Gå til innhold

ekstern HD fungerer ikke!


lian86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei skarsk!

 

Jeg jeg lastet ned et recovery prog. men det fant ingen ting på eksterne HD. jeg blir litt desperat her. Det virker dom om den er helt tom! har du noen andre råd. Det er en packard Bell Store & save 320GB ekstern. vet ikke om det hjelper, men skriver det alikevell.

 

Hilsen en fortvilet

 

Kristian

Lenke til kommentar

Hei :)

Ikke alle recovery program er like gode. Har du prøvd andre programmer?

Jeg er ingen ekspert på alt dette her, men jeg trodde da at når man formaterer, så sletter man for godt...? Iallefall det jeg har hørt :(

 

Jeg har også en Packard Bell store&save, min på 250GB, som også har gått i gulvet. (mens den jobbet!) Den blir oppdaget av windows, jeg kan se alle filene helt fint, men den nekter å flytte/kopiere filer fra/til harddisken på laptopen min. Eller, av og til finker den fint i noen minutter, men så stopper den helt opp. Den bare jobber med ingen ting, den strever og strever, men kommer aldri i mål. Den bare står der og lager rytmiske, kraftige klikkelyder, dette holder den på med i det uendelige (har latt den stå i 6 timer for å se om den holdt opp etter en stund, men den jobbet enda da jeg kom tilbake)

Jeg må bare kutte strømmen for at den skal holde fred. Dette fører til at windows på laptopen min kræsjer, og jeg må restarte den og.

Jeg kjøpte den for ganske lenge siden, og ga 2000 kroner for den, dette er veldig mye penger for en 16-åring som meg. Garantien er gått ut, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Kan ikke ta backup av den, ettersom harddisken på laptopen min er på skammelige 40 GB, og jeg har minst 100 GB med viktig data på den eksterne harddisken.

 

Den vil hverken la seg defragmentere eller feilsøke, får bare fram en feilmelding.

 

Screenshot: http://i10.tinypic.com/2qjzrqe.jpg

 

 

 

Noen som kan hjelpe oss fortvilte eiere av Packard Bell-er som har gått i bakken? :(

 

 

 

Hilsen Jim

Endret av takeru
Lenke til kommentar

Okay, jeg misforsto bare den første posten din, beklager!

Trodde du hadde formatert den jeg :)

 

I såfall er jeg ikke sikker på hva du kan gjøre... Du kan jo prøve å gjøre som Frontflip foreslår, å ta ut selve HD'en inni den og koble den inn i kabinettet til en stasjonær PC. Spør ikke meg hvordan man gjør det, har ikke peiling på denslags, så det er nok best å vente på råd/hjelp fra noen mer erfarne...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...