Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Fant 2 telemark filmen på youtube Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 (endret) noen som har peiling på ski valg...? er stor og sterk i føttene litt over 100kg og 181 høy, så har nok av krefter til og tukte det meste...(hørtes ut som en kontaktanonse ) blir mest frikjøring, litt topp tur. bakke av og til.. prøvde en gang rossignol bandit XXX, husker enda hvor deilig de fløt under vanskelige forhold. Bandit B3 er vel en vidre utvikling av den skia? så lurer litt på hvor lange ski jeg bør satse på? trenger sko og bindinger og kombinere dette med. da alltså sko som jeg takler og gå på topptur med link til oslo sportslager som har salg tips om andre ski er jeg selvfølgelig også åpen for Endret 5. april 2007 av leifeinar Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Jeg kjøpte meg fjellski av typen Åsnes Combat Cap med Morgedal-støvler og Riva III binding i tillegg til forhøyer og hælløfter. Har gått på telttur fra lørdag nå i påsken til onsdagen, og var veldig fornøyd. Har på langt nær lært meg skikkelig å kjøre telemark, og det er jo ikke akkurat gunstig å lære seg med 30 kg på ryggen heller, men med litt øvelse med disse skia skal det nok gå bra, tror jeg. 8312029[/snapback] Jeg har alltid hatt lyst til å prøve de skiene. Jeg kjører bra på spinklere ski med bare tåbinding, men har lyst til å kjøre litt fortere på toppturer.Vekten på de skiene er jo herlig i forhold til dimensjonene. Lenke til kommentar
lain Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 på tide å vekke til live telemark tråden igjen, nå som vintern har kommet. Jeg har akkurat vært å plukket ut nytt ustyr for sesongen. Völkl Mantra Scarpa Terminator X Rottefella NTN Selger driver å setter på bindinger osv nå, så skal hente de ut om et par timer. Gleder meg til helgen, skal bli moro å teste ut. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Du må skrive litt om NTN når du får prøvd den, siden jeg har nesten ikke hørt noe som helst godt om den. (Bortsett fra en gang når jeg snakket med en av de som utviklet den). Jeg har hørt at den blant annet skader skoene, og har felere deler som kan være potensielle svakheter. Selv fikk jeg jeg for to dager siden ett par Black Diamond Verdict ski, Rottefella Cobra R8 og Scarpa T2x sko. Gleder meg vilt til å få prøvd greiene!!! Lenke til kommentar
lain Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Det HAR vært endel problemer med bindingen, også en grunn til at alle ble kalt tilbake i starten av høsten (utsatt for de som ikke hadde fått den i butikken). Men ting skal være i orden nå, var selv en tanke skeptisk til innkjøpet før jeg fikk noe mer informasjon om dette. Men nå skal ikke jeg skryte på den ting før jeg har fått prøvd den selv, fiksa noen bilder av herligheten, synes bindingen passet veldig godt på den gamle mantra'en. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Ok, jeg var kanskje litt brå, men du må skrive litt om de da, etter å ha prøvd de en stund. Glemte å si at er det noe jeg virkelig beundrer pakken så er det skiene. Mantra er virkelig noe av det feteste jeg har prøvd. Lenke til kommentar
Peprepupp Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg lurer på noe: Noen som vet hvor stor forskjell det er på Crispi CXP og Scarpa T2X med tanke på støtte oppover foten og bredde på innerskoa? (Sliter litt med å finne telemarksko som passer) Lenke til kommentar
lain Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg vet ikke, for å være ærlig, crispi skoene passer meg dårlig, men scarpa har jeg flere år med gode erfaringer med. Men nå har det begynt å bli mer vanlig med at du kan få luftvarmet skoene og tilpasset de mer om du har problemer. Evt kan du ta den helt ut og få helstøpt innesko til 3-4k, noe mitt søskenbarn sverger til, men holder med sko til nesten 5k, om jeg ikke skal bruke 4k til på de. Ok, jeg var kanskje litt brå, men du må skrive litt om de da, etter å ha prøvd de en stund. Glemte å si at er det noe jeg virkelig beundrer pakken så er det skiene. Mantra er virkelig noe av det feteste jeg har prøvd. Gleder meg til å prøve alt i morra ja, skal raportere hvordan det føles. Jeg hadde ikke kjøpt NTN uten bekjentskaper som har kjørt endel på det, og har kontakter om ting blir tricky. Lenke til kommentar
lain Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Da har jeg kjørt på de nye skiene i 2 helger, og må si meg veldig fornøyd. Mantra takler hard bakke/is veldig godt, var kanskje det som overrasket meg mest. Ellers så fungerer ntn bindingene bra, var litt skeptisk til at det skulle pakke seg snø i dem og fryse fast, men har fungert bra. Eneste som ikke passet meg 100%, som jeg måtte ha superfit såler for å fikse, var "høyden" på skoene, dvs nede i skoen, de er passe lange, fra hel til tå, men fra rist og opp til plast er det litt langt. Men såler fikset det greit, så de sitter som støpt nå. God støtte og god kontakt med ski/bindinger. Alt i alt til nå mer enn godt fornøyd med kjøpet, og har egentlig ingenting negativt å si om ntn systemet per dags dato. Lenke til kommentar
krabbeknis Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg stod på telemark for første gang for noen dager siden! Det var veldig vanskelig, veldig tungt og veldig gøy! Det var ganske hardt i bakken, så jeg følte ikke jeg hadde like stor kontroll hele tiden. Skiene levde til tider sitt eget liv Men det er absolutt ikke min siste tur! Lenke til kommentar
Masteral Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Begynner å bli temmelig god på telemark i bakken, men skal begynne å stå i løssnø nå. Er det vanskelig i forhold til å stå på hardt underlag? Er det stor forskjell på teknikken man må bruke? Lenke til kommentar
lain Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Du må ligge mer bakpå, da du skal flyte på snøen. Ellers er det bare trening som skal til. Du merker fort hva som fungerer for deg og hva som ikke fungerer. Lenke til kommentar
Masteral Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Er det noen anlegg i Norge som har off pist løyper? Eller er det bare å finne et passende sted, og sette på fellene å gå opp for å renne ned? Lenke til kommentar
lain Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Top tur, dvs fellere/truger/m.m., er jo gjerne å foretrekke, om man ønsker fjellheimen for seg selv og bare hvite fjellsider uten andres innblanding. Men f.eks sunnmøre alpene (ved stranda) er vel norges beste løssnø anlegg. Ellers har du Narvik, kvitfjell, skei, og diverse andre små anlegg. Om jeg får mulighet i vinter, havner jeg nok på stranda en tur, vært der en gang før, da kom det 75cm i løpet av et døgn. Helt sykt kos. De får mye skryt pga luftig og tørr fin snø, er ikke som Utah powder, men er etter min erfaring det nærmeste du kommer i norge. Ellers har jeg et par toppturer i løpet av f.eks påsken der jeg prøver å få gode linjer i fjellet, bare kruse (?) ned igjen til hytta vi ligger på, hadde ikke klaget om noen ville betale meg for å drive med det akkurat. Lenke til kommentar
kroner Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 *rekke opp hånda* Telemark er helt konge :!: Har Völkl Mantra ski med Rottefella R8 bindinger Noen som har noen bra tips til toppturer og puddersnø destinasjoner? Helst ikke alt for langt fra Hamar. Kanksje innen 1-3 timer med bil, maks 5 timer. Lenke til kommentar
mummi-pappa Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Men f.eks sunnmøre alpene (ved stranda) er vel norges beste løssnø anlegg. Ellers har du Narvik, kvitfjell, skei, og diverse andre små anlegg. Om jeg får mulighet i vinter, havner jeg nok på stranda en tur, vært der en gang før, da kom det 75cm i løpet av et døgn. Helt sykt kos. De får mye skryt pga luftig og tørr fin snø, er ikke som Utah powder, men er etter min erfaring det nærmeste du kommer i norge. Då må du også prøve nabokommunen sitt skitrekk, Fjellsetra/Sunnmørsalpane i Sykkylven. Der er det også veldig bra forhold for litt pudder! Berre søk på Sunnmørsalpane på google så kan du finne litt informasjon om skitrekket Lenke til kommentar
lain Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Da var NTN bindingene levert inn hos butikk igjen (fortsatt påmontert ski) da det har blitt en dødgang før det blir motstand når jeg bøyer meg fremover. Håper dette er noe som er enkelt å fikse, selger skal ta kontakt med rottefella i morgen og prøve å få greie på hva som må gjøres. Vet det var en risk å gå på å kjøpe NTN før den var ferdig testet og godkjent av verdens kjørere, men for en gangs skyld hadde jeg lyst på å å være tidlig ute med noe nytt, og skulle ha nye ski/sko uansett, så passet derfor bra. Jeje, er vel bare å vente og se hva som skjer. Var veldig fornøyd de første dagene, så håper det er noe som er enkelt å fikse, ikke lyst til å evt sende de inn, eller vente på nye, men om det er det som må til, får jeg bare kjøre litt snowboard eller no så lenge. Kommer med update når ting er avklart. Lenke til kommentar
Masteral Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Har vært på geilo i helgen. Med 30 cm nysnø fikk jeg prøvd meg litt i pudder. Det var ganske vanskelig. Sliter med å flyte oppå snøen, spesielt i svingen når man skal skifte tyngdepunkt på skiene. Så NTN bindingene også (selv om han som hadde de bare sto slalom ) Hva er det som er fordelen med disse bindingene i forhold til de "vanlige" som man fester bak? Endret 3. februar 2008 av Masteral Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Fikk testet de nye skiene sist torsdag på Oppdal. Det var helt rått. Er ikke dreven på telemark enda, men skal stå en uke fra neste fredag av, i Telemark faktisk. Skiene (Teneighty Foil) tror jeg krever at kjøreren har litt erfaring, så jeg må være tålmodig. Skal få se om jeg får testet kompisen min sine ski med NTN-bindinger i samme slengen, så får jeg prøvd det også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå