Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor = søplehuer


Anbefalte innlegg

men det er jo ingen nyhet.

 

for 4 uker siden bestillte jeg adsl gjennom telebutikken (fikk en multimediapakke til 1,-.... men slapp å betale :smile: ). ventet 2 uker, siden jeg fikk beskjed om at det kunne ta intill 10 virkedager. når ingen ting skjedde ringte jeg telenor for å høre hvordan det lå ann og fikk da beskjed om at bestillingen hadde falt ut av systemet. så jeg fikk bestillt en gang til. nå bestemte jeg meg for å følge nøye med så det ikke ble ytterlige forsinkelser. etter ca 1 uke fikk jeg brev i posten med CD'en og forklaring på at utstyret ville bli levert med bud mellom 17 og 21 en av de nærmeste dagen. dersom jeg ikke var hjemme når budet kom ville de legge lapp i posten og jeg kunne hente pakken på nærmeste postkontor. linjen skulle kobles opp 17.des og jeg måtte ha installert netverkskort og programvare før dette. dette hørtes joe veldig greit ut. bortsett fra den første bestillingen som falt ut var jeg så lang fornøyd med progresjonen i bestillingen. *men*.... intet bud på døra og ingen lapp i posten. i går ringte en fra bravida og fortalte at linja var oppe. jeg var naiv og tenkte at forsinkelsen med modemet skyltes sikkert at det hadde vært helg.... det nærmer seg jo jul... jeg får sikkert modemet i kveld, tenkte jeg. men, nei. idag ringte jeg telenor igjenn, og fyren der kunne ikke se at det var noen bestilling inne på mitt nummer. hmmm... nei vel... jeg har jo bare mottatt brev og fått beskjed om at linja er oppe. enden på dette er at nå skulle han sørge for at ting ble sent med posten, og hvor lang tid det ville ta var avhengig av posten. jippi tenkte jeg, siden det nærmer seg jul tar det sikkert litt lenger tid enn vanlig, og siden jeg jobber får jeg aldri henta pakka på posten før tidligst dagen etter jeg får lappen i posten. slik jeg ser det er jeg j****g heldig hvis jeg får ting på plass før jul

 

jeg har bare ett spørsmål til telenor: er dere klar over at dere jobber i en service-bransje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja - tusener av fornøyde kunder?

Kjenner tre stykker som har fått langt inn ADSL i tillegg til meg selv. Og maken til rot og kaos skal man lete lenge etter. Feilsendinger. avglemte bestillinger, avglemte innlegg av passord og brukernavn, feil på linjer o.s.v., o.s.v... Begriper ikke at en slik bedrift kan overleve i lengden.

 

I tillegg leverer de IKKE den overføringskapasiteten de lover (ca. 20% lavere hastighet enn lovet). Svindel spør du meg.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-18 14:32, Gandalfgrey skrev:

Tja - tusener av fornøyde kunder?

Kjenner tre stykker som har fått langt inn ADSL i tillegg til meg selv. Og maken til rot og kaos skal man lete lenge etter. Feilsendinger. avglemte bestillinger, avglemte innlegg av passord og brukernavn, feil på linjer o.s.v., o.s.v... Begriper ikke at en slik bedrift kan overleve i lengden.


I tillegg leverer de IKKE den overføringskapasiteten de lover (ca. 20% lavere hastighet enn lovet). Svindel spør du meg.


 

Tror aldri denne diskusjonen kommer til å ende, men allikavel. Selv om adsl teknologien har funnes i sikkert 3 år, og man har tenkt på det i 10, så viser det seg jo at telenor skulle venta ennå lenger. Jeg syns det var tøft gjort av telenor å kaste seg ut på adsl, når de visste at det var mange ellevile "barn" der ute som helst skulle hatt adsl i går!

 

At de leverer 20% under det de har lovet er tull. TCP/IP tar det meste av de 20%'a og så kommer det flere protokoller oppe på der. Så derfor har telenor det på sitt rene når det gjelder hastigheten, men jeg syns oxo de skulle ha gitt litt klarere info om akkurat det...

Lenke til kommentar

Hallo, det finnes jo flere kunder enn akkurat deg. Ja ting tar tid, og det er noe som heter køsystem.

Det var ikke sikkert din pc fungert med engang du satte den sammen...

Tenk litt på hvordan den andre part har det og slutt å syt, ting blir ikke bedre ved det.

God jul og godt nytt år til alle sammen.

Lenke til kommentar

Nå er det vel ikke helt rett å fremstille det som om Telenor var modige som begynte med ADSL - den eneste grunnen til at Telenor plutselg oppdaget ADSL høsten 2000 var at da leverte nextgentel til den føste kunden.

 

Telenor trenerte og påklaget godkjenningen av Cisco ruterne da disse var "for dårlige" mens de selv pushet Alcatel og Orchit modem - som allerede da ble kritisert som en lite god løsning.

 

Ett år etter er det vel ikke så mye tvil om at Nextgentel sin løsning går Telenor en høy gang, og at beslutningen om å gi kundene en ruter var rett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...