Latskap Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Selv om det står om vold i et av de mange hellige skriftene som eksisterer i verden, betyr ikke det at hele religionen er bygget på vold. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Kilder angående Darwins ønske om å motsi seg selv, og at mennesker og dinosaurer levde side om side mottas med takk. Her er ei side til ein professor i Australia som har forska mykje på dette med jorda, tid, lys og litt til. Har ikkje fått sett så grundig gjennom enda, men der står masse. Så visst du er interessert og har tid å leite litt på sida hans, så trur eg det står noko om dinosaurar og. http://www.setterfield.org/ EDIT: Tidslinje fann eg no, litt interessant. http://www.setterfield.org/combinedtimeline.htm Ein enklare versjon av det han har funne ut. Litt langt, men temmelig interessant å lese faktisk. Alt han gjer døme på, virkar å stemme! http://www.setterfield.org/simplified.html Endret 16. januar 2007 av kazzkizz Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 [Men Gud; om du eksisterer, og tilfeldigvis leser denne tråden, ta også gi de som trenger det en hjelpende hånd. Ikke bare sitt stille og vær passiv. Gjør noe med problemene, og folk vil bli takknemmelige. Vis hva du er god for. Husk at du er den eneste som har makten. Og æren. I evighet.] Hvordan skal folk få oppleve Gud og hans godhet når de blankt takker nei til han slik som du? Ja, han elsker deg like mye meg men når du forkaster han, kan du ikke heller forvente at han er der for deg=) Så... Jeg elsker min sønn, min kjæreste og mine venner. Selv om noen av vennene mine har gått sine egne veier, eller ikke har akseptert at jeg er ateist, har fått kjæreste eller barn, så vil jeg fremdeles gjøre det jeg kan for å hjelpe dem når de trenger det, og støtte dem -- selv om de ikke tar kontakt med meg. Jeg regner meg selv "god", i den forstand at jeg *aldri* skader andre for å oppnå gevinst eller fordeler, der hvor mine evner og ferdigheter er bedre enn hos dem jeg velger å ikke skade eller overkjøre. Hvorfor vil ikke gud ha noe med meg å gjøre når alt som skal til for å få meg fra å gå fra ateist til kristen er å ringe meg på telefonen en dag, eller gi meg en bursdagspresang, eller fortelle meg noe som helst nyttig, for eksempel ved å drive litt leksehjelp i biologi..? Eller sende en ny profet eller hva som helst..? Han kan jo sodomisere en *ny* busk..? Eller sette fyr på Bush..? *Jeg* hjelper jo mennesker som ikke vil ha noe med meg å gjøre, i matte, norsk og naturfag -- uten at de oppsøker meg eller har noen som helst tro på meg -- før de er hjulpet... Mennesker innser ikke hva som er godt for dem før de føler det på kroppen, eller før de er overbevist gjennom retorikk de ikke har grunnlag for å motbevise -- eller retorikk de ikke ønsker å motsi. Hvorfor gjør ikke den kristne eller {insert-god-here} noe som helst for å frelse de ikke-troende som aldri har forstått guds ord -- da guds eksistens, som en absolutt sannhet, vil bety at ateister og mennesker med andre religioner ikke forstår gudsspørsmålet, og trenger gudommelig hjelp til å innse at gud finnes, da guds forkynnere er inkompetente..? Hvis det finnes en gud -- hvorfor blir alle mennesker født som ateister -- når en gud burde skapt oss alle som kristne, jøder eller muslimer..? Tenner gud virkelig så *kraftig* på å få nye tilhengere, og på å se motstanderene sine brenne..? Hvordan kan gud være god når verden er middelmådig -- og tre fjerdedeler av verdens befolkning er fattige, sulter og er i nød -- mens den kristne vesten sitter på sin høye hest og kaster restene av sine krigsprofittør-smuler tilbake på dem som er "krigsprofitert" fra..? Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (Barry Setterfield)7730318[/snapback] "It is never good science to ignore anomalous data or to eliminate a conclusion because of some presupposition. (...) To do so may not place one in the mainstream of modern science, but at least we will be searching for truth and moving ahead rather than maintaining the scientific status quo." Dette sitatet er hentet fra siden hans. Et forsøk på å unnskylde forskinga si, og kanskje forklare hvorfor han ikke blir godtatt i forskermiljøet. Den første setninga er i prinsippet riktig, men denne forskinga er avhengig av en a priori sannhet, og hele argumentasjonen ender opp med å gå i sirkel. "La oss anta at gud fins, og at bibelen er sann. Da er verden ca 6000 år gammel. I så fall har tiden og alt oppført seg helt merkelig, og hvis jeg pakker det inn i en haug med svada som høres vitenskaplig ut, vil kanskje noen tro det er sant. Hvis de tror det er sant, har jeg bevist at gud og bibelen er sann. Hvis ikke, hater de gud, bibelen og meg. Hilsen BS." Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Ein enklare versjon av det han har funne ut. Litt langt, men temmelig interessant å lese faktisk. Alt han gjer døme på, virkar å stemme!http://www.setterfield.org/simplified.html 7730318[/snapback] Mhm... Han bruker FRP-retorikk: Siden A = 1, så er B lik 4 -- dette er fordi Gud skapte universet slik, og det finnes ingen vitenskapelig forklaring, annet enn at all vitenskap de siste 50 årene må skrives om fordi det er sånn det er... Hvis du ser gjennom ett rødt glass, så er ting røde. Hold den tanken. Hvis du sender lys gjennom ett rødt glass, så er lyset rødt. Altså reflekterer rødt glass alt lys som ikke er rødt -- siden alle andre farger krympes..! Han bruker en hel del vitenskapelige observasjoner folk flest ikke har peiling på, og skriver akkurat det han føler for, og bruker klausuler fra vitenskapelige teorier som om de var selfølgelige for eksempelet hans... Og begrunner *alt* med at bibelens Xte hebraisk-romersk-latinske-moderniserte-engelske oversettelse som forteller at "Gud strekker himmelen over jorden" i et forsøk på bevise guds eksistens..? Er ikke det... Noe søkt..? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Selv om det står om vold i et av de mange hellige skriftene som eksisterer i verden, betyr ikke det at hele religionen er bygget på vold. 7728847[/snapback] Nei -- Og når det står at "den uten synd skal kaste den første steinen" så betyr det ikke at mennesker skal steines, heller. Korinterbok, (14, 34) "Som i alle kristne menigheter 34 skal kvinnene tie i menighetssamlingene. Det er ikke tillatt for dem å tale, de skal underordne seg, slik også loven sier. 35 Hvis det er noe de vil lære, så la dem spørre sine menn hjemme." 1.mos. (2,16) "16 Til kvinnen sa han (Gud): «Stor vil jeg gjøre din møye så ofte du er med barn; med smerte skal du føde. Din lyst skal stå til din mann, og han skal råde over deg.»" 1 tim 2, 13: "11En kvinne skal ta imot læren i taushet; hun skal underordne seg. 12 Jeg tillater ikke en kvinne å opptre som lærer, heller ikke å være herre over mannen; hun skal være stille. 13 For Adam ble skapt først og så Eva. 14 Og Adam ble ikke forført, men kvinnen lot seg forføre og brøt budet. 15 Men hun skal bli frelst, igjennom sin barnefødsel, så sant hun holder fast ved tro, kjærlighet og helliggjørelse og lever som det sømmer seg" Paulus’ brev til efeserne, kap.5 "22 De gifte kvinner skal underordne seg under mennene sine som under Herren selv. 23 For mannen er kvinnens hode, slik Kristus er kirkens hode; han er frelser for sitt legeme. 24 Likesom kirken underordner seg under Kristus, skal en kvinne underordne seg under sin mann i alt." Lenke til kommentar
-simon- Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Mener du ville påstander troverdige uten kildehenvisning? Ånei, det gjør du jo ikke: Så du krever altså kilder av alle andre enn deg selv? Yeah, bjelke/splint-problematikk deluxe. [quote hehe.. klar over at det jeg sa om kilder ble 100 % dumt, så da prøver jeg meg en gang til med det jeg EGENTLIG står for: selvfølgelig er påstander med kilder mer pålitelige enn de uten.. poenget mitt, som jeg egentlig tror du skjønte, var at du absolutt ingen trenger noen kilder for å se at Islam er bygget på vold og terror. Hadde du vært litt opptatt av verden rundt, og kanskje ikke bare deg selv som de fleste nordmenn er ganske flinke til, hadde du sett dette. Det du skrev om at Gud har vært utro mot maria, har man lite mulighet til å faktisk se uten kilder, derfor burde du lagt ved kildene dine, som du selvfølgelig ikke har.. Selv om noen av vennene mine har gått sine egne veier, eller ikke har akseptert at jeg er ateist, har fått kjæreste eller barn, så vil jeg fremdeles gjøre det jeg kan for å hjelpe dem når de trenger det, og støtte dem -- selv om de ikke tar kontakt med meg. ja, nettopp. Og det samme vil Gud. Men du velger å ikke bry deg, og derfor kan du heller ikke se det han vil og faktisk også gjør for deg. Greia er at her velger faktisk folk satan og helvete foran Gud, hvilket gjør Satan til den som *regjerer* over dem. Satan er STERK, og når du har valgt å la han få livet ditt, da HAR han livet ditt og du kan ikke se noe av Gud. Hvorfor vil ikke gud ha noe med meg å gjøre når alt som skal til for å få meg fra å gå fra ateist til kristen er å ringe meg på telefonen en dag, eller gi meg en bursdagspresang, eller fortelle meg noe som helst nyttig, for eksempel ved å drive litt leksehjelp i biologi..? Eller sende en ny profet eller hva som helst..? Han kan jo sodomisere en *ny* busk..? Eller sette fyr på Bush..? pga det jeg skrev ovenfor.. Men samtidig tror jeg Gud er så komplisert, at han selv om han hater synd, og mennesker har valgt å drite i han, så viser han seg ofte for oss veldig konkret uten at vi engang skjønner at han var der.. Som at han ser du er nedfor, og fikser den tingen du har ønsket deg lenge for å oppmuntre deg.. man kan igjen VELGE å tro at ja, Gud var der, eller man kan si: nei, det var selvfølgelig bare en tilfeldighet.. Disse tilfeldighetstankene er jeg overbevist om at det er satan som planter i oss for å dra oss unna en eventuell nærhet og tro på Gud. Hvorfor gjør ikke den kristne eller {insert-god-here} noe som helst for å frelse de ikke-troende som aldri har forstått guds ord -- da guds eksistens, som en absolutt sannhet, vil bety at ateister og mennesker med andre religioner ikke forstår gudsspørsmålet, og trenger gudommelig hjelp til å innse at gud finnes, da guds forkynnere er inkompetente..? Du aner ikke hvor mye vi faktisk ber for ikke - kristne om at Gud må åpenbare seg for de så de bare skal skjønne at han lever, og at de skal få slippe alle *logikk - tanker* fordi de VET at Gud fins og elsker dem... Det gjør jeg hver dag:) Dessuten, jeg vet ikke om du så den ny generasjongreia på en skole som hadde spurt elever på en skole som de ville ha forbønn og om de kristne kunne få be for plager/sykdommer de hadde og at de skulle bli helbredet. gud har nemlig sagt at han er mange ting, blandt annet lege og at han VIL helbrede når noen ber han om dte i hans navn.. Og jeg har SETT det, og hørt det såå mange ganger og til å med opplevd det selv Greia er at med en gang kristne begynner å prøve og gjøre slike ting, for at folk skal få se at Gud fins, blir de sparka ut, denne gangen av skolen.. altså: Det er faktisk noe av det viktigste for kristne, nemlig å vinne mennesker for jesus, men folk VIL ikke, og da gpr det heller ikke.. fritt valg=) Hvis det finnes en gud -- hvorfor blir alle mennesker født som ateister -- når en gud burde skapt oss alle som kristne, jøder eller muslimer..? Tenner gud virkelig så *kraftig* på å få nye tilhengere, og på å se motstanderene sine brenne..? Jeg tror Gud sender oss ut i verden, men så velger vi selv å gå bort i fra Gud. det er ikke Gud som velger å ikke ha oss, men motsatt. Og igjen, skal ikke si noe overlegent eller arrogant med *jeg vet best* - holdningen, men kristendom og Islam er IKKE mye likt=) Absolutt ikke. kristendom er kjærlighet, islam er IKKE mye kjærlighet der man blandt annet TVINGER forlk til å tilhøre religionen.. men har sagt nok om dette før=) Gud tenner aboslutt etter å få nye tilhengere, fordi han skapte oss, og elsker oss og VIL ha nærhet med oss! Og nei, Gud har ingen motstandere annet enn satan. Det er mennesker som har Gud som sin motstander. Lenke til kommentar
-simon- Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 jeg klarte selvfølgelig å prestere å sette mine egne tekster i sitat*bokser*.. dere skjønner allikevel:) Lenke til kommentar
-simon- Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 En ting til: Det blir vanskleig å sammenligne kristendom med andre religioner også fordi kristendom EGENTLIG ikke er noen religion.. Dt er RELASJON med vår skaper:) og som ikke er grunnet i noe som helst som vi skal prestere, eller gjøre som å gå i kirka... mange tror kristne MÅ gå i kirka, eller MÅ lese bibelen for å være kristne, men dette hadde jo bar evært slit og absolutt ikke noe for meg i det hele tatt! Det er det personlige forholdet med jesus som er kristendom=) Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 En ting til: Det blir vanskleig å sammenligne kristendom med andre religioner også fordi kristendom EGENTLIG ikke er noen religion.. Dt er RELASJON med vår skaper:) og som ikke er grunnet i noe som helst som vi skal prestere, eller gjøre som å gå i kirka... mange tror kristne MÅ gå i kirka, eller MÅ lese bibelen for å være kristne, men dette hadde jo bar evært slit og absolutt ikke noe for meg i det hele tatt! Det er det personlige forholdet med jesus som er kristendom=) 7740975[/snapback] Er det vel ikke.. Kristendom er per. def. bibelens lære, og bibelen forteller deg mange ganger at "du skal gå i Herrens hus", og "høre ordet så ofte som mulig", og lytte til lærerne/prestene. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Jeg tror Gud sender oss ut i verden, men så velger vi selv å gå bort i fra Gud. det er ikke Gud som velger å ikke ha oss, men motsatt.Og igjen, skal ikke si noe overlegent eller arrogant med *jeg vet best* - holdningen, men kristendom og Islam er IKKE mye likt=) Absolutt ikke. kristendom er kjærlighet, islam er IKKE mye kjærlighet der man blandt annet TVINGER forlk til å tilhøre religionen.. men har sagt nok om dette før=) Gud tenner aboslutt etter å få nye tilhengere, fordi han skapte oss, og elsker oss og VIL ha nærhet med oss! Og nei, Gud har ingen motstandere annet enn satan. Det er mennesker som har Gud som sin motstander. 7740925[/snapback] Du... Sier du virkelig at grunnen til at alle mennesker som fødes er ateister er fordi gud elsker alle -- selv om bibelen sier at alle som ikke tror på den eneste guden kommer til helvete..? Det er idiotisk..! I en verden med en gud ville ethvert menneske bli født med tro -- for *så* å gå vekk fra troen. Ikke bland "tro" og "stoler på"; barn *stoler på* foreldrene sitt ord, og som oftest blir barn med kristne foreldre kristne, og de fleste forblir kristne resten av livet. Det samme gjelder muslimer -- bare at færre muslimer vender om til andre religioner før sin død. Det samme gjelder *alle* som aldri har hørt om noen kristen gud: De tror det de blir fortalt av dem de stoler mest på... Noen tror ikke blindt på noen eller noe -- før *noe* er bevist. Hvordan kan gud være så ond at han vil at alle som ikke er født i kristne familier aldri skal tro på gud..? Hvorfor er det kristne senteret i universet så vanskelig å tro på for mesteparten av verdens befolkning..? Hvorfor fører vitenskap og skolegang, og sosial framgang til lavere religiøsitet blant befolkningen -- når gud er sannheten..? Jeg tror Gud sender oss ut i verden, men så velger vi selv å gå bort i fra Gud. det er ikke Gud som velger å ikke ha oss, men motsatt. Så -- gud er: A) maktesløs B) intolerant C) en dårlig far med andre ord. Jeg ville aldri funnet på å la mine barn gå ut i verden uten min hjelp... uansett hvor mye de går vekk fra meg. Det lille som står i bibelen hjelper *ingen*. Det står ingenting om riktig kosthold, penicilin, hva som skal gjøres med kristne som dreper andre i krig, eller rom-teknologi eller fysikk. Bibelen hjelper ingen, ikke det døyt. Kristendommen som religion, er også meningsløs. Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Sier du virkelig at grunnen til at alle mennesker som fødes er ateister er fordi gud elsker alle -- selv om bibelen sier at alle som ikke tror på den eneste guden kommer til helvete..? Det er idiotisk..! (*snipp*) Noen tror ikke blindt på noen eller noe -- før *noe* er bevist. Hvordan kan gud være så ond at han vil at alle som ikke er født i kristne familier aldri skal tro på gud..? Hvorfor er det kristne senteret i universet så vanskelig å tro på for mesteparten av verdens befolkning..? Hvorfor fører vitenskap og skolegang, og sosial framgang til lavere religiøsitet blant befolkningen -- når gud er sannheten..? Så -- gud er: A) maktesløs B) intolerant C) en dårlig far med andre ord. Jeg ville aldri funnet på å la mine barn gå ut i verden uten min hjelp... uansett hvor mye de går vekk fra meg. Det lille som står i bibelen hjelper *ingen*. Det står ingenting om riktig kosthold, penicilin, hva som skal gjøres med kristne som dreper andre i krig, eller rom-teknologi eller fysikk. Bibelen hjelper ingen, ikke det døyt. Kristendommen som religion, er også meningsløs. 7741297[/snapback] Mer enig kan jeg vel ikke bli.. Hadde vært moro å fått inn noen satanisters meninger inn i denne diskusjonen..? Av noen som er velreflekterte og der det de skriver er godt gjennomtenkt! Endret 17. januar 2007 av Keltern Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 poenget mitt, som jeg egentlig tror du skjønte, var at du absolutt ingen trenger noen kilder for å se at Islam er bygget på vold og terror. Hadde du vært litt opptatt av verden rundt, og kanskje ikke bare deg selv som de fleste nordmenn er ganske flinke til, hadde du sett dette.7740925[/snapback] Artig at du bare svarer med en anklage istedenfor å prøve å forstå hva jeg mente. Jeg ser selvfølgelig at det finnes muslimer i verden som gjør mye dumt. Det jeg imidlertid også ser, er at kristendommen er like full av oppfordringer til vold og undertrykkelse som Islam er. Fundamentalister i alle leire vet å utnytte slikt. Favoritteksempelet George W. Bush er en av disse. Martin Luther en annen. For å nevne noen. Betyr dette at alle kristne eller alle muslimer er blodtørstige dyr? Selvfølgelig ikke. Men påstanden om at Islam er bygd på vold og terror, er akkurat like sann som påstanden om at kristendommen er det. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Visst du ser på dei andre artikkelane til Setterfield, så finn du ein litt meir utfyllande versjon. Den versjonen eg linka til, var ein versjon som var så mykje forenkla som mogleg. Lenke til kommentar
-simon- Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Er det vel ikke.. Kristendom er per. def. bibelens lære, og bibelen forteller deg mange ganger at "du skal gå i Herrens hus", og "høre ordet så ofte som mulig", og lytte til lærerne/prestene. Men du har misforstått greia kolossalt! Gud sier ikke: Gå i kirka, ellers kan du glemme å kalle deg en kristen... ALT Gud sier vi *skal* gjøre, er bare fordi han vet det er det beste for oss.. jeg som er kristen, går til kirka faktisk fordi det er godt å være der, ikke fordi jeg må.. Kirka kan ofte være stedet man *lader seg opp* etter en hard uke f eks. man vokse i kristenlivet ved å høre prekener o slikt, og det vet Gud - derfor sier han at vi skal det.. Men selv om Gud sier *skal*, har ikke det noe med at vi MÅ, men at det er best for oss... Artig at du bare svarer med en anklage istedenfor å prøve å forstå hva jeg mente. Jeg ser selvfølgelig at det finnes muslimer i verden som gjør mye dumt. Det var absolutt ikke ment som en anklage, selv om det muligens hørte slik ut.. det er et viktig poeng at mange faktisk driter i hva som skjer utenfor Norges vegger, fordi de har nok med seg selv, for derreter og uttale seg i debatter o.l uten å egentlig har peil.. (sier ikke at DU har gjort akkuart det nå) Det jeg imidlertid også ser, er at kristendommen er like full av oppfordringer til vold og undertrykkelse som Islam er. så hvorfor: *vend det andre kinnet til*, og *elsk deres fiender* - *elsk de som gjør dere vondt* Igjen: ikke beskyld meg for å være overlegen, for det er absolutt ikke målet mitt her, men når du vet såpass lite om kristendommen og ting som ikke bare er fordommer, (mine synspunkter på islam, er IKKE fordommer) blir det kanskje litt vanskelig å diskutere.. Du ser ikke forskjellen på at vi mennesker ikke har rett til å skade hverandre, og det at Gud faktisk er *dommeren* og faktisk til slutt skal dømmes RETTFERDIG. Dessuten: Hvis du ikke har fått det med deg, gjelder ikke gamle testamentet lenger for oss kristne etter at jesus kom. Og at Kristendom er like undertrykkende som Islam, der de faktisk blir drept om de ikke tilhører religionen, er litt drøyt å si. Hvordan kan gud være så ond at han vil at alle som ikke er født i kristne familier aldri skal tro på gud..? Det vil han ABSOLUTT.. Derfor er en av de viktigste tingene han BER (ikke tvinger) oss om å gjøre, å spre evangeliet ut til alle mennesker.. johannes 3,16 tror jeg det står: Gå derfor ut i hele verden og forkynn evangeliet for alle mennesker. Den som tror skal bli frelst, men den som ikke tror skal bli fordømt* og dette er ikke fordi Gud ikke vil ha de som velger å ikke følge han, men fordi de har valgt helvete og satan framfor han. Vi er fortapte, men at jesus er den eneste redningen.. Hvorfor er det kristne senteret i universet så vanskelig å tro på for mesteparten av verdens befolkning..? Det er akkuart som når det er overskyet ute. Sola er der, men vi ser den ikke. Folkk i dag MÅ se ting for å tro på det.. derfor sa jesus til thomas da han ikke trodde at han hadde stått opp etter å ha blitt korsfestet: *Thomas, du tror fordi du har sett. Salige er de som tror UTEN å ha sett.* - og det var ingen dømming i dette utsagnet fra jesus. Hvorfor fører vitenskap og skolegang, og sosial framgang til lavere religiøsitet blant befolkningen -- når gud er sannheten..? Gud er der HELE tiden. Men Dere vil ikke ha noe med han å gjøre. Det står ingenting om riktig kosthold, penicilin, hva som skal gjøres med kristne som dreper andre i krig, eller rom-teknologi eller fysikk. Bibelen hjelper ingen, ikke det døyt. Det er nettopp det det gjør=) I gamle testamentet står det at man ikke skal spise gris og andre ting, sansynligvis fordi det var skadelig av en eller annen grunn. Kanksje fordi de ikke fikk stekt det ordentlig. Gud er en virkelig Gud som vet hva som er best for oss, derfor også dette med sex før eksteskapet. Så UTROLIG mye sår dette har skapt hos folk! 1 enkelt eksempel er abort, der kvinnene som tar det ofte sliter med dårlig selvtillit senere.. Gud skapte denne jorda og han vet ALT, til og med at sex før ekteskapet kan skape sår, derfor råder han oss til å holde det innenfor ekteskapet pga dette, men også fordi det blir mye *finere* hvis sex er mellom 2 som elsker hverandre og som skal dele livet med hverandre=) Det burde faktisk ikke være noe vi *slenger ut* til hvem som helst en fredagskveld. - Det kommer ikke noe godt ut av det! det står MASSE annet som er ment for å HJELPE oss, så å si at bibelen ikke er nyttig, blir sprøyt=) Sier du virkelig at grunnen til at alle mennesker som fødes er ateister er fordi gud elsker alle -- selv om bibelen sier at alle som ikke tror på den eneste guden kommer til helvete..? Det er idiotisk..! Jeg tror absolutt at INGEN fødes som ateister.. det er som å si at homofile er født med homofil legning, hvilket IKKE stemmer. Nå gir du Gud skylda for at folk ikke tror på han, mens det egentlig er deres egen feil...jeg tror Gud skapte meg og deg, og det sier seg selv at han ikke sender noen av sine barn ut i denne verden med en *ikke - tro* på han. I en verden med en gud ville ethvert menneske bli født med tro -- for *så* å gå vekk fra troen. det er det jeg sier:) Hvis du ser gjennom ett rødt glass, så er ting røde. Hold den tanken. De ER ikke nødvendigvis det:) Vi mennesker har ikke sanser til å *forstå* Gud. Vi tror vi er smartere en Gud og fordi vi ikke forstår det, er det feil... Lenke til kommentar
-simon- Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Sorry det Quote - tullet.. faktisk til slutt skal dømmes RETTFERDIG. Det skulle stå: DØMME, som dere sikkert forsto:) Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Den avsluttende taggen skal ha /, ikke den begynnende. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Hvordan kan gud være så ond at han vil at alle som ikke er født i kristne familier aldri skal tro på gud..? Det vil han ABSOLUTT.. Derfor er en av de viktigste tingene han BER (ikke tvinger) oss om å gjøre, å spre evangeliet ut til alle mennesker.. johannes 3,16 tror jeg det står: Gå derfor ut i hele verden og forkynn evangeliet for alle mennesker. Den som tror skal bli frelst, men den som ikke tror skal bli fordømt* og dette er ikke fordi Gud ikke vil ha de som velger å ikke følge han, men fordi de har valgt helvete og satan framfor han. Vi er fortapte, men at jesus er den eneste redningen.. Så -- Fordi de kristne er inkompetente så skal alle mennesker som dør før de hører om gud til helvete..? DU vet ikke hva guden din mener: Du har en tekst skrevet av dusinvis av forfattere, som ikke akkurat gir noen muligheter for en presis psykoanalyse av denne Gud. Ikke glem at gud sier at gud er god: Gud bruker sirkelretorikk; for han beviser aldri gjennom bibelen eller med sine handlinger i bibelen at gud er god. Helvete og satan kan vi ikke vite om eksisterer før vi får bekreftet at mennesker har en sjel -- noe de kristne enda ikke har fnugg av bevis for. Hvorfor er det kristne senteret i universet så vanskelig å tro på for mesteparten av verdens befolkning..? Det er akkuart som når det er overskyet ute. Sola er der, men vi ser den ikke. Folk i dag MÅ se ting for å tro på det... derfor sa jesus til thomas da han ikke trodde at han hadde stått opp etter å ha blitt korsfestet: *Thomas, du tror fordi du har sett. Salige er de som tror UTEN å ha sett.* - og det var ingen dømming i dette utsagnet fra jesus. Jesus oppfordrer mennesker til å tro på ting det ikke finnes beviser for. Flott... Dette gjelder da selvfølgelig at kristne gjerne må tro på andre religioner -- eller at ateister gjerne skal tro på andre religioner enn kristendommen -- da vi skal tro uten å få bevis..? Hvorfor fører vitenskap og skolegang, og sosial framgang til lavere religiøsitet blant befolkningen -- når gud er sannheten..? Gud er der HELE tiden. Men Dere vil ikke ha noe med han å gjøre. Å ja..? JEG er alltid der for min sønn og min familie, uansett om han eller de ikke vil ha noe med meg å gjøre. Denne guden din framstår mer og mer som en hykler og ett dårlig menneske. Denne guden bryr seg bare om mennesker som omfavner ham, uten at han skal gjøre noe med sin "allmektighet" for å vende om oss som "følger satan"..? Jeg vil det beste for mine barn; derfor lærer jeg dem opp til å stole på det håndfaste, fordi religion *aldri* har reddet ett eneste menneskeliv -- der hvor religion var eneste løsning. Det står ingenting om riktig kosthold, penicilin, hva som skal gjøres med kristne som dreper andre i krig, eller rom-teknologi eller fysikk.Bibelen hjelper ingen, ikke det døyt. Det er nettopp det det gjør=) I gamle testamentet står det at man ikke skal spise gris og andre ting, sansynligvis fordi det var skadelig av en eller annen grunn. Kanksje fordi de ikke fikk stekt det ordentlig. Nei... Dette er ikke riktig; det var fordi mennesker i midt-østen har fordommer mot dyr som griser og hunder. At gud også sier det samme tilsier at gud er et resultat av mennesker, og ikke motsatt. Svinekjøtt kan spises rosa i midten. Gud er en virkelig Gud som vet hva som er best for oss, derfor også dette med sex før eksteskapet. Så UTROLIG mye sår dette har skapt hos folk! 1 enkelt eksempel er abort, der kvinnene som tar det ofte sliter med dårlig selvtillit senere.. Gud skapte denne jorda og han vet ALT, til og med at sex før ekteskapet kan skape sår, derfor råder han oss til å holde det innenfor ekteskapet pga dette, men også fordi det blir mye *finere* hvis sex er mellom 2 som elsker hverandre og som skal dele livet med hverandre=) Det burde faktisk ikke være noe vi *slenger ut* til hvem som helst en fredagskveld. - Det kommer ikke noe godt ut av det! det står MASSE annet som er ment for å HJELPE oss, så å si at bibelen ikke er nyttig, blir sprøyt=). En haug med smileys hjelper ikke retorikken. Sex er utløser orgasme hos de absolutt fleste dyr, orgasme er horomoner. Mennesker søker sex, når de blir kjønnsmodne, med mennesker de liker. Noen er mer kresne enn andre: Menn kan får tusen barn, mens kvinner kun kan få noen og tredve. Dermed er kvinner naturlig mindre kåte enn menn, og kvinner har mer dårlige tanker om sex enn menn. Jenter er redd for å få barn med noen de ikke liker, gutter er redd for å få barn med jenter på grunn av økonomiske konsekvenser -- og foreldre er redd for at barna skal få barn, fordi foreldrene vil det beste for barna. Gud sier i dette tilfellet akkurat det samme som foreldre i de absolutt fleste andre trosretninger. Jeg er ateist, og jeg har kun hatt sex med min nåværende kjæreste -- som *jeg* ikke kommer til å forlate, fordi det går i mot mine humanetiske ideologier. Bibelen sier mye det samme som Odins tale (til menneskene)... Den må du lese. Håvamål; Den Høyes Tale. Sier du virkelig at grunnen til at alle mennesker som fødes er ateister er fordi gud elsker alle -- selv om bibelen sier at alle som ikke tror på den eneste guden kommer til helvete..? Det er idiotisk..! Jeg tror absolutt at INGEN fødes som ateister.. det er som å si at homofile er født med homofil legning, hvilket IKKE stemmer. Der skøt du deg selv i hovedpulsåren i høyre lår med to-løps hagle. Hunder, katter, aper, mennesker, tigre, hyener, delfiner, hvaler, fisker, fugler -- alle har homofile legninger. Fra 1 av 5 individer til 1 av 20. Mennesker ligger på 1/10 eller 1/8 -- hvis vi tar med de bi-file. Dette er *like* naturlig som heterofili. Nå gir du Gud skylda for at folk ikke tror på han, mens det egentlig er deres egen feil...jeg tror Gud skapte meg og deg, og det sier seg selv at han ikke sender noen av sine barn ut i denne verden med en *ikke - tro* på han. Hvorfor tror ingen på gud før de kristne forteller om gud da..? Hvorfor ble jeg født helt blottet for tro..? Hvorfor fødes ikke kristne andre steder enn der hvor kristendommen dominerer, og bare når far eller begge foreldre er kristne..? I en verden med en gud ville ethvert menneske bli født med tro -- for *så* å gå vekk fra troen. det er det jeg sier:) Akkurat ja -- Jeg har aldri valgt å gå vekk fra noen tro -- jeg har valgt å ikke å tro, da det var slik jeg ble født, da jeg visste at de kristne i norge er det samme som muslimer i irak: De prøver bare å få deg til å tro det samme som dem mens du er barn, fordi de ikke kan overbevise voksne... Endret 17. januar 2007 av Andre1983 Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Det jeg imidlertid også ser, er at kristendommen er like full av oppfordringer til vold og undertrykkelse som Islam er. så hvorfor: *vend det andre kinnet til*, og *elsk deres fiender* - *elsk de som gjør dere vondt* Igjen: ikke beskyld meg for å være overlegen, for det er absolutt ikke målet mitt her, men når du vet såpass lite om kristendommen og ting som ikke bare er fordommer(...) Sitatene jeg klippet og viste deg, var for å sette ting på spissen. Er det dette som har skjedd med deg og Islam også? Har du hørt/lest fire vers fra koranen og gjort deg opp en mening på bakgrunn av det? Du anerkjenner det agressive i kristendommen, men fokuserer på det som handler om tilgivelse. I islam ser du kun det agressive, og ser bort fra muligheten om at det er på samme måten der. Dessuten: Hvis du ikke har fått det med deg, gjelder ikke gamle testamentet lenger for oss kristne etter at jesus kom. Det er et definisjonsspørsmål, men ifølge tradisjonen, ja. Og at Kristendom er like undertrykkende som Islam, der de faktisk blir drept om de ikke tilhører religionen, er litt drøyt å si. Hvordan vet du dette? Forøvrig er ikke det spørsmålet her. Du sier at islam er bygget på "vold og terror", noe som er like sant som å si at kristendommen er det. det er som å si at homofile er født med homofil legning, hvilket IKKE stemmer.7743655[/snapback] Hehe. Så folk velger å bli mislikt, mobbet, trakassert av både familie, venner og ukjente bare for gøy? Hvilken kirke tilhører du? Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 det er som å si at homofile er født med homofil legning, hvilket IKKE stemmer.7743655[/snapback] Hehe. Så folk velger å bli mislikt, mobbet, trakassert av både familie, venner og ukjente bare for gøy? Hvilken kirke tilhører du? 7744319[/snapback] Antar den ekstremistiske.. Du vet, det er jo bare miljøets påvirkning som gjør at folk blir homofile! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg