white_pony Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Hei. Jeg har litt vanskligheter for å finne ny musikk, og trenger derfor litt hjelp. Noen av mine favorittband er Deftones, Dream Theater, Iron Maiden og Tool. Liker det meste innenfor rock-sjangeren, så det er bare å komme med gode forslag! Vil at, hvis dere anbefaler et band, en artist eller et album, skal skrive med sjanger - gjerne et par ekstra linjer også, hvis du liker denne musikken selv. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Og til dere som hadde tenkt å legge til en link til Last.FM, er ikke det nødvendig. Har prøvd utallige ganger, men det ser ikke ut som om det er så lett å finne gode band utifra lister som hvem som helst har vært med på å lage. Foretrekker personlige meninger og erfaringer. Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Gå inn på www.pandora.com. Der kan du skrive inn navnet på et band eller en sang du liker også kommer den opp med musikk som er under samme genre. Hvis du søker på Iron Maiden så får du opp musikk som har de samme trekkene som Maiden hvis du skjønner. Lenke til kommentar
white_pony Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg har prøvd alle sånne slags sider, men det blir for opplagt. Trenger noen som vet hva de snakker om, og ikke sånne tåpelige greier som Pandora. Er også åpen for nye sjangre, innenfor rock selvsagt, så jeg sier ikke at jeg må ha noe som er likt det jeg hører på fra før. Takk alikevel. Lenke til kommentar
kalli Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Siden du liker Tool kan kanskje A Perfect Circle være et band du kan like siden de har samme vokalist... Siden du liker Maiden kan kanskje Judas Priest være noe... Det kan være band du kan like... Ellers er det jo smart som han over her sa, og søke på Pandora etter sanger og band du liker, så finner programmet sanger eller band som er liknende det bandet eller sangen du søkte på...! Lenke til kommentar
white_pony Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Jo, jeg liker det jeg har hørt av A Perfect Circle; Judith og 3 Libras. Hva med å anbefale noen låter, eller album? Det samme med Judas Priest. På den måten er det mye enklere å komme inn i musikken, hvis du skjønner. Takk. Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Kanskje Coheed & Cambria hadde vært noe? eller Clown, hvis du liker slik musikk. Endret 30. desember 2006 av suppesaft Lenke til kommentar
white_pony Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Vel, jeg sier fortsatt det samme. Kan du anbefale et album? Lenke til kommentar
sixx Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Queensrÿche- operation mindcrime(1) eller Empire... Veldig bra plater. De er ganske teknisk og veldig rå vokalist. ganske politisk fokusert, ikke noe kjærlighet liksom:P( noe er jo det å) eller så har vi Iced Earth- Gloriuos Burden. veldig rått album . helheten er utrolig bra. det er liksom ikke to sanger feks som er bra. alle er bra. vokalist som synger veldig høyt, rått gitarspill og skikkelig tromming. også ganske teknisk. Lenke til kommentar
white_pony Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Det er notert, mange takk. Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Vel, jeg sier fortsatt det samme. Kan du anbefale et album? 7606309[/snapback] Coheed & Cambria - Good Apollo, I'm Burning Star IV, Volume One From Fear Through the Eyes of Madness Clown - kommer ikke på albumnavnet nå så den dropper vi =) Lenke til kommentar
white_pony Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Takk skal du ha. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Liker du Tool liker du nok Isis. Jeg vil anbefale å starte med Isis - Panopticon og Oceanic. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Jo, jeg liker det jeg har hørt av A Perfect Circle; Judith og 3 Libras. Hva med å anbefale noen låter, eller album? Det samme med Judas Priest. På den måten er det mye enklere å komme inn i musikken, hvis du skjønner. Takk. 7606276[/snapback] Jeg syns stortsett hele 13Th Step av APC er skambra.. bør sjekkes ut.. Lenke til kommentar
tfw Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Dire straits jimi hendrix steve vai joe satriani. ..... bildet viser navnene på alle bandene /artistene jeg har. har alle platen til de dere ser på bildet Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 APC - Thirteenth Step Opeth - Ghost Reveries Opeth - Damnation Wolfmother - Wolfmother Mogwai - Rock Action Disturbed - The Sickness Rage Against The Machine - Rage Against The Machine The Mars Volta - Frances The Mute Siden jeg elsker Tool, Deftones og Maiden blei det mange plater som jeg hører på for tiden Men da har du litt å bite i. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Judas Priest - Screaming for vengeance Judas Priest - Painkiller Motörhead - Orgasmatron Motörhead - 1916 Motörhead - Ace of spades Dette er album du kanskje vil sette pris, det gjør i hvertfall jeg. Lenke til kommentar
SkottA Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 hallo! dette synes jeg er noen bra band/låter da!: Trust Company - Stronger Trust Company - True parallels Trust Company - Figure 8 Turboneger. Panic at the disco - I Write since not tragedies. muse. linkin park. bare noen band jeg kom på i slengen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå