eveant Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Blir ikke også smøringa slitt litt vekk da? Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Det var helt i slutten av en tur Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Er jo ikke stålkanter, men liknende teknikk er jo det folk har gjort i evigheter med ski uten stålkant for å komme seg ned bratte heng. Noen med litt breire føtter som er plaga med at fotbladet blir klemt sammen? Er plaga med det i randonée-skoene mine, men ikke i telemarkskoene mine. Begge er Scarpa, vet ikke hva randonéene heter, men de er røde som T2Xen min Vurderer nye sko til neste år. Forsøk Crispi sko neste gang. De er mye bredere i fotsålen enn det Scarpa er. Jeg kan ikke bruke Scarpa pga de er for smale. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Visste ikke at man kunne få støvler til 12.000kr http://www.oslosportslager.no/produkt/f1-carbon-randoneesko-unisex-22522.aspx Drøyt ass.. Lenke til kommentar
mummi-pappa Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 Begynner å bli gira på ny sesong igjen jeg nå, eller, har egentlig vært det siden i vår. Kjøpte meg völkl katana fjorårsesongen, og herlighet for en forskjell det var å kjøre med de i forhold til de gamle g3 baron skia mine. Katanaen var forøvrig mitt første par med fatskis, og det var en helt ny opplevelse å kjøre pudder med det. Slapp å jobbe så mye. Men i år vurderer jeg å kjøpe meg et par toppturski, kanskje med black diamond 02 binding, eller g3 ascent. Noen som har erfaringer med noen av disse bindingene? Har hørt mye bra om black diamond sine bindinger, at de er utrolig lette og funksjonelle. Men har hørt mye bra om g3 sine også da. 1 Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Er jo ikke stålkanter, men liknende teknikk er jo det folk har gjort i evigheter med ski uten stålkant for å komme seg ned bratte heng. Noen med litt breire føtter som er plaga med at fotbladet blir klemt sammen? Er plaga med det i randonée-skoene mine, men ikke i telemarkskoene mine. Begge er Scarpa, vet ikke hva randonéene heter, men de er røde som T2Xen min Vurderer nye sko til neste år. Forsøk Crispi sko neste gang. De er mye bredere i fotsålen enn det Scarpa er. Jeg kan ikke bruke Scarpa pga de er for smale. Samme med mine bein. Jeg forsøkte Scarpa en dag i fjor og det gjorde vondt i uker etterpå. Crispi passer Donald Duck beina mine mye mye bedre. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Sesongen nermer seg nå. Gleder meg som en unge. forrige sesong ble det utrolig lite telemark, så har planer om å stå mye i år. Jeg står mest på norefjell. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Skal bli godt å få skia på beina igjen ja. Var på Skibaluba i Bergen i helga, som "konsulent" og merka at det kribla godt. Ang skodiskusjonen over her. Hadde lenge problemer med mine Scarpa t2x, dei klemte voldsomt og var rett og slett skikkelig ubehagelige å gå i. Det eg fann ut er rett og slett at båtforma i bunnen av konstruksjonen på dei gjer at skoen blir for smal for foten, og ved å legge inn litt ekstra padding i sålen, pluss å få varmeforma innerskoen skikkelig, så vart alt så mykje betre. Samtidig såg eg også i helga at på dei nye T2eco, så kunne det ofte vere lurt å ta ut sålen fullstendig, berre for å få litt ekstra plass nedi der, så den modellen har nok litt mindre rom i høgda enn mine har. Lenke til kommentar
mummi-pappa Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2010 Skal bli godt å få skia på beina igjen ja. Var på Skibaluba i Bergen i helga, som "konsulent" og merka at det kribla godt. Ang skodiskusjonen over her. Hadde lenge problemer med mine Scarpa t2x, dei klemte voldsomt og var rett og slett skikkelig ubehagelige å gå i. Det eg fann ut er rett og slett at båtforma i bunnen av konstruksjonen på dei gjer at skoen blir for smal for foten, og ved å legge inn litt ekstra padding i sålen, pluss å få varmeforma innerskoen skikkelig, så vart alt så mykje betre. Samtidig såg eg også i helga at på dei nye T2eco, så kunne det ofte vere lurt å ta ut sålen fullstendig, berre for å få litt ekstra plass nedi der, så den modellen har nok litt mindre rom i høgda enn mine har. Scarpa sine sko er visst generelt smalere enn andre merker. Har ikke stått på scarpa selv, men broren min sa at de var for smale for han, så jeg har heller ikke giddi å prøvd. Kjøpte meg forresten nye sko i vår, Black Diamond Push. Har ennå ikke fått prøvd de, siden jeg skada meg før jeg fikk gjort det. Men har en kompis som var utrolig fornøyd med sine! Fikk også en a-ha opplevelse når det gjaldt sko i fjorårssesongen. Prøvde et annet par med black diamond sko, type custom. De er rimelig stive og høye da for og si det sånn, men herlighet så mye bedre kontroll jeg hadde når jeg kjørte med de, kontra mine gamle sko. Trodde ikke det var sååå stor forskjell som jeg opplevde da på sko Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Finnes lærstøvler å kjøpe enda? Lenke til kommentar
mummi-pappa Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Finnes lærstøvler å kjøpe enda? Jepp. http://www.oslosportslager.no/produktkategori/fjellskistovler-4-2445.aspx Her har du det ihvertfall. Regner med at du finner det i de "vanlige" sportsbutikker der du bor også. Eller kanskje litt tidlig ennå, men jeg vet ikke. Endret 13. oktober 2010 av mummi-pappa Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Har ikke telemarkstøvler i lær der, bare til fjellski, før fantes det ganske høye lærstøvler. Lenke til kommentar
Moskusrotte Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Hei, spør her istedenfor å lage en ny tråd. Er ute etter å kjøpe telemarkski, da jeg har breddeidrett som programfag, og trenger et par billige ski. Leita litt rundt på FINN.no og fatt et par ski heter K2 stuntman med Rottefella Super Carve Chili-binding og Garmont-støvler som nesten ikke er brukt. Skulle få dette for 1000 kr. Hvordan er skiene som nybegynnerski? Har stått en del på slalom, men aldri telemark, så er helt blank der. Så hva synes dere, burde jeg slå til? Lenke til kommentar
lain Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Til alle som har første generasjon Rottefella NTN, send en mail til rottefella, og det er store muligheter for at dere får byttet dem inn til den nye versjonen. Jeg fikk tilbake mine tidligere i uken, og vil påstå det er verdt å være et par uker uten bindinger, da de har gjort ganske store forandringer i 2.0. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Hvorfor fikk du nye? Jeg fikk nye stoppere etc ifjor fordi jeg klaget litt, men om jeg kan få helt nye, hadde det vært strålende! Lenke til kommentar
lain Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Jeg fikk nye pga jeg hadde første generasjon NTN, som ikke fungerte helt optimalt. Fikk høre at de byttet dem ut ifra en testkjører ifra rottefella, så tok kontakt på mail, og sendte inn fronten på de gamle, og fikk nye i løpet av et par uker. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Kanskje jeg skal prøve igjen? De flasser noe helt vanvittig i alle fall.. Lenke til kommentar
Hoikka Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Hei, har tenkt å begynne å kjøre telemark i år, har en venn som kan lære meg. Han har også en venn som selger denne pakken under, men jeg må kjøpe nye sko. Jeg bruker 43-44 i sko og han som eier skiene idag bruker 41 i sko. Jeg er 180 høy og veier ca. 75 kg, hvordan vil denne pakken være? Har kjørt carving noen sesonger nå. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Stikker til kongsberg i morra tidlig. for årets første tur på telemark! Noen andre fra forumet som også skal dit eller? Stikker til kongsberg i morra tidlig. for årets første tur på telemark! Noen andre fra forumet som også skal dit eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå