Gå til innhold

CDON og tapte pakker?

Anbefalte innlegg

Hvodan hånterer CDON at pakker blir borte i posten?

Jeg har handlet en del derifra, men alt har kommet frem til nå.

Jeg fikk melding at pakken ble sendt den 15 desember, og den har ikke kommet frem enda. En annen del av sendingen ble sendt 19 desember, og den kom frem før jul.

Så hva pleier CDON å gjøre i sånne situasjoner? Jeg er vant med Play der de erstatter pakkene uten noe mas. Eller sjekker de hvor bra kunde man er først før man gjør noe sånt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avisene melder at det har vært et salig pakkekaos rundt juletider, og at forsinkelser i flere ulike ledd har vanskeliggjort arbeidet med å få posten frem. Nå har det også vært flere helligdager, slik at det godt kan tenkes at pakken din enda er på vei. (Litt avhengig av hvor du bor osv.)

Lenke til kommentar

En gang bestilte dvd 'er for ca 600kr fra cdon og den pakken kom aldri i posten. Jeg sendte en mail til cdon og forklarte hva som hadde skjedd. jeg fikk beskjed om å høre med det lokale posthuset først, om de hadde rota den bort, men det hadde dem ikke. Sendte en ny mail tilbake til cdon og forklarte svaret jeg fikk fra posten. Fikk mail samme dag fra cdon at ny pakke var på vei til meg og at de beklaget at posten hadde rota bort pakken min :thumbup:

En annen gang manglet det en dvd i pakken fra cdon. sende mail om saken og fikk kjapt svar tilbake, at dvd'n jeg ikke fikk, var på vei i posten :)

Meget bra service av CDON :love:

Lenke til kommentar

nå sender jo cdon det som brev da med faktura betaling. Så kunden har jo ingen risiko for tapte pakker.

Lurer litt på hvordan cdon kan forsvare den praksisen. Er jo ikke mange netbutikker som tør det, utenom komplett, men de legger jo risikoen over på kunden ved å ta forhåndsbetaling.

Lenke til kommentar

Du har helt rett så langt jeg kan huske Herr Brun. Mener at mitt første kjøp var med kort og deretter har det vært faktura.

Ellers så bruker homeenter, bokklubber og de fleste andre som selger spill, dvd og cd-er vanlig brevpost. Det er rett og slett et prisspørsmål, da brev inntil 350 g (2 DVD-er) koster kr 22, og inntil 1 kg (7 - 8 DVD-er) koster kr 55. Dvs disse betaler fast kilopris regner jeg med, noe som gir en fraktkost på ca 10 - 15 kr pr DVD (mulig det kommer storkunderabatter i tillegg). Når rimeligste pakkepost er kr 89,- (maks 6 - 8 DVD-er) er det lett å regne seg til at det ikke lønner seg å bruke pakkepost på varer som har verdi 100 - 300 kr.

Trolig er de fleste bestillingene på 1 - 3 DVD-er (CD-er, spill med mer). Skulle pakkepost vært brukt hadde de ikke hatt mulighet til å konkurrere på pris. En DVD hos CDON ville fort fått en merpris på 40 - 60 kr.

Har ikke hos noen av aktørene som sender som brev hatt problem med å få erstattet ikke framkomne varer.

Lenke til kommentar
Du får vel ikke handle med faktura første handelen? Du må først betale med visa/mastercard en gang.

7612296[/snapback]

Jeg får ikke handlet faktura mer, får ikke opp det alternativet lenger, jeg trodde de hadde sluttet med det? Det kan jo hende de fjernet det hos meg når jeg betalte litt sent ett par ganger. Men det er da lettest med Visa uansett.

Du har helt rett så langt jeg kan huske Herr Brun. Mener at mitt første kjøp var med kort og deretter har det vært faktura.

Ellers så bruker homeenter, bokklubber og de fleste andre som selger spill, dvd og cd-er vanlig brevpost. Det er rett og slett et prisspørsmål, da brev inntil 350 g (2 DVD-er) koster kr 22, og inntil 1 kg (7 - 8 DVD-er) koster kr 55. Dvs disse betaler fast kilopris regner jeg med, noe som gir en fraktkost på ca 10 - 15 kr pr DVD (mulig det kommer storkunderabatter i tillegg). Når rimeligste pakkepost er kr 89,- (maks 6 - 8 DVD-er) er det lett å regne seg til at det ikke lønner seg å bruke pakkepost på varer som har verdi 100 - 300 kr.

Trolig er de fleste bestillingene på 1 - 3 DVD-er (CD-er, spill med mer). Skulle pakkepost vært brukt hadde de ikke hatt mulighet til å konkurrere på pris. En DVD hos CDON ville fort fått en merpris på 40 - 60 kr.

Har ikke hos noen av aktørene som sender som brev hatt problem med å få erstattet ikke framkomne varer.

7612461[/snapback]

Hvis dette er ca riktige priser, så er jeg glad at CDON har fast porto på 29,- pr bestilling, samme hvor mye man bestiller. Hadde de hatt en pris pr ting så hadde jeg aldri bestilt derifra. Men portoen er også grunnen til at jeg ikke bruke dem ofte nok heller, det blir for dyrt for små bestillinger, 1-2 DVD/CDer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...