CleanShaven Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Etter å ha montert vannkjøling i PC'en min (også på skjermkortet) "henger" maskinen hver gang jeg prøver å starte spill som krever 3D-akselerasjon (f.eks. Battlefield og Everquest). Samme skjer hvis jeg kjører "Test Direct3D" i dxdiag, dvs at jeg må restarte maskinen. Jeg har aldri hatt problemer med kortet tidligere. Er det mulig at de delene på kortet som kalkulerer 3D er blitt skadet uten at andre deler er berørt? Jeg har ikke erfaring fra slikt tidligere men synes det er rart at alt virker helt fint ellers. Er det noen som har erfaringer eller ideer å komme med? Skal jeg bare kassere kortet og skaffe nytt? Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 det høres mest ut som et driver problem prøv å legge inn driverne på nytt. Lenke til kommentar
CleanShaven Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Jeg har forsøkt både å rulle driverne tilbake (XP) og installere helt nye drivere, i tillegg har jeg re-installert DirectX. Alt uten hell. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Kanskje du ikke har fått god nok kontakt under vannblokka, sånn at det rett og slett blir for varmt? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 CleanShaven, ikke glem at når du fjerner den originale kjøleribben på skjermkortet, så fjerner du også luftstrømmen som har hjulpet med å kjøle minnebrikkene på kortet. Dette kan være årsaken til at maskinen ikke er stabil etter at du har montert vannkjølingen. Det som kan hjelpe da, er å montere ekstra kjøling på minnebrikkene med tilhørende vifte. Vi gjorde dette da vi overklokket Geforce3 skjermkortet på slapps.com Kanskje dette er løsningen på problemene dine? Du kan se hvordan vi løste kjøleproblemene på denne linken: Overklokking av Leadtek GF3 Ti200TDH Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 tror ikke det skal ha noe å si eegentlig Lenke til kommentar
CleanShaven Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Takk for svarene! Jeg vil forsøke å sette på originalvifta igjen, den blåser også litt på RAM-sinkene. Imponerende opplegg der byggeren, men jeg tror det blir litt mye pes for meg. Dessuten, siden dette ikke egentlig er et stabilitets-problem men snarere at den rett og slett ikke vil kjøre 3D så er jeg redd det er noe annet. Likevel, det er verdt et forsøk å gå tilbake til utgangspunktet. Min teori er at jeg har skadet kortet under montering av vannblokka. Jeg tror jeg kan ha strammet festet til blokka for mye, kortet fikk en svak bøy etter monteringen. Enten har det gjort skade, eller at kontakten er blitt for dårlig og chipen er blitt for varm som ble nevnt her. Uansett, jeg forsøker å gå tilbake til vifta når jeg får tid til uka. Går ikke det, så er det vel bare å skrape kortet og skaffe et ATI 9700 PRO :wink: Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 skrap det da og skaff geforce FX isteden :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå