Hugo_Hardnuts Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Melder meg på her ettersom jeg har kjørt telemark i en del år nå. Kan for øvrig anbefale alle som er på jakt etter nytt utstyr å ta en titt på sport-conrad.com. Har bestilt derfra i flere omganger nå og de er særdeles gode både på pris og service Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Blir siste dagen på skeikampen i morra Lenke til kommentar
mummi-pappa Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 Her på sunnmøre har det snødd nærmest en halv meter siden nyttårsaften, så hadd en DIGG dag med pudderkjøring i skogen! Skal innrømme at jeg var lat med telemarksvingene i dag, men det var både med tanke på å få større fart nedover skogen Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Da er jeg hjemme etter en uke på Skeikampen Greie forhold i bakken, men lite snø utenfor preparerte løyper la en demper på stemmningen. Blir hvertfall ikke siste skituren for sesongen Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Jeg kjører også telemark. Har Linken Bodega ski med Linken bindinger og T2X støvler . Til neste år har jeg lyst på et par ski som egner seg bedre i bakken. Francis Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Vurderer å kjøpe meg linkenbindinger, men hvor stor forskjell er det på rottefella riva3 og linken egentlig? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Linken er veldig vridningsstiv, men har ikke like stor motstand forover som kabelbindinger. Jeg ville testet et par ski med Linkenbindinger før du kjøper, i tilfelle du ikke liker dem. Francis Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Var ute første nyttårsdag og testet forholdene. Var gøy å få snø under skia igjen! Har et par K2 Wayback, (09/10 modellen? gul) Rottefella NTN og Scarpa TX Pro. En kompis av meg fikk seg telemarkutstyr for første gang, Scarpa T1, Rottefella binding og de nye Waybackene. Jeg la merke til at bindingene var plassert vesentlig lenger bak på skiene i forhold til mine, det så ganske rart ut egentlig. Er det noen "regler" for hvordan bindingene skal stå på telemark? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Pleier det ikke å være et merke på bindingen/borrmalen som skal plasseres på balansepunktet til skiene? På mine ski har jeg gjengefester (som på et snowboard), og det er to sett. De bakerste er beregnet på løssnøkjøring, de forreste på bakkekjøring (slik at man får større trykk på forskiene). Francis Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 En kompis av meg fikk seg telemarkutstyr for første gang, Scarpa T1... Nybegynner på T1?! Ser for meg at stilen blir rimelig hjulbeint... Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Var tanken som slo meg også. Litt i det stiveste laget kanskje! Sitter og ser på snørapporten fremover, ser jo glitrendes ut. Endelig kommer snøen til røldal!! Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Hadde sesongens første tur i Kongsberg i dag. Til uka reiser jobben på tur til de Italienske alpene. Da blir det en dag offpiste med guide, og en halv dag alene i bakken. Jeg gleder meg (er dog passe irritert over å ha mistet snøspaden min, så jeg må kjøpe ny i morgen)! Poster kanskje noen bilder fra turen her, hvis folk er interessert . Francis Endret 9. januar 2011 av :Francis: Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Post gjerne bilder! Lenke til kommentar
mummi-pappa Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Alpene med jobben hørtest ikke feil ut! Post gjerne bilder ja! Anyway, er ikke noen som tilfeldigvis har en ekstra völkl katana 190cm 08/09 modell, med rottefella r8 binding? Venstre skia mi har nok bresta/knekt, så må nok ha meg nye ski... Kjipt, siden det dumpa ned nærmere 30cm i natt, og jeg har lyst på ski imorra! Har jo tynnere ski, men blir ikke like moro har jeg funni ut. Må nok skaffe meg nye ski, og vurderer da g3 tonic eller 4frnt turbo. Tror jeg lander på turboen, og har også lyst på Black Diamond sine O1 bindinger. De ekstra gramma skia veger skal jeg nok klare meg med på topptur og slikt. Men noen som har erfaringer med black diamond sine O1 bindinger? Funker de greit å bruke allround også, og tåler en støyt? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Tips; XXL kjører tilbud på Ortovox Orange II til 239,- og Ortovox søkestang til 399,-. Francis Lenke til kommentar
minialeks Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Heisann godtfolk! Nå lurer jeg veldig på å handle nye støvler, tenkt litt på Black Diamond - er dette noe tess? Har Garmont Libero for øyeblikket, stått på telemark i et par sesonger og vil kalle meg viderekommen. Noen som har peiling på når skiklærne er på det billigste? Det mest åpenbare er "sommeren", men det er da ikke en selvfølge at butikkene har det jeg har lyst på til den tid. Tenkte litt på Haglöfs Spitz Lenke til kommentar
mummi-pappa Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg kjøpte selv Black Diamond Push fjor vår, og er kjempefornøyd med de. Jeg synest selv de er veldig gode å kjøre med, og boa-closure systemet på innerstøvelen er helt genialt. Er bare å stramme innerstøvelen med å skru et lite hjul, og dra ut hjulet når du skal løsne igjen. Utrolig behagelig. Har hørt om en som røyk tråden i det, og det er jo uheldig da. Vet ikke hvordan han gjorde det, men for meg har det foreløpig fungert topp. De andre black-diamond skoa er vel Custom, som er enda stivere enn Push igjen (Skikkelig kjørestøvel med andre ord), også er det Seeker, som er mer ment som topptursko. Jeg kjenner også en som kjører med Custom-skoa, og han er også veldig fornøyd. Mine personlige erfaringer med Black Diamond skoa er ihvertfall gode, men det er jo alltids også smak og behag... Lenke til kommentar
minialeks Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Takk for svar. :-) Nå begynte jeg å lure på å gå over til NTN med tanke på utviklingen fremover, jeg tviler på at jeg kommer til å kjøpe nytt utstyr hver sesong, men det kan være greit å ha noe som varer - men det gjør jo Linken-bindinger og Rottefella R8 også om man er heldig? Ingen som har tanker om skiklær? (Post ovenfor) Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) Halvveis off-topic kanskje, men: Noen som har erfaring med Rottefella Super Telemark (slike) og vet om pilene skal peke utover eller innover? Endret 14. februar 2011 av Henrik B Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Ut - det vil du også se på støvelen, da både den og bindingen er asymmetriske. Francis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå