lain Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg er 188 og kjører å mantra ski på 184, lange nok til at det flyter utenfor bakke, korte nok til at man kan si de er "enkle" å leke seg med i bakke. Så ja, vil si at 185 er ca passe for folk flest på ca den lengden, men det er ikke som jibbeski på 1,70, men heller ikke det telemark ski normalt er kjøpt for heller. Lenke til kommentar
Masteral Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Lain: Har du fått prøvd de nye fjærene? Er 182 og står på Volkl mantra 177 Lenke til kommentar
Assbear Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Eg har blizzard titan eight ski, crispisko med 3 klemmer+reim, og rottefella bindingar.(dei er raude, men eg veit ikkje kva dei heiter) desse skia er eg veldig fornøgd med, men i djup puddersnø så går det ikkje. Det var ein halv meter med pudder på det lokale skitrekket i går Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Endelig kan jeg slenge meg på her 2 kurs + en hel uke i hafjell, så er det ikke lenge før teknikken sitter! Håper det blir bra vær i Frankrike til påsken ^^ Må si at telemark er mye morsomere enn det jeg hadde forestillt meg. Lenke til kommentar
lain Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Lain: Har du fått prøvd de nye fjærene? Er 182 og står på Volkl mantra 177 Har nok ikke det, jobber alt for mye om dagen, kom akkurat hjem nå, og skal jobbe i hele helgen også. Men kanskje like greit, så jeg får betalt fjærene, koster 600,- for 4 stk. Blir nok ikke telemark på meg før etter helgen som kommer, kanskje ikke før påske. Lenke til kommentar
monkey island Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Fins det noen nettbutikker som har noe salg for tiden? Lurer på om jeg skulle skaffet meg noen ski. . . Lenke til kommentar
havfal Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Oslosportslager.no og ute.no har av og til gode tilbud, og pleier og gi 20% på skipakker. Lenke til kommentar
monkey island Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 utstyret er fantastisk dyrt. 4000kr for sko :S Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Det lønner seg å kjøpe på høst-salget. Har fått to par sko til halv pris der (Scarpa T2 i 2004 og T2X i 2007). 2000 kr pr. par. Lenke til kommentar
lain Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 utstyret er fantastisk dyrt. 4000kr for sko :S Tja, kommer jo an på hva slags sko det er, mine nye scarpa sko til ntn har en normal butikkpris på 5k. Satser på å få testet de nye fjærene i kveld, + min bindings mod, for evt å få festet den permanent før helgen om den fungerer like bra i dag som sist. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Kjøpte sko på 50% og betalte bare 2250,-. Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Sportsnett.no kjører en halvpris-kampanje nå, eller var det kanskje bare forrige uke? Lenke til kommentar
havfal Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Det lønner seg å kjøpe på høst-salget. Har fått to par sko til halv pris der (Scarpa T2 i 2004 og T2X i 2007). 2000 kr pr. par. Haha, vi har jo samme sko også. Lenke til kommentar
Masteral Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Satser på å få testet de nye fjærene i kveld, + min bindings mod, for evt å få festet den permanent før helgen om den fungerer like bra i dag som sist. Fornøyd med fjærene? Lenke til kommentar
lain Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Satser på å få testet de nye fjærene i kveld, + min bindings mod, for evt å få festet den permanent før helgen om den fungerer like bra i dag som sist. Fornøyd med fjærene? Jeg er fornøyd, men ser nå at jeg kunne kjøpt de sorte og heller stilt de lavt (på styrke) i stedet for røde stilt på 3,5 (av 5). Men tror ikke det blir noe problem, da 3,5 er ganske stramt og tviler på at jeg kommer til å ha behov for å gå høyere. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Ble litt overrasket over hvor få som står på telemark egentlig. Var i Val d'isere, og der så jeg 4 i løpet av en hel uke. Hvordan er det man står offpist med telemark? Merka at det ikke var slik som man står i vanlig pister, da jeg tryna hver gang jeg prøvde meg i løssnøen Var lett med snowboard, men ser mye tøffere ut med telemark.. Lenke til kommentar
lain Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Kommer an på dine ski. Om du ikke har løssnø ski, eller ski som bærer noe, må du ligge ganske langt bakpå, og fortsatt kjøre telemark Om du har løssnø ski som flyter, er det "bare" å kjøre telemark som vanlig, jeg sliter med å tilvenne meg fra det ene til det andre (løssnø ski nå i vinter) men er noe som kommer med trening. Lenke til kommentar
Masteral Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Ble litt overrasket over hvor få som står på telemark egentlig. Var i Val d'isere, og der så jeg 4 i løpet av en hel uke. Samme her, var 3 dager i Val Gardena i påsken, og så ingen på telemark. Det var da jeg skjønte hvorfor utstyret er så dyrt, det er jo ikke noe marked for det Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 I utlandet er det få telemarkkjørere. I Norge er det er greit antall. Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Kommer an på hvor. USA og spesielt enkelte steder i Japan har tatt av de siste årene. Latterlig få mtp folketall kontra Norge, men likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå