Gå til innhold

mobil skrudd av eller befinner seg i område uten dekning...

svennand

Anbefalte innlegg

har en ericsson R600.

den er helt ny... kjøpte den for noen dager siden...

problemet er at når folk prøver å ringe meg så får de bare beskjed om at tlf'en er slått av selv om den er på med full dekning....

hvis jeg ringer ut så fungerer det plutselig å ringe inn igjen...

noen som har en løsning på dette problemet?

har telenor abb...

har hørt fra noen at dette visstnok er typisk for ericsson.

vil oppgradering av firmware'en hjelpe kanskje...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Typisk feil på alle Ericsson-tlf ? Mener å huske at alle som har argumentert veldig for Ericsson nettop har gjort det av den grunn at de skal ha lite ell ingen feil jeg. Men når de har typiske feil, sånn som displayet på Nokia faller dette i grus. Så hva er argumentene nå da? Bortsett fra T68i da!

Lenke til kommentar

hmm nytt for meg den feilen dere viser til. Har hatt ericsson siden dem kom med mobiltelefoner, og har alderi vært borti det og ikke hørt om det heller. Har den siste tiden hatt en T68, solgte den og kjøpte T68i, som ble stjålet og nå ny T68i og disse fungerer som vanlig når det gjelder ericsson, glimrende!

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme problemet med min Nokia 3310.. Må ringe ut for at den ikke skal være "av". Det er ikke ofte det skjer, har heller ikke funnet ut hvorfor det skjer. ..Kjipt å høre "Mobilen din var av (...)" dagen etter.

Lenke til kommentar

Den feilen med at man kommer til mobilsvar/får beskjed om at telefonen er av er ikke i telefonene til ericsson , men er noe med systemet til telenor faktisk! I følge telenor altså.....Samme feilen ville kommet på nokiatelefoner også , hvis GPRS hadde vært default på , noe som det er på Ericsson!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-24 20:19, skrev GeeZuZz:

Det er vel ganske åpenbart at det er en viderekobling en plass når de som ringer deg blir sendt til mobilsvaren din!?

Hvis du deaktiverer all viderekobling i viderekobling menyen så er det problemet borte. (med mindre det er operatøren som har noe med saken å gjøre)

Hvis viderekobling *hadde vært aktivert* så hadde det jo selvfølgelig ikke vært en feil!!!!

Har opplevd et par tilfeller hvor andres telefoner måtte bli sendt til reparasjon pga. dette. Har faktisk også såvidt opplevd dette på min egen telefon også. I et par tilfeller har innringere blitt satt direkte til mobilsvar. Dette mens telefonen lå stille på et bord med full dekning. Neste samtale kom inn helt som normalt.(Og forresten, jeg bruker ALDRI viderekobling).

Det med min egen telefon kan være tilfeldigheter men de andre telefonene jeg har sett har vært mer eller mindre konsekvente i sin oppførsel.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-24 16:35, skrev GeeZuZz:

Quote:

Den 2002-11-24 14:47, skrev Vice:

På Nokiatelefoner har man en annen beryktet feil: Når noen prøver å ringe deg blir de satt rett til mobilsvar!! Hakket bedre en Ericsson feilen men men....

Det er en brukerfeil, ikke en feil på telefonen.

Det er en meny som heter "viderekobling"...

Hmm. Ikke nødvendigvis brukerfeil. Dette var en av de berømte feilene på 6210. Den videresendte samtalen til mobilsvar på samme måte som om man trykket på "legg på tasten".

At det var en telefonfeil såg man fordi nummeret ble lagt i "Mottatte anrop". Hadde det vært en brukerfeil (direkte viderekobling) hadde aldri telefonen fått noe info om samtalen.

Men dette blei vell fiksa i en firmware oppgraddering for en god stund siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...