisterer: Beklager, dette er bare bevis for at den kristne forestillingen om Gud er selvmotsigende. Bibelen, Gud, påstår at jorda er 6000 år gammel Nei, dette er feil. Det er noe teologer har regnet ut ved å telle slektsledd. Disse er ikke spesielt nøyaktige. Faktisk advarer Bibelen mot å ta slike ting seriøst. Bibelen.nos overskrift for dette avsnittet er "Advarsel mot vranglære" og det går slik: Da jeg dro til Makedonia, ba jeg deg bli igjen i Efesos så du kunne forby enkelte å komme med en annen lære eller være opptatt av myter og endeløse slektstavler. Tim 1:3-4 Bibelen, Gud, beskriver seg selv som snill og rettferdig. Nei, det gjør den ikke. Gud, spesielt i det gamle testamentet, er en hevngjerrig, urettferdig kontrollfrik. Lenke til kommentar
hsolhaug Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg skal nå gi deg flere bevis for at Gud ikke eksisterer: ..... det er kanskje derfor religion handler om tro? Jeg tror på ........ sier man i kirken. Man må ikke ha håndfaste bevis for å tro? Hadde man hatt bevis så kunne det vel neppe kunne kalles tro - det hadde det vel blitt kalt kunnskap kanskje? Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Hvorfor insisterer kristne på at det de tror er riktig/sant/fakta da? For dem er det jo MYE mer enn tro.. det er rett å slett ting like reelt som dem selv! Og det skal de prøve å lære oss andre også.. Og om vi ikke vil, nei da truer de oss med helvete! :!: Endret 5. februar 2007 av Keltern Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg har aldri møtt en kristen eller religiøs person som har truet meg med noe slags helvete, men jeg synes det er ganske mange såkalt "troende" eller rettere sagt "overbeviste" (gjelder både religioner og andre ismer) som lager et sant helvete, eller gjør sitt beste i dag. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Altså hvis en angrer, uten å mene det, så kommer du jo ikke til himmelen.Men hvis hjertet ditt blir fylt med sorg, du faktisk forstår hva du har gjort, og du angrer, så skal man få komme til himmelen. Altså det du har der er da ingen beviser uansett, det er bare argumenter du mener *motbeviser* Guds eksistens. 7875675[/snapback] Guds totale fravær er vel bevis nok for at han/hun/det ikke eksisterer? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Altså hvis en angrer, uten å mene det, så kommer du jo ikke til himmelen.Men hvis hjertet ditt blir fylt med sorg, du faktisk forstår hva du har gjort, og du angrer, så skal man få komme til himmelen. Altså det du har der er da ingen beviser uansett, det er bare argumenter du mener *motbeviser* Guds eksistens. 7875675[/snapback] Guds totale fravær er vel bevis nok for at han/hun/det ikke eksisterer? 7878365[/snapback] Definitivt godt nok bevis for ikke å tro at x finnes. Men så er det jo noen som alltid vil være på den sikre siden. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Jo nærmere graven og ubesvarte spørsmål man kommer, jo mere spiselig blir svarene som "fornuften" ikke kan forklare. og åndelighet forsøker blir. Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Hvis man ikke tror på Gud, så kommer man ikke til Guds himmel. Er da ikke det rimelig? jeg gidder ikke si mer, vil holde meg på rundt 300 tall:D:P Endret 5. februar 2007 av Latskap Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Der finnes ikke "en" riktig "gud". Der finnes individuelt riktigste "guder" for alle individer. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg kan handle på Prix uten å være medlem i Coop. Det synes jeg er mer rimelig. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Der finnes ikke "en" riktig "gud". Der finnes individuelt riktigste "guder" for alle individer. 7878684[/snapback] Akkurat. Derfor er Gud en psykologisk fenomen, og er derfor skreddersydd for enhver invidual. Igjen Gud er ikke en "ENNER" Igjen, derfor eksistere ikke Gud.... Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Der finnes ikke "en" riktig "gud". Der finnes individuelt riktigste "guder" for alle individer. 7878684[/snapback] Akkurat. Derfor er Gud en psykologisk fenomen, og er derfor skreddersydd for enhver invidual. Igjen Gud er ikke en "ENNER" Igjen, derfor eksistere ikke Gud.... 7881720[/snapback] Det han sa var en påstand, ikke et bevis. Det er 2 milliarder mennesker som tror på samme Gud, ikke akkurat særlig induvidielt. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Jeg skal nå gi deg flere bevis for at Gud ikke eksisterer: Beklager, dette er bare bevis for at den kristne forestillingen om Gud er selvmotsigende. Bibelen, Gud, påstår at jorda er 6000 år gammel Nei, dette er feil. Det er noe teologer har regnet ut ved å telle slektsledd. Disse er ikke spesielt nøyaktige. Faktisk advarer Bibelen mot å ta slike ting seriøst. Bibelen.nos overskrift for dette avsnittet er "Advarsel mot vranglære" og det går slik: Da jeg dro til Makedonia, ba jeg deg bli igjen i Efesos så du kunne forby enkelte å komme med en annen lære eller være opptatt av myter og endeløse slektstavler. Tim 1:3-4 Bibelen, Gud, beskriver seg selv som snill og rettferdig. Nei, det gjør den ikke. Gud, spesielt i det gamle testamentet, er en hevngjerrig, urettferdig kontrollfrik. 7876011[/snapback] Bra at du tok poenget mitt . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg