Gå til innhold

Telenor msn og andre operatører

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har prøvd dette? Man må jo bruke et telenorabonnement til å laste det ned, men vil det funke å bruke med f.eks NetCom?

7606225[/snapback]

Tviler på at du får Telenors MSN-klient til å fungere med NetCom, men det er ingen grunn til å ta på vei. Det finnes mange andre, gode MSN-klienter for mobilen.

Den jeg bruker heter mig33 og kan hentes hos www.mig33.com. Selve klienten og brukerkonto er gratis, og du kan bruke den til å logge deg på MSN uten noen problemer. Den er oversiktlig og enkel å bruke.

Det koster ikke særlig mye å bruke heller (mtp datatrafikk) - testet en gang med å ha den gående mer eller mindre hele tiden i 4 dager, inkl litt chatting. Det gikk ca 300Kb datatrafikk (nedlasting). Med NetCom vil det koste deg ca 6 kroner.

Det finnes flere andre MSN-klienter også, bare søk litt på nettet så finner du nok andre.

Lenke til kommentar

"Telenor sin" MSN-klient er ikke Telenor sin, det er Microsoft sitt program. Det er allerede tilgjengelig for nedlasting bl.a fra en del kinesiske nettsider. Om MS og TnM har lagt inn noe endringer i programmet for å sørge for at det kun fungerer med TnM er ennå uvisst, men det er ingen tvil om at nøyaktig samme program som TnM tilbyr, er tilgjengelig for kunder hos alle andre operatører. Forskjellen blir at TnM tar en fast pris per måned mens andre vil betale for datatrafikken. Dette vil være lønnsomt for de som bare bruker MSN innimellom men dyrere for de som bruker MSN veldig mye.

-snubbel

Lenke til kommentar

Det ser dårlig ut gitt, får bare tilkoblingsfeil. Virker som om den serveren kun er satt til å godta tilkoblinger fra Telenor.

Da er man vel nødt til å bruke slike dårlige kopier hvis man skal ha msn på mobilen. De som er laget av/for microsoft har en tendens til å være en god del mer funksjonelle.

Lenke til kommentar

Ekte MSN på mobilen fungerer kun med Telenor abonnement og følgende telefoner: SE K610i, W810i, K800i og Nokia N73. Med MSN fra Telenor blir du logget på via serveren til Microsoft i California og trenger ikke å importere kontaktliste. Den ligger der klar. Det koster heller ingenting å bruke tjenesten frem til 1. juni, etter det koster det 49,- pr måned.

Lenke til kommentar

Det "tmaria" skriver er, i mangel av bedre ord, bullshit. "Ekte MSN på mobilen" fungerer med en hvilken som helst operatør. Microsoft har laget en klient for bl.a. K610/W810/K800 og hele N-serien, ikke bare N73. Sitter her nå med en Nokia 5500 der jeg har installert Microsoft sin MSN-klient. Jeg bruker NetCom, og MSN-klienten logger seg på MS sine servere og henter ned kontaktlisten min automatisk på nøyaktig samme måte som "Telenor sin" klient gjør.

Forskjellen er følgende:

Telenor har inngått et samarbeid med MS der de har fått en tilpasset klient. Denne klienten er endret slik at den kun støtter tilkoblinger fra et Telenor-simkort. (*Edit: evt er kun APN låst, det er uvisst hvor smarte Telenor har vært i begrensningen av programmet.) Videre benytter klienten en egen APN slik at Telenor kan ta betalt en fast månedlig sum i stedet for at datatrafikken som MSN genererer blir belastet kunden per kB slik det vil bli med andre operatører inntil de også setter opp egen APN for MSN.

Mistenker sterkt at "tmaria" med sin ene post på forumet jobber for Telenor på en eller annen måte - basert på denne direkte feilinformasjonen han/hun kommer med.

-snubbel

Endret av snubbel
Lenke til kommentar

For å laste ned Microsoft sin offisielle MSN-klient uten lås til Telenor kan man følge disse linkene:

SonyEricsson K610, K700, K750, W550, W600, W700, W710, W800, W810, W850, Z550 og Z710

SonyEricsson K790, K800, S700, W850 og and W900

Kilde.

For Nokia kan man laste ned programmet her med denne siden som hjelp/oversettelse.

Telefonen må settes opp med en "internet"-APN for at trafikken skal gå greit gjennom. Betaling blir per datatrafikk, så prisen er avhengig av operatør og abonnement.

-snubbel

Lenke til kommentar
I tillegg til dette, kommer alle telefoner fra Qtek/I-mate/HTC med ferdig installert offisiell Messenger-klient.

*grr*

-snubbel

7663727[/snapback]

Om ikke annet, så skal Telenor i alle fall ha for én ting: Microsoft har fått en enorm "gratis-reklame" for MSN :)

Lenke til kommentar
Misforstå meg ikke, jeg synes det er modig av Telenor Mobil å lansere denne tjenesten. Det vil jo på sikt gå hardt utover SMS-inntektene. Det jeg ikke er så happy med, er at det spres feilinformasjon på forumet her... :-)

-snubbel

7664816[/snapback]

Masse rare tegn her. Går det ann å sette språk til engelsk når det er innstalert? Er nok kinesisk på min telefon. Va vanskelig å forstå :)

EDIT: får ikke til å funke jeg asså, alt er kinesisk og jeg aner ikke hva jeg trykker. Går det ann å få denne i engelsk utgave?

Endret av EldarHelseth
Lenke til kommentar
Har ingen planer om å drive brukerstøtte - det fungerer helt fint på de telefonene jeg har testet det på, refererer også til nettsidene der det er avbildet i fungerende tilstand.

-snubbel

7665624[/snapback]

Ok det var bare et spørmål. prøvde en versjon 1.0 og den va på engelsk dette er 2.0 men får den bare på kinesisk på min n80 :(

Porogrammet funker å jeg greier å logge meg på ved å tippe meg fram til hva jeg skal trykke. men alt står på kinesisk. Noen som vet hvordan jeg kan få det til engelsk?

Endret av EldarHelseth
Lenke til kommentar
Ok det var bare et spørmål.

7665655[/snapback]

Beklager, ser at svaret mitt over var litt i strengeste laget; det var ikke meningen. Jeg la ut disse linkene for å bevise at Telenor sin "unike" tjeneste overhodet ikke er unik, slik noen påstår. Ser at det er postet tilsvarende løgner på andre nettfora.

Telenor fortjener stor applaus for at de setter fast pris og for at de i det hele tatt tør å lansere tjenesten.

-snubbel

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Vil bare si at jeg bruker Djuice sin versjon fordi den er helt gratis fram til 1.juni, og jeg bruker alt fra 15 min til en halvtime for å få logget meg på selv om jeg har ota fra nokia sine sider og full 3G dekning. Får også bare logget meg på om jeg velger logg på automatisk, avslutter og så går inn i programmet igjen. :p

Hørt veldig mye bra om mig33. Skal gå raskt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...