Minty123 Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Takker for tips! Ser jeg havner på omtrent 5000,- for Sko, bindinger og ski fra nettbutikken i utlandet, håper bare Euroen synker enda litt i verdi, så blir lommeboken min glad Lenke til kommentar
jhking Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) har ett par med elan ski med alpint bindinger. går det ann å sette på Telemarks bindinger på de? eller går det rett til H******* Endret 29. januar 2007 av jhking Lenke til kommentar
edge Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Synes telemark ser kjempemoro ut, men har en heller dårlig tilgang på det som heter bakker og sånt. Har prøvd det med et par blyplanker for en stund siden i en mini bakke. Endte med å ploge da Lenke til kommentar
havfal Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 har ett par med elan ski med alpint bindinger.går det ann å sette på Telemarks bindinger på de? eller går det rett til H******* 7824717[/snapback] Det er vel mulig å fylle skruehullene med ett eller annet. Deretter sette på Telemarkbindinger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Dette blir min første sesong på telemark .. Kjøpte meg et par brukte head monster ski med linken bindinger og noen brukte crispi cxp støvler Begynte med telemark ettersom jeg går på friluftsliv folkehøgskole hvor telemark ski er en del av "pensum"(sammen med kiting, klatring, elvekajakk, fridykking osv) Så denne uken blir det 5 dager med kiting på hardangervidda med mulighet for å kite/gå topptur. Gleder meg Endret 4. februar 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Dette blir min første sesong på telemark ..Kjøpte meg et par brukte head monster ski med linken bindinger og noen brukte crispi cxp støvler Begynte med telemark ettersom jeg går på friluftsliv folkehøgskole hvor telemark ski er en del av "pensum"(sammen med kiting, klatring, elvekajakk, fridykking osv) Så denne uken blir det 5 dager med kiting på hardangervidda med mulighet for å kite/gå topptur. Gleder meg 7867657[/snapback] Kvar går du? Hørest ut som ein fhs der nokon eg kjenner er. Dynastar Big Trouble - nokon som kan anbefale/fråråde? Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Hører at det kommer nytt konsept bindinger i butikkene neste sesong som ifølge han jeg snakket med skal "revolusjonere" telemark-kjøringen. Akkurat det tviler jeg sterkt på, men kan uansett være bra med forbedringer. Mulig det er en utvikling av Linken sin binding. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Hører at det kommer nytt konsept bindinger i butikkene neste sesong som ifølge han jeg snakket med skal "revolusjonere" telemark-kjøringen. Akkurat det tviler jeg sterkt på, men kan uansett være bra med forbedringer. Mulig det er en utvikling av Linken sin binding. 7889761[/snapback] Kan det være Naxo? Jeg kom over navnet når jeg sveipet over rottefella sine sider, og synes det så litt interessant ut. Men de ser litt spinkle ut i leddet (på bildene ihvertfall). Endret 7. februar 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Swolebraham Lincoln Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Hører at det kommer nytt konsept bindinger i butikkene neste sesong som ifølge han jeg snakket med skal "revolusjonere" telemark-kjøringen. Akkurat det tviler jeg sterkt på, men kan uansett være bra med forbedringer. Mulig det er en utvikling av Linken sin binding. 7889761[/snapback] Kan det være Naxo? Jeg kom over navnet når jeg sveipet over rottefella sine sider, og synes det så litt interessant ut. Men de ser litt spinkle ut i leddet (på bildene ihvertfall). 7890868[/snapback] Tror det er det nye NTN konseptet til Rottefella han mener. Det ser jo ganske interressant ut, selv om det kommer til å bli svindyrt. http://www.telemarktips.com/TeleNews64.html http://www.rottefella.no/ Lenke til kommentar
lain Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Telemark er fun, kjørt endel år nå, hadde et par dager på skeikampen med 40-50cm løssnø et par uker tilbake, gud hvor genialt bra det var, desverre hardt føre igjen nå, så litt kjedelig. Noen som har vært til utah og kjørt? Brodern var over der for et par år siden, skal over selv i løpet av et par år, et av de beste pudderstedene i verden. Step in bindinger ser nice ut, men kan være noe dritt innimellom, har chili selv, og er veldig brukssterke bindinger, men vurderer å invistere i f.eks den nye NTN bindingen, trenger nye sko også,s å passer greit, men blir ikke før neste sesong, så får vente på evt tester av de først. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Kvar går du? Hørest ut som ein fhs der nokon eg kjenner er. Jeg går på nordfjord fhs. Vi kom hjem fra hardangervidda igår, en dag tidligere enn vi skulle. Vi fikk bare en dag me kiting på tirsdag, men vinden avtok allerede på slutten av dagen og holdt seg tilnermet 0 m/s resen av uken. Dermed ble kiting byttet ut med hopping, topptur, øving på dobbelt stavsett og fantastisk løs snø kjøring . Endret 9. februar 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Tenker jeg kanskje vil teste et kurs til vinterferien... Noen som har gode erfaringer med opplæring i de forskjellige bakkene? Tenker kanskje å dra på Tryvann? Lenke til kommentar
lain Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Ingen erfaring med tryvann, det enkleste er sikkert bare å ringe og høre, ofte du får mest igjen for personlig trener, men ofte koster det litt mer, men du får da en person som fokuserer kun på deg og få deg til å kjøre "bra" så fort som mulig. Ellers så tror jeg i utgangspunktet at telemark opplæring ikke er det de fleste skiskolene fokuserer mest på, da markedet kanskje er litt lite, men igjen, ring og hør, da får du priser i samme slengen også, om du ikke alt har skikort for tryvann, bør du høre om pakketilbud med skikort for dagene du skal ha skole, da det ofte er tilbud via skiskolene. Lenke til kommentar
tommmy Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Kjøpte mine første telemarkski i dag Har aldri stått på telemark, men er fast bestemt på å lære meg. Skal også ha dem til å gå på fjellet med. Kjøpte en pakke med Fischer CTX200, Rottefella R8 og Scarpa T4 til kr 4700. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 billigbillig! Hvor fant du denne? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 T4 er ganske lave (og relativt rimelige), og sikkert utrolig digge på lange toppturer. Selv går jeg med T2 og synes de er litt i overkant høye på vei oppover. Nedover elsker jeg støvlene over alt på jord. Lenke til kommentar
lain Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) T4 er ganske lave (og relativt rimelige), og sikkert utrolig digge på lange toppturer. Selv går jeg med T2 og synes de er litt i overkant høye på vei oppover. Nedover elsker jeg støvlene over alt på jord. 7966520[/snapback] Du bruker fellere og bøyler? Gjør for meg at turen opp går lett som bare det, er bare å sikte på toppen og gå i vei. Når man kommer opp, slår man ned bøylene, tar av feller, og sikter på bunnen igjen. Har tradisjon med et par toppturer i heimdalen i skjåk hver påske, sammen med brodern og søskenbarnet mitt. Er som oftest påskens høydepunkt. Edit: Bruker selv T2, og de kan til tidvis være noe høye når man må gå litt. Endret 17. februar 2007 av lain Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Bruker feller, men skiene/bindingene har ikke hælløftere. Hælløftere kommer på de neste skiene. Jeg har gått masse med fjellstøvler (lærstøvler) tidligere, så det er nok derfor jeg ikke har blitt helt vant med høye plastsko på tur enda. Men som du sier selv, så kan de innimellom bli litt høye når det er veldig lange turer. En stor fordel med plastsko er at det er nærmest umulig å få gnagsår i de. Jeg er ikke spesielt plaget med det, men kjenner en som alltid fikk det i fjellstøvlene sine. Han byttet til T3 og fikk aldri gnagsår igjen. Lenke til kommentar
tommmy Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 billigbillig! Hvor fant du denne? 7966329[/snapback] Sport1 i Ørsta, nabobygda mi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå