Gå til innhold

Lydkort og Skjermkort?

Leifen18

Anbefalte innlegg

Heysann!

Du, jeg ser at et lydkort krever PCI-slot, og jeg lurer da på om jeg kan ha både skjermkortet mitt som bruker den lange gule PCI-sloten på dette hovedkortet, og i tillegg ha X-fi Fatal1ty lydkortet?

Altså:

Hovedkort: MSI K8N Neo4 FI

Skjermkort: XFX Geforce 6800 512MB med SLI-støtte

Lydkort: Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS

Grunnen til at jeg vil kjøpe dette lydkortet er fordi jeg skal kjøpe Logitech sitt Z-5500 :-)

Kunne også vært interessant å få tilbakemelding på om dette er nødvendig, ettersom jeg egentlig har et integrert lydkort i hovedkortet? :-)

Med veldig vennlig Leif :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkortet går i den lange gule, som er et PCI-E spor.

Lydkortet går i en av de som er under det PCI-E sporet, som altså er PCI.

Og det var bare lydkort du skulle kjøpe hvis jeg har fortstått det riktig?

Selv hadde jeg ikke satt så mye penger i et lydkort, hadde kanskje vurdert det hvis jeg skulle ha et ordentlig anlegg.

Du blir mer enn nok fornøyd med:

Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS

Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic

Men altså, det er ditt valg. Så du får gå for det du vil :)

Lenke til kommentar

Hvordan er de lydkortene i forhold til Fatal1ty? Og hvordan finner man ut hvilket lydkort som er integrert? :-P

Edit: Egentlig er ikke penger et problem for meg, men det er klart at jeg gidder ikke bare kaste dem ut :-) Jeg er veldig opptatt av god lyd, derfor tenkte jeg nettopp dèt lydkortet :-)

Endret av Leifen18
Lenke til kommentar
Hvordan er de lydkortene i forhold til Fatal1ty? Og hvordan finner man ut hvilket lydkort som er integrert? :-P

7606062[/snapback]

Tror ikke du vil merke noe forskjell i kvalitet på lyden.

Eneste som er med Fatal1ty er at det følger med mye ekstra. Mye større bundle altså.

Klarer ikke finne ut hvilken som allerede er i hovedkortet ditt, kommer ikke inn på MSI sin hjemmeside.

Men er nok bare noe standard 7.1 greier, ikke noe spesielt.

Lenke til kommentar

Hmmm... et tusen kroner ekstra for 64 MB som enda ikke kan tas i bruk *-) Og en frontbay til (jeg har allerede en DVDspiller, en DVDbrenner, og denne som tar to frontbays) i kabinettet mitt med fire fronttilgjengelige bays :-) Fjernkontrollen hadde nok vært grei, men allikevel :-P

Lenke til kommentar

kan anbefale X-fi Xtrememusic, har det selv og hørte stor forskjell fra det integrerte lydkortet på mitt MSi k8n hk. Lyden ble klarere og ikke så skrikete og skarp, samt mer detaljert lydbilde. Bassen ble bedre og mer definert. Er selv opptatt av god lyd, og det integrerte er ofte dårlig.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...