LooneyTune Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Kan jeg finne verdien av kun en linje i VB? eks: "haha hoho" Står i text1.text hvordan kan jeg da f.eks finne ascii verdien av bare "haha"? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Kan jeg finne verdien av kun en linje i VB? eks: "haha hoho" Står i text1.text hvordan kan jeg da f.eks finne ascii verdien av bare "haha"? 7607026[/snapback] Vell. Først og fremst er det ikek noe som heter "Ascii verdien" for et ord eller uttrykk. ASCII verdien kan kunn hentes ut av en karakter. Hvis det du lurer på er hvordan du leser ut verdiene til den aktuelle linja du har valgt kan jo noe slikt være aktuellt: GetLineASCIIs SUB(pLine as integer, pString as STRING) as STRING dim linjer as string() = split(pString,chr(13)) ' Forutsatt at linjeskift er CHR(13) så klart dim r as string = GetASCIIValues(Linjer(pLine-1)) Return r End Sub GetASCIIValues sub(pLinje as String) as STRING dim r as String dim i as integer for i = 1 to len(pLinje) if i = 1 r = ASC(mid(pLinje,1,1)) Else r = r & ',' & ASC(mid(pLinje,i,1)) End if End for Return r End sub Dermed kan du bruke den slik: dim ASCIVerdier as string() = split(GetLineASCIIs(MinTekst.Text),",") og du har dermed en array som inneholder ASCII verdiene til hele linja Håper du får noe ut av dette. Ole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå