dort Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Har problemer når maskinen står en stund (10-15 min) enten ved at ingen programmer kjører eller ved enkle oppgaver som avspilling av film elle når kun utorrent kjører. Maskinen låser seg ikke om jeg lar et spill som kjører i fullskjerm stå i pausefunksjon over flere timer. Maskinen er helt ny(august) driverne bør være nye nok, har også innstallert driver til skjermkort på ny fra nettet. Windowsupdate kjører fast. Har lenge søkt etter en løsning, og har nettopp formatert harddisk på ny og innstallert windows-xp på ny. Etter innstallering av windows-xp samt drivere til hovedkort, skjermkort, lydkort og norton antivirus. Slik jeg ser det er det heldt nødt å være en av komponentene som er defekte. Noen som kan gi meg en pekepinn på hvilken komponent som er defekt og hvordan jeg eventuelt kan teste dette? LØSNING Tusen takk til alle innspill, problemet som jeg har slitt med i månedsvis virker nå å ha forsvunnet. En spesiell takk til AndersT2 som gav meg hintet til den endelige løsningen. Problemet var enten feil rekkefølge for innstallering av drivere eller innstallering av drivere uten restart i mellom som kjellthore var inne på. Mit tips til alle som reinstallerer windows ALLTID restart mellom hver driverinnstallering og innstaller hovedkortdrivere først. Denne løsningen har gitt meg en meget god start på det nye året. Endret 1. januar 2007 av dort Lenke til kommentar
Arne_set Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 har du sjekket at RAM et ikke er ødelagt eller er defekt? kan være det Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Du kan også slite med varmen, det skjedde på min gamle maskin når den ble for varm. ~ Medion Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 jeg tipper det har no med at windows ikke klarer å skru av skjermen din uten å fryse eller en skjermbeskytter den ikke klarer.. skru av alt av strømsparing og skjermbeskyttere.. Lenke til kommentar
dort Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 har du sjekket at RAM et ikke er ødelagt eller er defekt? kan være det 7607321[/snapback] Har kjørt memtest, uten noen form for feilmelding. Fikk imidlertid ikke kjørt gjennom alt da dette programmet tar fryktelig lang tid. Det kjørte i 14 timer uten feil før jeg avsluttet det. Lenke til kommentar
dort Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Du kan også slite med varmen, det skjedde på min gamle maskin når den ble for varm. ~ Medion 7607388[/snapback] Synes det er litt rart det skal ha noe med varmen å gjøre da maskinen fryser når den ikke blir brukt. Maskinen kjører smertefritt i mangfoldige timer, ved bruk. Men om den blir stående ubrukt i 10 min rett etter oppstart er det full frysing. Alle vifter suser og går, temperatur i kabinettet er 26 grader, prosessor temperatur virker også ok. Lenke til kommentar
dort Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 jeg tipper det har no med at windows ikke klarer å skru av skjermen din uten å fryseeller en skjermbeskytter den ikke klarer.. skru av alt av strømsparing og skjermbeskyttere.. 7607437[/snapback] Har prøvt å skru av skjermsparere og strømsparing. Maskinen fryser desverre da også. Da kan det hende jeg får noe kontakt med at jeg f.eks. kan flytte et åpent vindu eller åpne startmenyen. Men dette er også alt før maskinen slutter å reagere. Musepekeren kan flyttes rundt, men ingenting reagerer. Kan dette problemet ha noe med skjermen i seg selv å gjøre? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Jeg hadde samme dritt problemet en gang, skal prøve å huske hva som var feilen igjen. Jeg tror det enten var ett program som gjorde det, eller at en driver var innstallert for tidlig i prossessen etter reinstall. EDIT: Jeg vet at svaret ligger ett eller annet sted i min forum historie, men søkefunksjonen her inner skikkelig crappy, så det blir ikke lett å finne. Men jeg hadde problemet for ca 1-1,5 år siden. Endret 30. desember 2006 av AndersT2 Lenke til kommentar
dort Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Jeg hadde samme dritt problemet en gang, skal prøve å huske hva som var feilen igjen. Jeg tror det enten var ett program som gjorde det, eller at en driver var innstallert for tidlig i prossessen etter reinstall. EDIT: Jeg vet at svaret ligger ett eller annet sted i min forum historie, men søkefunksjonen her inner skikkelig crappy, så det blir ikke lett å finne. Men jeg hadde problemet for ca 1-1,5 år siden. 7609031[/snapback] Hadde vært supert å fått løsningen. Hadde tenkt å sende hele maskinen tilbake for å få testet hardwaren. Men hvis det er et driverrekkefølgeproblem vil jo dette være bortkastet. Skal lete litt selv i forumet på ditt nick. Da jeg ikke har innstallert noe særlig med programmer etter reinstall satser jeg i første omgang på for tidlig innstallert driver. Denne gang tror jeg rekkefølgen min var. Lydkort - skjermkort - Hovedkort(prosessor osv.) Programmer innstallert er til nå kun Norman Virus. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 kan være noe med windows, prøvd å formatere? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 restart HVER gang du instalerer en driver.. windows er totalt mongo når det gjelder sånt. hver gang jeg har instalert mer en en driver i løpe a en windows sesjon har det blitt noe mong. prøv også en live linux cd.. hvis det klikker da også kan du vere sikker på at det ikke er windows sin feil. men en HW konflikt ett sted i maskinen din. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Jeg hadde samme dritt problemet en gang, skal prøve å huske hva som var feilen igjen. Jeg tror det enten var ett program som gjorde det, eller at en driver var innstallert for tidlig i prossessen etter reinstall. EDIT: Jeg vet at svaret ligger ett eller annet sted i min forum historie, men søkefunksjonen her inner skikkelig crappy, så det blir ikke lett å finne. Men jeg hadde problemet for ca 1-1,5 år siden. 7609031[/snapback] Hadde vært supert å fått løsningen. Hadde tenkt å sende hele maskinen tilbake for å få testet hardwaren. Men hvis det er et driverrekkefølgeproblem vil jo dette være bortkastet. Skal lete litt selv i forumet på ditt nick. Da jeg ikke har innstallert noe særlig med programmer etter reinstall satser jeg i første omgang på for tidlig innstallert driver. Denne gang tror jeg rekkefølgen min var. Lydkort - skjermkort - Hovedkort(prosessor osv.) Programmer innstallert er til nå kun Norman Virus. 7612456[/snapback] Min erfaring er nok at at du burte ta drivere i denne rekkefølgen: Hovedkort ALLTID først, Skjermkort, lydkort. Når du nevner Norton så kan det hende det er det programmet som gjør det. Slett det, og prøv AVG noen dager for å teste om det er det, er det ikke så legg inn Norton igjen. (Gratis AVG HER) EDIT: Jeg tror jeg fant ett par av trådene som jeg skrev om problemet: LINK 1 Link 2 Det var ikke så veldig mange løsninger der, men kanskje det hjelper litt. Mener jeg husker at jeg la inn en spesiell patch eller noe for dette EDIT 2: Det programmet jeg brukte heter hos meg: EvID4226patch.exe. det kjører i Dos, og du setter antall ett eller annet. Det står i programmet hvis jeg ikke husker feil. Jeg mener at problemet ble borte etter det. EDIT 3: Jeg gjorde ett lite søk på filen, og da kom DETTE opp. Den sier at den er i kategorien Spyware. Kan ikke si jeg har merket noe til det. Men tenk deg godt om før du bruker. Vil ikke være ansvarlig for at masninen din blir angrepet. Endret 1. januar 2007 av AndersT2 Lenke til kommentar
CoolDuckie Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Har problemer når maskinen står en stund (10-15 min) enten ved at ingen programmer kjører eller ved enkle oppgaver som avspilling av film elle når kun utorrent kjører. 7607184[/snapback] Det er trolig noe galt med funksjoner relatert til strømsparingsmoduser, evt til drivere relatert til dette. Har du satt opp PC-en til å gå i standbymodus? Har selv en ny Athlon X2 PC som ikke lar seg vekke fra stansbymodus. Duckie Lenke til kommentar
hamster.no Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Kjedelig problem du sliter med. Jeg opplevde noe lignende her i romjulen. Har en amd A. 64 X2 Dual pros. Maskinen har fungert fint hele tiden. Innstalerte spillet comany of heroes. Den anbefalte å laste ned optimizer for x2 prosessor. Dette gjorde jeg fra Amd.com. Maskinen fungerte greit så lenge den ble brukt. De 2 siste dagene hadde den akkurat samme symtomene du snakker om. Kunne bevge mus, og se skrivebord. Måtte holde inn poweknapp 5 sek for å restarte. Avinstalerte dette programmet før fest i går :-) Nå har den stått på ca 16 timer uten probmen igjen. Kan det være noe slik?? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Kjedelig problem du sliter med. Jeg opplevde noe lignende her i romjulen.Har en amd A. 64 X2 Dual pros. Maskinen har fungert fint hele tiden. Innstalerte spillet comany of heroes. Den anbefalte å laste ned optimizer for x2 prosessor. Dette gjorde jeg fra Amd.com. Maskinen fungerte greit så lenge den ble brukt. De 2 siste dagene hadde den akkurat samme symtomene du snakker om. Kunne bevge mus, og se skrivebord. Måtte holde inn poweknapp 5 sek for å restarte. Avinstalerte dette programmet før fest i går :-) Nå har den stått på ca 16 timer uten probmen igjen. Kan det være noe slik?? 7617157[/snapback] Jeg har ikke opplevd noe problemer etter jeg la inn den X2 optimizeren. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 LØSNING Tusen takk til alle innspill, problemet som jeg har slitt med i månedsvis virker nå å ha forsvunnet. En spesiell takk til AndersT2 som gav meg hintet til den endelige løsningen. Problemet var enten feil rekkefølge for innstallering av drivere eller innstallering av drivere uten restart i mellom som kjellthore var inne på. Mit tips til alle som reinstallerer windows ALLTID restart mellom hver driverinnstallering og innstaller hovedkortdrivere først. Denne løsningen har gitt meg en meget god start på det nye året. 7607184[/snapback] Godt å høre du fikk orden på sakene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå