ttiger Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Har prøvd å koble på min plasma skjerm som har kun dvi utgang på. Da har jeg en dvi til hdmi kabel, men det skjer ingenting. Har prøvd kabelen på en dvd spiller med hdmi det funka. Hva er feil? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Støtter DVI-kontakten din HDCP? Lenke til kommentar
ttiger Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Støtter DVI-kontakten din HDCP? 7607620[/snapback] tja hvordan finner jeg ut av det? qpvison skjerm... Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Hvis den er HD-Ready og den har DVI som den digitale inngangen på tven, så skal den støtte HDCP (det er et av kravene til å være HD-Ready) Så men jeg har lest på amerikanske forum at folk har det samme problemet. Sikker på at du har rikig kabel? Altså DVI-I eller DVI-D? (DVI-A tar bare analoge signaler) Bruker du adapter som gjøre HDMi om til DVi, eller bruker du en kabel som er HDMi på den ene siden og DVi på den andre? Lenke til kommentar
Hansiii Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Fatter ikke at det ikke finnes en DVI kabel til PS3, må jo være mange som vil ha bruk for en slik Lenke til kommentar
ttiger Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Hvis den er HD-Ready og den har DVI som den digitale inngangen på tven, så skal den støtte HDCP (det er et av kravene til å være HD-Ready)Så men jeg har lest på amerikanske forum at folk har det samme problemet. Sikker på at du har rikig kabel? Altså DVI-I eller DVI-D? (DVI-A tar bare analoge signaler) Bruker du adapter som gjøre HDMi om til DVi, eller bruker du en kabel som er HDMi på den ene siden og DVi på den andre? 7609788[/snapback] Plasmaen er ikke HD-Ready, men den har jo dvi, noe må man jo bruke den til. Jepp det er er en kabel med hdmi --> dvi. Kan jeg se forskjellen på DVI-I og DVI-D? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Hvis plasmaen ikke er HD-Ready og DVI-kontakten ikke støtter HDCP, tror jeg bildet ditt vil forbli svart for evig og alltid... Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Men siden Tv'en din ikke er HD-Ready, så kan du jo kjøpe Sony sin PS3 komponent kabel. Tv'en har vel komponent inngang? Jeg vet ikke hvor lett eller vanskelig det er å få tak i en slik, men sikker mange som selger dem på E-bay. Hvis ikke så blir de vel nødt til å bruke den medfølgende kompositt kabelen. Eventuelt en RGB-scart kabel som vil gi deg et bedre bilde, men ikke like bra som komponent kabelen. Lenke til kommentar
ttiger Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Men siden Tv'en din ikke er HD-Ready, så kan du jo kjøpe Sony sin PS3 komponent kabel. Tv'en har vel komponent inngang?Jeg vet ikke hvor lett eller vanskelig det er å få tak i en slik, men sikker mange som selger dem på E-bay. Hvis ikke så blir de vel nødt til å bruke den medfølgende kompositt kabelen. Eventuelt en RGB-scart kabel som vil gi deg et bedre bilde, men ikke like bra som komponent kabelen. 7611921[/snapback] kabelen er en dvi-d, men det funka altså ikke Da får jeg vel satse på komponenet kabel. Like så bra kanskje?.. Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Ja, komponent vil være et fullverdig alternativ. Det er vil ikke være store forskjeller på bildet mellom DVI og komponent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå