Gå til innhold

Sjakk matt mot den kristne gud?

Anbefalte innlegg

OK - Se her.

Hvis det var et Big bang så gjorde Gud sånn at det skjedde.

Alt vi ser, kan oppfatte, kan bevise via vitenskap o.l har Gud skapt.

Gud satte igang evolusjonen.

Gud satte igang alt.

Gud er allmektig - All ære til han

Amen

*muwahaha*

her har dere tankegangen til meg blandt annet. Altså, jeg forkaster INGEN TING som vitenskapen har bevist. Jeg sier bare at langt bak, står Gud.

Gud trenger IKKE være i vår fysiske verden. Han kan være hva han vil, når han vil.

En person som ikke forstår det er deriblant Pricks. Du sier at han MÅ være en del av vår fysiske verden, men der tar du veldig feil. For Gud MÅ - INGENTING.

Takk for lille meg, kos og klem. Jeg melder meg ut fra diskusjonen nå (tror jeg), føler liksom ikke at vi kommer til en konklusjon ><

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis gud ikke er en del av den fysiske verden på et eller annet plan så kan han heller ikke ha satt i gang universet!

7846930[/snapback]

Han kan hvis han vil da >< men han MÅ ikke være det hele tiden. Les det jeg skriver, han TRENGER ikke være en del av den fysiske verden. jeg skrev ikke at han ikke kan være det.

Endret av Latskap
Lenke til kommentar
OK - Se her.

Gud satte igang alt.

Amen

*muwahaha*

her har dere tankegangen til meg blandt annet. Altså, jeg forkaster INGEN TING som vitenskapen har bevist. Jeg sier bare at langt bak, står Gud.

Gud trenger IKKE være i vår fysiske verden. Han kan være hva han vil, når han vil.

En person som ikke forstår det er deriblant Pricks. Du sier at han MÅ være en del av vår fysiske verden, men der tar du veldig feil. For Gud MÅ - INGENTING.

Takk for lille meg, kos og klem. Jeg melder meg ut fra diskusjonen nå (tror jeg), føler liksom ikke at vi kommer til en konklusjon ><

7846830[/snapback]

OK, så du tror på en gud, og samtidig alt vitenskapen har bevist oss. Det høres jo ikke ufornuftig ut. Men da er det vel ikke den kristne guden du tror på. :)

Lenke til kommentar
Hvis gud ikke er en del av den fysiske verden på et eller annet plan så kan han heller ikke ha satt i gang universet!

7846930[/snapback]

Han kan hvis han vil da >< men han MÅ ikke være det hele tiden. Les det jeg skriver, han TRENGER ikke være en del av den fysiske verden. jeg skrev ikke at han ikke kan være det.

7847018[/snapback]

For å endre et isolert system må en ta del i det isolerte systemet. Dette er grunnen til at ideen om en skaper blir så fatal. Du kan ikke røre rundt vannet i et glass, uten å fysiske berører glasset, eller fysisk berøre noe som igjen berører glasset.

Ellers har du til gode å bevise Guds eksistens annet enn ved introspeksjon, så jeg foreslår du dropper påstandene om Guds eksisten intill du klarer å faktisk vise til Guds eksistens. Når du har vist Guds eksistens, da kan du begynner å vise til forskjellige hendinger og at dette er Guds verk. For du står vel fortsatt fast på at en diskusjon som er påstand mot påstand ikke er ønskelig? :)

Lenke til kommentar
OK - Se her.

Gud satte igang alt.

Amen

7846830[/snapback]

OK, så du tror på en gud, og samtidig alt vitenskapen har bevist oss. Det høres jo ikke ufornuftig ut. Men da er det vel ikke den kristne guden du tror på. :)

7848168[/snapback]

:D Da er jo gud hvem som helst, og konklusjonen man må trekke er jo at all form for tilbedelse blir feil, siden det er så utrolig mange forskjellige varianter, påbud, forbud osv i de forskjellige religionene.

Lenke til kommentar
Du sier at det ikke er noe i veien for at vitenskapsmenn skal kunne arbeide ut fra en hypotese om at verden ble skapt av en skaper. Jeg påpeker at denne hypotesen er mange tusen år gammel[...]

Når du uttrykker deg med en slik "tidsreferanse" er det implisitt at jeg liksom skulle snakke om en spesifikk skapelsesberetning man eksempelvis kan finne i religiøse bøker, "med en snill gud og hvordan de første menneskene ble til" osv, trass jeg tidligere i tråden har gjort uttrykk for at jeg ikke snakker om slike profetier.

Hva jeg mener er at det verken i dag, nær-, eller fjern fremtid vil være noen som helst forsker som kan fortelle oss hva som satte igang den første bevegelsen, eller eventuelt hvordan denne energien som bevegelsen ble igangsatt i oppstod. Man må derfor godta at selv de mest fornuftige vitenskapsmenn har diametralt ulike meninger/hypoteser/tanker om hvordan dette fenomenet har kommet til, og hvordan det skal angripes. Mange vil umiddelbart når de hører ordet "skaper" vri seg i smerte, men spekulativt kan muligens ett alternativ være: "oppstod av ingenting", hvilket vil få andre til å gjøre det samme. Ingen av delene høres spesielt "logisk" ut, gjør det vel?

Lenke til kommentar
AIDS og HIV er akkurat det samme, bare at AIDS er en mer utviklet verson av HIV.

7846790[/snapback]

Man dør ikke av HIV. HIV er et virus. AIDS er en sykdom som kan slå ut pga HIV-viruset. Man dør av AIDS.

7848776[/snapback]

Teknisk sett dør man vel av en annen sykdom som blir dødelig fordi AIDS har svekket immunforsvaret. Pirk, pirk.

Du sier at det ikke er noe i veien for at vitenskapsmenn skal kunne arbeide ut fra en hypotese om at verden ble skapt av en skaper. Jeg påpeker at denne hypotesen er mange tusen år gammel[...]

Når du uttrykker deg med en slik "tidsreferanse" er det implisitt at jeg liksom skulle snakke om en spesifikk skapelsesberetning man eksempelvis kan finne i religiøse bøker, "med en snill gud og hvordan de første menneskene ble til" osv, trass jeg tidligere i tråden har gjort uttrykk for at jeg ikke snakker om slike profetier.

7848819[/snapback]

Tull og tøys. Det finnes en myriade forskjellige gude-hypoteser, og ingen av dem har noensinne klart å si noe om den virkelige verden. Dette er nok fordi ingen av dem egentlig sier noe om skapelsesprosessen, og dermed blir det vanskelig å si noenting om skaperverket.

Hva jeg mener er at det verken i dag, nær-, eller fjern fremtid vil være noen som helst forsker som kan fortelle oss hva som satte igang den første bevegelsen, eller eventuelt hvordan denne energien som bevegelsen ble igangsatt i oppstod.

Det vet du ingenting om.

Man må derfor godta at selv de mest fornuftige vitenskapsmenn har diametralt ulike meninger/hypoteser/tanker om hvordan dette fenomenet har kommet til, og hvordan det skal angripes. Mange vil umiddelbart når de hører ordet "skaper" vri seg i smerte, men spekulativt kan muligens ett alternativ være: "oppstod av ingenting", hvilket vil få andre til å gjøre det samme. Ingen av delene høres spesielt "logisk" ut, gjør det vel?

Det er snakk om hva som som er mulig å teste. En hypotese kan være logisk, men hvis premissene ikke er korrekte i vårt univers så omhandler den ikke vårt univers.

Lenke til kommentar
Altså, jeg forkaster INGEN TING som vitenskapen har bevist. Jeg sier bare at langt bak, står Gud.

Hvorfor er det så mye som er galt da? Hvorfor er f.eks. menneskekroppen full av konstruksjonsfeil og svakheter?

Kristne mener at han kom til jorden som menneske, og hvis Gud griper inn i den fysiske verden så skal det være mulig å bevise dette.

Lenke til kommentar
Altså, jeg forkaster INGEN TING som vitenskapen har bevist. Jeg sier bare at langt bak, står Gud.

Hvorfor er det så mye som er galt da? Hvorfor er f.eks. menneskekroppen full av konstruksjonsfeil og svakheter?

Kristne mener at han kom til jorden som menneske, og hvis Gud griper inn i den fysiske verden så skal det være mulig å bevise dette.

7849898[/snapback]

MÅ ting være mulig? Det er ikke helt sikkert det vettu. Har noe med teknologiske fremskritt å gjøre. Tenk hvis vi ikke er kommet langt nok enda til å bevise det?

Lenke til kommentar
MÅ ting være mulig? Det er ikke helt sikkert det vettu. Har noe med teknologiske fremskritt å gjøre. Tenk hvis vi ikke er kommet langt nok enda til å bevise det?

7849917[/snapback]

Selvsagt er det mulig å bevise det hvis det er sant når noen f.eks. påstår at de har kontakt med Gud eller at Gud helbreder folk.

Men du svarte ikke på spørmålet: Hvis Gud står bak alt, hvorfor er det så mye som er galt da? Hvorfor er f.eks. menneskekroppen full av konstruksjonsfeil og svakheter?

Lenke til kommentar

Whine i vei om at jeg ikke svarer, jeg skrev mitt innlegg. Gud er allmektig, all ære til han osv.

Glad i alle på forumet, store klemmer

Lenke til kommentar

Whine i vei om at jeg ikke svarer, jeg skrev mitt innlegg. Gud er allmektig, all ære til han osv.

Glad i alle på forumet, store klemmer

7852874[/snapback]

Jeg vil dere skal ta en titt i den nærmeste Bibelen dere kan finne og slå opp på:

2 Kong 18,27

Jes 36,12

Dette var bare en digresjon. Så til det jeg egentlig vil si.

Jeg tror Jesus og Gud er på en egotrip. Hvis jeg er et godt menneske, anta at det er mulig at jeg aldri har gjort noen noe vondt, aldri har bannet, aldri stjålet eller sett på en kvinne med begjær. Anta at jeg har fulgt Bibelen til punkt og prikke og aldri syndet! Det eneste jeg ikke har gjort riktig er å ta Jesus og Gud inn i mitt hjerte. Det fører til at jeg ikke er god nok til å komme inn i himmelen, jeg skal altså brenne i helvette sammen med voldtektsmenn, aktive pedofile, mordere, ranere og annet pakk! Vet du meg hva, snakk om å være egosentrert! En slik latterlig Gud ville jeg ikke vært stolt av å tilbe, hadde Gud derimot tilgitt folks uforstand mtp hans eksistens og godhet så kunne jeg forstått at denne guddomen ønsket at vi skulle være snille med hverandre og bare ønsket oss godt, men å sende et godt menneske til evig pinsel grunnet at dette menneske ikke tilba ham, da er han ikke lenger god!

Hvis vi så ser på en som har voldtatt kvinner, missbrukt barn, skutt og drept folk og solgt heroin til småunger, som plutselig blir frest og tror på Gud, ja han får komme til himmelen.

Å påstå at en slik Gud er snill, den må du jammen meg lenger ut på landet med, for det kan ganske enkelt ikke stemme! Jeg har ikke ord for hvor sinnsyk en slik oppførsel er, det er jo kun for sin egen tilfredsstillelse av å bli tilbedt og ikke for genuin godhet. Pføy sier jeg bare.

Edit: En ting til, arvesynden! Å gi meg skylda for at Adam og Eva, som han selv lurte til å synde, det er f&¤% meg så dårlig gjordt og kun en unnskyldning for at vi må tilbe ham for å bli reddet fra helvette.

Gud kan eksistere, men fortjener ikke å bli tilbedt.

Endret av Quayle
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...