Mythos Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Det fulgte med pusseklut på HP 9085 maskinen jeg kjøpte, så jeg kommer vel til å bruke den en stund. Deretter blir det nok å prøve microfiberklut. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) haha sitter å diskutere pussekluter halvfull mitt på natta :!: hvor skal dette ende. Jif Glas & fønster wipes er i alle fall knall(en gangs kluter), står bak at det de er perfekt til dataskjermer og tv. Så det så Endret 31. desember 2006 av simalarion Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 En fille som ikke legger fra seg partikler (som støv etc) da typisk microfiberfille med brillerens er genialt! Til vanlig "gnikking" trengs vel egentlig bare microfiber! Lenke til kommentar
Mixture Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 En fille som ikke legger fra seg partikler (som støv etc) da typisk microfiberfille med brillerens er genialt! Til vanlig "gnikking" trengs vel egentlig bare microfiber! 7611987[/snapback] På jobben min har de brukt mye micro fiber filler for og gjøre rene data skjermer.Både lcd og crt skjermer. Men det er det helt slutt på nå da skjermene blir fulle av riper etter en tid gjerne 3-4 år.Resultatet ble att alle skjermer måtte byttes ut da vi fikk problemer med og se på skjermene da spesielt i sol lys men ellers og.Og jo da microfiber filler består faktisk av en del knust glass,Litt som glava isolasjon består av glass. Bommul s filler og myke servietter fungerer men aller best er faktisk vindus rens og aviser. Spray litt vindus rens på en avis side og tørk deretter av monitoren men den fukte de avis.Deretter tar du en avis side som er helt tørr og går over med den. Vær forsiktig på lcd skjermer og ikke bruk makt.Og nei det blir ingen trykk sverte på skjermen. Jeg bruker dette på min laptopp og mine 3 crt skjermer som jeg har hjemme. Jeg har aldri brukt noe annet på mine skjermer inkludert tv n. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Bare den ikke legger fra seg masse drit, det er iallfall det viktigste! Skal ikke bruke microfiber om det blir skraper etter 3 år... Men så er kanskje ikke maskinen i bruk lenger heller da... Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Men det er det helt slutt på nå da skjermene blir fulle av riper etter en tid gjerne 3-4 år Ble litt insperert og dro og kjøpte Jordan microfiber klut til glass, disse må da være laget slik at det ikke blir riper?. Fungere uansett utmerket så jeg har byttet ut jiff engangskluter som er fulle av kjemikalier. Heia miljøet. Jordan micorfiber til glass Endret 7. januar 2007 av simalarion Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 det DEFINITIVT beste er Monster Clean... 299.- rengjør og vedlikeholder skjermen smertefritt... anbefaler IKKE Jif... Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 det DEFINITIVT beste er Monster Clean... 299.- rengjør og vedlikeholder skjermen smertefritt... anbefaler IKKE Jif... 7667566[/snapback] Forstå ikke folk bruker 299kr på overpriset dritt, enn 49.50kr for jif/Ajax og 20kr for servietter.. Av hvilken efaring er Jif/Ajax dårlig da? Eller preiker du løs fra luften? Vaio Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg har hørt det kan skape riper på skjermen 7608898[/snapback] Man bruker ikke kjøkkenklut, men microfiber for briller e.l. Lenke til kommentar
pebbe Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hvorfor kjøpe dyr brillerens når du kan lage 4 dl lcd-rens til 15 kr? Veiledningen til rens av min ThinkPad sier jeg kan lage LCD skjermrens av 50/50 blanding av Isopropanol og vann. Til orientering: Isopropanol får du kjøpt på bensinstasjoner og heter kondensfjerner. Lenovos veiledning til LCD rens (engelsk) Lenke til kommentar
Daggy Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Hva kan jeg bruke for å rengjøre fett, fingermerker og andre flekker fra en bærbar glossy skjerm (HP Pavilion DV9041)? Hva med denne som de selger på Komplett: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311674 Går det bra å bruke vann på en slik skjerm? 7607298[/snapback] Jeg har den som du nevner der. Den fungerer utmerket på både LCD skjermen og Plasmaen min. Anbefales! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå