Gå til innhold

stor film som skal redigeres

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har en film på 3GIG. (tok den for 10 år siden og konverterte nylig til .mpg) nå vil jeg klippe ut noen minutter av det hele!

Hva slags program anbefaler dere! noe simple...jeg har aldri redigert noe! trenger noe som er rask! pc'n min er litt treg for tiden!

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve med Windows Movie Maker. Det er inkludert i XP, og ligg på startmenyen under Programmer --> Tilbehør. Ulempa med det er at ein komprimere på ny når ein lagrer den nye videofila.

Eit greit gratisprogram som kan klippe ut deler av ei videofil og lagre med eller utan komprimering er Virtualdub MPEG2. Opne fila, flytt tidsmarkøren til starten på delen du vil lagre for seg og trykk Home eller denne knappen: post-21406-1167490373_thumb.png. Gå so til slutten på den delen, og trykk End eller post-21406-1167490380_thumb.png.

Etter å ha gjort dette vil du sjå at det feltet på tidslinja er markert i ein lysare farge. For å fjerne deler, merker du på same måte og trykke Delete.

Om du vil lagre utan å komprimere på ny, vel «Direct stream copy» frå Video-menyen. Vil du komprimere, la det stå på «Full processing mode» og vel codec under Video --> Compression. For å lagre, vel File --> Save as AVI.

Redigert: Pinnacle, som suppesaft snakker om, er eit program som heiter Studio (nyaste versjon er 10.5), laga av Pinnacle.

Endret av incanus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...