tigergutten Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg har noen meget verdifulle brente dvd`er som jeg har problemer med, hva er den beste måten å rengjøre slike brente cd/dvd`er på? Zalo og vann? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Q-tips... Puss de forsiktigt med Q-tips (uten tilbehør) Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Skal den være tørr? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Skal den være tørr? 7620882[/snapback] Ja, men kan ikke garantere at det funker da.. Meb de gjorde det med meg Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 JIF-vindusvask(den blå) er veldig bra hvis det har kommet fett på de. f.eks fingermerker. Vasking er uansett det beste, all tørr-rengjøring kan skrape opp flatene på diskene. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Tøm litt Zalo på den og vask forsiktig (med bare fingrene) under rennende, lunket vann. Skyll godt etterpå og tørk med et vanlig glasshåndkle. Funker fint og etterlater ikke noen riper Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Noen som har ett tips til program for å rippe dvd`ene med? Har en gammel dvd som er filmet med super8(?) kamera, lagt over på dvd, så får jeg ikke til å rippe den (riper på denne, ikke støv)... de programmene jeg har bare avbryter ved problemer. arg.. MYE arbeid å legge det over på en ny dvd Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 kanskje ta et par ekstra backups slik at du slipper tenke på det. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Noen som har ett tips til program for å rippe dvd`ene med? Har en gammel dvd som er filmet med super8(?) kamera, lagt over på dvd, så får jeg ikke til å rippe den (riper på denne, ikke støv)... de programmene jeg har bare avbryter ved problemer.arg.. MYE arbeid å legge det over på en ny dvd 7663590[/snapback] Hvis du allerede har laget en DVD, hvorfor skal du rippe den da? Kan du ikke bare kopiere den med et brenneprogram? Nero f.eks... Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Ok, mulig jeg forklarte dårlig, da kan jeg forsøke på ny: problemet er at nero og lignende stopper, jeg trenger ett program som er mindre nøpent, forsøker flere ganger osv... Lenke til kommentar
Caze Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Ok, mulig jeg forklarte dårlig, da kan jeg forsøke på ny:problemet er at nero og lignende stopper, jeg trenger ett program som er mindre nøpent, forsøker flere ganger osv... 7673584[/snapback] Du kan spesifisere hvor mange ganger Nero skal lese omigjen, hvis den støter på feil. Hvis du har en skadd DVD, bør du vel heller finne et recovery-program, for å forsøke å kopiere ut så mye som mulig fra plata. ISOBuster er et populært program for slikt: http://www.smart-projects.net/cdrecovery.php Endret 9. januar 2007 av Caze Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Tøm litt Zalo på den og vask forsiktig (med bare fingrene) under rennende, lunket vann. Skyll godt etterpå og tørk med et vanlig glasshåndkle. Funker fint og etterlater ikke noen riper 7623976[/snapback] Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Caze: takker, da skal jeg forsøke å teste dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå