Gå til innhold

Nettopp sett Cannibal Holocaust ..

loathsome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Jeg spolte igjennom Ichi the killer for cirka et års tid siden. "må" vel titte igjennom denne også...

7646841[/snapback]

Hva er poenget med å ødelegge en så artig film som Ichi the Killer ved å spole igjennom den? Og hvorfor i alle dager vil du fortsette trenden med å spole gjennom Cannibal Holocaust også?

Lenke til kommentar
Jeg spolte igjennom Ichi the killer for cirka et års tid siden. "må" vel titte igjennom denne også...

7646841[/snapback]

Ichi the killer er elsk <3 Cannibal Holocaust slår egentlig Ichi the killer når det kommer til grovhet. Følte meg mere uvell etter å ha sett Cannibal Holocaust enn hva jeg gjorde når jeg så Ichi the killer :) Men må innrømme at jeg ikke var så høy i hatten når han kutta tunga i to.

Lenke til kommentar

7646841[/snapback]

Ichi the killer er elsk <3 Cannibal Holocaust slår egentlig Ichi the killer når det kommer til grovhet. Følte meg mere uvell etter å ha sett Cannibal Holocaust enn hva jeg gjorde når jeg så Ichi the killer :) Men må innrømme at jeg ikke var så høy i hatten når han kutta tunga i to.

7647058[/snapback]

Om det er grusomhet og rein splatter du er ute etter så finnes det filmer som er verre enn Cannibal Holocaust. Greia med CH er at filmen er ikke en splatterfest. Ja, det er grafiske skildringer av brutalitet, men det har ei meining utover det å sjokkere. Filmen utforsker sivilisasjon og menneskets iboende brutalitet. Er det "siviliserte" mennesket mindre brutale enn usiviliserte "villmenn"?

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Smirnoff, legg ut noen titler da!

Keen på å se filmer som er værre en Holocaust ;)

Endret av Slettet-xwByZdFZ
Lenke til kommentar

Hehe, husker ikke konkrete titler, da dette er lenge siden og det ikke var slike filmer man fikk kjøpt i videosjappa, ikke den gang iallefall. Var jo slike som dukket opp på skurrete VHS-kassetter fra en eller annen provins i Langtvekkistan. Man kan vel uansett søke etter slikt på nettet, det ligger jo så mye grusommeligheter der ute fra før. Men mye sykt var det, lurer ofte på hvem som egentlig lager disse greiene, selv det som regel sikkert var dukker, griseblod/-innvoller e.l som var med i bildet.

Lenke til kommentar

For noen kjerringer dere er. CH og Cannibal Ferox er jo regnet som klassikere innen gørr-sjangeren. CH er definitivt den beste med tanke på skuespill og plot. Den er også regnet som "the pinnacle" i denne undergenren som hadde en storhetstid fra midten av 70-tallet til 1981.

Hovedproblemet til folk er at det er ekte dyredrap i disse filmene. Man ser dem skjære over strupen på en slags jordrotte, hakke lemmene av en levende skilpadde, drepe en gris med kniv. Dette er ikke juksescener.

Det er jo bare slakting på samme måte som jungelfolket alltid har gjort det. Og de spiste maten selv etterpå. Det er for øvrig klipte versjoner der alle disse scenene er tatt bort, det har egentlig ingenting å si for selve filmen, de er bare tatt med for sjokkfaktoren. Alle disse kannibal-filmene inneholder dyredrap.

Regissøren Ruggerio Deodato ble faktisk sakssøkt og dratt i retten for mord fordi folk trodde de drepte mennesker på ordentlig. Han måtte bevise for retten at skuespillerne fortsatt var i live! Effektene ser så ekte ut. Scenen som lurte flest var en scene der de kommer over ei naken dame som er spiddet på en oppreist påle. Det ser helt realistisk ut fra alle vinkler, men er ikke filmet rett bakfra. Det var rett og slett bare en brasiliansk jente som satt på et sykkelsete med en trestubbe ut av munnen, så er det malt størknet blod på kroppen hennes. Hun er flink til å sitte musestille. Det er også noen voldtektsscener og mye nakenhet generellt.

Det er også blandet med hjerteskjærende synth+fiolinmusikk i de fleste drapsscenene for å understreke grusomheten i det som skjer.

Den ble hovedsaklig bannlyst rund i verden pga dyredrapene.

Denne filmen er regnet som inspirasjonen til bl.a. Blair Witch Project. Den handler om en gjeng dokumentar-journalister som drar inn i Amazonas på leting etter kannibalstammer, og finner dem. Men hovedpoenget er at det er de hvite som er så onde og jævlige slemme mot disse "urfolkene", og de får sin straff.

De blir meldt savnet, og en antropolog blir sendt til samme området for å finne dem. Han finner filmruller i forskjellige stammer, og blir venn med dem for å få rullene tilbake. Så tar han de til New York, hvor vi får se alt journalistene har gjort og filmet i førsteperson, omtrent som Blair Witch. De er veldig slemme, og man føler at de fortjener det de får til slutt.

Dette er som regel gjennomgangstema i alle disse filmene, at det er de hvite utforskerne som gjør så mange grusomme ting mot de innfødte, at de blir tatt tilbake til urstadiet og gjør kannibalistiske ritualer igjen.

Andre kjente og bannlyste filmer er f.eks.

Cannibal Ferox

Mountain of the Cannibal God

Eaten Alive! (Mangiata Vivi!)

Ultimo Mondo Cannibale

Alle disse fins nyutgitt på DVD i både klipte og uklipte versjoner.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Regissøren Ruggerio Deodato ble faktisk sakssøkt og dratt i retten for mord fordi folk trodde de drepte mennesker på ordentlig. Han måtte bevise for retten at skuespillerne fortsatt var i live! Effektene ser så ekte ut.

Den personen jeg har truffet med mest peiling på italiensk film (Spesielt 'trash' perioden) mener Deodato faktisk måtte i fengsel for dyredrapene. Er litt tvilsom, fordi jeg har ikke funnet noe annet om dette. Men fyren kan mye om dette, så...

Denne filmen er regnet som inspirasjonen til bl.a. Blair Witch Project.

Skaperne av Blair Witch benekter forresten dette. Og at det bare er fans som har antatt at Blair Witch ble inspirert av CH. Man kan ikke bli sikker på hva som er riktig, men forstår ikke hvorfor de skulle lyge.

Smirnoff, legg ut noen titler da!

Keen på å se filmer som er værre en Holocaust ;)

Filmer med mer grafisk vold enn Cannibal Holocaust? Flowers of Flesh and Blood f.eks. Men jeg syns CH er den filmen som er mest 'disturbing' pga stemningen, selv om den ikke har så ekstremt grafisk vold.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Regissøren Ruggerio Deodato ble faktisk sakssøkt og dratt i retten for mord fordi folk trodde de drepte mennesker på ordentlig. Han måtte bevise for retten at skuespillerne fortsatt var i live! Effektene ser så ekte ut.

Den personen jeg har truffet med mest peiling på italiensk film (Spesielt 'trash' perioden) mener Deodato faktisk måtte i fengsel for dyredrapene. Er litt tvilsom, fordi jeg har ikke funnet noe annet om dette. Men fyren kan mye om dette, så...

...

Du kan få hele historien fortalt av Deodato selv i dokumentaren "Ban the Sadist Videos Part 1". orker ikke dra den fram nå for å sjekke, men kan sikkert komme med en liten oppdatering i morgen.

August Underground (+ Mordum), Guinea Pig-serien og all den andre liksomsnuffen holder et ganske mye høyere nivå av grafisk vold enn CH. Det som derimot får CH til å skille seg fra mye annet er de ekte dyredrapene.

Lenke til kommentar
Filmer med mer grafisk vold enn Cannibal Holocaust? Flowers of Flesh and Blood f.eks. Men jeg syns CH er den filmen som er mest 'disturbing' pga stemningen, selv om den ikke har så ekstremt grafisk vold.

7652181[/snapback]

Din jævel, jeg måtte bestille den :thumbdown::D

A woman walking home late at night is attacked by an unknown assailant who knocks her out with chloroform. When she regains consciousness, she finds herself tied to a bed in a blood- spattered dungeon, at the mercy of a white-faced man in a samurai helmet who wants to turn her into a "flower of blood and flesh." He then proceeds to slowly dismember and disembowel her as the camera records it all.

Jeg hater slike filmer samtidig som jeg elsker dem. Sykt.

Finnes faktisk mange «Guinea Pig»-filmer, og alle er visst helt syke.

«Take note that these movies AREN'T for the faint of heart, these are among some of the most graphic and depraved films ever.»

Da har jeg noe å gjøre i helgen. :ph34r:

7652181[/snapback]

http://www.imdb.com/title/tt0161635/board/nest/61065066

Uhm. Skal jeg le eller gråte?

7654918[/snapback]

Jeg gidder ikke registrere meg for å se hva som står der. QUOTE!!

Endret av loathsome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...