Hotel Papa Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Det kule var at de som sto på telemark i Val d'isere var fra England.. Men fy så vanskelig det var å stå på det da det er mange kuler osv i pisten Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Du kan bruke løftet fra kulene til å hoppe rundt/bytte fot. Da blir alt straks mye morsommere. Lenke til kommentar
Assbear Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Då har eg fått meg fellar til telemarkskia så varer skisesongen ein månad til, minst! Endret 17. mai 2008 av assbear Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Oi, denne har lurt seg unna "mine innlegg". Gleder meg så syyykt til kommende sesong, vurderer litt å dra til Alpene eller Rocky Mountains og bli skibums for en liten sesong ^^ Lenke til kommentar
aemil Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Vurderer å prøve meg på telemark denne sesongen. Aldri prøvd det før, men ser morsomt ut. Noen som har noen ski å anbefale, og gjerne et sted å kjøpe fra også (kan gjerne være fra utlandet). Blir mest kjøring i bakken, og kanskje litt offpist, om det har noe å si. Er det forresten mulig å få noe komplett (stølver, ski og bindinger) og brukbart under 10 tusen? Veldig stive priser på telemarkutstyr av det jeg har sett. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Jeg mener jeg paya 3500-4000kr for en pakke. XXL hadde et ganske bra tilbud, vet ikke om jeg skrev om det tidligere i tråden her. Men sjekk det ut når de begynner å selge vinterstuff. Lenke til kommentar
Assbear Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Visst du går i ein sportsbutikk så kan du sikkert få ein pakke med fin rabatt, det fekk i allefall eg Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Noen som har en hjelm de kan anbefale? Føler det er på tide å bytte ut den 5-6år gamle hjelmen jeg har nå Lenke til kommentar
Assbear Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Å no er det nysnø i fjella! visst det snøar der ei veke til kan eg ta min første skitur (optimist) Forresten så er eg og interessert i ny hjelm Endret 22. oktober 2008 av Assbear Lenke til kommentar
Masteral Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Nå merker jeg at jeg savner telemark noe helt sjukt. Håper det blir masse snø, så jeg kan begynne å kjøre mer off pist enn jeg har gjort tidligere. Hvor kan man få kjøpt feller som man får på litt tykkere ski? Mine gamle feller går ikke på volkl mantra. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 De har en del utstyr her: http://www.oslosportslager.no/produktkateg...ler-4-2056.aspx Spør igjen, noen som har en god hjelm de kan anbefale? Lenke til kommentar
Masteral Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Takk, angående hjelm så er dette veldig vanskelig å gi et bra svar på. Viktigste er jo at den passer til hodet ditt, så du må nesten bare gå ned i en butikk og prøve deg frem til du finner et merke/str du er fornøyd med, så kan du jo alltids se om de har bedre utvalg på internett å bestille fra en nettside. BTW: Er det noen som har noen briller de kan anbefale? Hvordan er det med glass til briller? Ser at mange briller har farge på glassene, har fargene noe å si? Er veldig vant til å stå med et par billige briller med blanke glass, for jeg blir helt gal av å se alt i feil farge. Endret 9. november 2008 av Masteral Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Farge i glasset kan være ganske digg, da man ser konturene i bakken mye bedre enn med blanke glass. Jeg har planer om å kjøpe et par oakley briller til denne sesongen, og der er det godt mulig å kjøpe separate glass. Lenke til kommentar
Masteral Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) Føler liksom at jeg mister litt av dybdesynet når jeg står med farget glass, men det kan være fordi jeg aldri har hatt noen spesielt gode briller. Crowbar brillene til oakley var skikkelig kule, kanskje det blir et par av de. P.S Har dere hørt låra brenner av Bjølsen valsemølle? Har hørt på den altfor mange ganger, og gleder meg helt sykt til sesongen starter Endret 10. november 2008 av Masteral Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Har sett på Oakley selv, kunne godt tenke meg de som blir solgt på oakley.com, hvor man kan få gravert inn navnet sitt på glasset. Men de shipper ikke til Europa, og glassene kommer ikke til Europa før i 2009/2010 en gang. Lenke til kommentar
trillebår Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Nå gleder jeg meg til sesongstart! Ang. hjelm og briller, så tror jeg at jeg skal investere i en sweet hjelm og oakley briller, jeg har sett på oakley wisdom, men det ser ut som om A-frame har bedre utvalg i utbyttbare glass, innspill? Sweet hjelmene koster noen kroner, men de er jævlig fete, og comfy, de av dem jeg har prøvd... Planene for sesongen er som følger: Juleferie - Trysil (hytta mi), slutten av januar - tur til Åre med linjeforeninga =), en gang senere på sesongen - langhelg i alpene med fattern ... Gleder meg! Forøvrig så har far min fått seg Mantra ski med NTN system, det skal bli artig å prøve!!! Selv står jeg på Salomon Foil 165cm, myke sko, myke bindinger. Det skal bli spennende å prøve Mantra på 180+++cm, stive sko og stive bindinger... Let it snow^^ Endret 11. november 2008 av super_kalle2 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Hvor får man kjøpt sweet hjelmer? Jeg var nede hos lokale optikern som selger oakley, og der hadde de en grei liste med glass som passer til A-frame. Du kan gå inn på www.oakley.com og customize dine egne briller. Der kan du se hvilke glass du får til A-frame og Crowbar. NTN system, er det der man ikke spenner den fast bak på støvlen, men under? Lenke til kommentar
trillebår Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 gå inn på sweetprotection.com for å se liste over forhandlere... vpg fører det hvertfall... takk for tips på googlles Lenke til kommentar
Masteral Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 NTN system, er det der man ikke spenner den fast bak på støvlen, men under? Ja, les litt bakover i posten så mener jeg å huske at Lain har tatt noen bilder av utstyret sitt. Super_Kalle2: Gled deg til å prøve mantra+ntn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå