Gå til innhold

Brusfri-klubben 2007 (Heia viljestyrken!)


Billy Bob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vann er også farlig da :roll:http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/01/14/488806.html

Jeg vet ikke hva jeg skal tro lengre :hm:

Hva du skal tro?

 

I artikkelen er det snakk om flere mengder med vann på under en time. Når kroppen får i seg for mye vann enn den selv klarer å kvitte seg med, så blir nyrene forgiftet fordi absolutt all væske skal filtreres, ergo blir det en ''overbelastning'' for nyrene. (Og som artikkelen beskriver det med elektrolytter).

 

Du kan drikke vann med god samvittighet, så lenge du ikke drikker 10 liter på under en time.

 

Når det gjelder vann og pH-verdi, så befinner en flaske Imsdal seg på 7.1. Dette skader ikke tannemaljen. Hvis du er i det minste tvil, og du er i liten grad av paranoid, så må du drikke flere 1000-liter og skylle munnen med vann hver dag for at vannet skal klare å fjerne bittelitt av tannemaljen. Dette gjelder ferskvann.

 

Les mere her.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Runda ett år med godteristopp 3. mars...:) Markerte det med en pose seigmenn og en melkesjokolade..:p Så nå har jeg startet på mitt andre år med godteristopp... Godteri innebærer også brus så det vil jo si at jeg til nå har holdt meg uten brus i litt over ett år.. Sign me up.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...