Gå til innhold

Partisjonering gikk galt, hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg holdt på å partisjonere og formatere en 250GiB Samsung Spinpoint P120, da maskinen plutselig hang seg. Programmet jeg brukte var Partition Magic 8.0. Jeg ventet lenge og håpte det løste seg selv, men tilslutt ble jeg nødt til å restarte. Når jeg kom meg inn i XP så fikk jeg beskjed om at partisjonering hadde mislykkes, og fikk beskjed av PM8.0 om at jeg ikke måtte formatere disken med verken PM8.0 eller Operativsystemets program, jeg måtte først slette alle partisjoner ofr så å formatere.

Nå kommer problemet, jeg får ikke lov av PM8.0 å slette partisjoner, og hele disken kommer opp som "BAD". Det jeg derimot får lov ø gjøre er å formatere(......), men det mislykkes alltid. Hvordan fikser jeg disken min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flerre forslag.

Det er ikke system disk det gjelder og ikke noe temp eller page file, eller andre active filer, sant ?

-Cmd-kjør

-skrive –diskpart-enter

-skrive--list disk-enter

-skrive –select disk ? -enter (? Nr til disken det gjelder)NB! Velger du feil disk får du enda større utføringer, så velg riktig nr, hold mellomrom mellom select -disk og- nr)

Du får meldning at disken er selected.

-skrive---clean- enter

Du får meldning om det går eller ikke.

Hvis vellykket, restarte Pc-en din. Gå i Diskbehandling å prøve å partisjonere der, samt formatere. (hvis ikke mulig, noe annet er feil)

PM kan du bruke neste gang du ønsker å få problemer.

Lenke til kommentar

Jeg takker for hjelpen wiberos, alt gikk ganske glatt. selv om jeg ble nødt til å bruke diskpart til å formatere og assigne driveletter og. Fordi det av en eller annen grunn ikke fantes diskbehandling i XPen min. (Jada, jeg kjører pirat).

Partition Magic er slettet, men jeg skal innstalere det neste gang jeg ønsker problemer :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...