Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Cisco 1000 ISDN router mot internet...

Anbefalte innlegg

Jeg har en overtallig Cisco 1000 router fra jobben som jeg nå vil bruke til å sette opp som delt internetforbindelse hjemme. Har flere maskiner, og har jeg en router slipper jeg jo å bruke en fast maskin til accesspunkt.

Men jeg har ikke fått det til via Start.no som jeg bruker til isp. Det er jo dynamisk ip tildeling ved oppkopling vanligvis. Og supporten hadde ikke peiling på noe omkring dette...

Det ser ut til at IOS'en i routeren krever en fast ipadresse å route til hos en ISP.

Noen som har noen tips til hvordan jeg fikser til dette i IOS'en? Evt et oppsett som jeg kan bruke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for linken. Har jo nesten "bodd" på den i det siste kan man si.

Men sånn som jeg har skjønt det, er 1000-modellen lagt opp til å connecte til en annen router som har en kjent ipadresse som ligger i konfig'en i routeren. Autentisering foregår ved at den adressen er forhåndsprogrammert.

Det virker for meg som at den ikke kan motta en ipadresse når den connecter. Og det er jo akkurat det jeg må få til;-).

Lenke til kommentar

Har selv en 1003 liggende på hylla som jeg plukket opp på en auksjon for lenge siden. Etter litt graving, så fant jeg ut at jeg trengte IOS 11.3 med EasyIP for at dette skulle fungere. Hvis dette er feil, så hadde det vært hyggelig. Hvilken IOS-versjon har du? Hadde vært hyggelig om du gir tilbakemelding hvis du får det til å fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...