tcg Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Har en maxtor one-tutchIII 300gb, prob. begynte da jeg kobla den til en annen PC og ville ikke dukke opp i min datamaskin. Nå er det samme prob. med min egen maskin som også ikke vil vise den på min datamaskin. Når jeg går på "disk management" vises den og det står "unallocated". Har reinstallert drivere ved bruk av CD'en som fulgte med, ingen forskjell... Trenger all hjelp jeg muligens kan få! Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Har en maxtor one-tutchIII 300gb, prob. begynte da jeg kobla den til en annen PC og ville ikke dukke opp i min datamaskin. Nå er det samme prob. med min egen maskin som også ikke vil vise den på min datamaskin. Når jeg går på "disk management" vises den og det står "unallocated". Har reinstallert drivere ved bruk av CD'en som fulgte med, ingen forskjell... Trenger all hjelp jeg muligens kan få! 7605953[/snapback] Ikke lett å si om årsaken til det, men disken din vises som upartisjonert. Men legg gjerne bilde fra diskbehandling hvis du ønsker. Det kan være feil på partisjons tabell eller at partisjons tabell er ikke der den skal, eller, eller eller......det er mye. Hvis du har Windows CD-en, søk etter Dskprobe. Når du har funnet den, kopier og lim den på skrivebordet. Når du åpner den du kan lese sector0 på disken og se fort om feilen ligger der. Ikke farlig å bruke den så lenge du unngår enhver bekreftelse for å Write it. Den leser direkte fra disken uten noe form for stress. Lese litt om hvordan du bruker dskprobe, slik at du ser på riktig Disk. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Her er et diagnoseprogram som inspiserer partisjonstabeller og bootsektorer. Gjør det mulig å finne ut hva som er galt. Last ned denne filen, kjør programmet, og post resultatet her. http://home.online.no/~paulsen8/MBRlister.zip Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Tipper den åpner seg i eks E:\ og den er trolig i bruk allerede. Gå i controllpanel\Administativ Tools\computer Management\Disk management. Se om den finnes der. Da kan du bytte bokstav på denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå