Gå til innhold

pekeren blir presset opp i høyre hjørne

sjanten

Anbefalte innlegg

noen som har noen ide om hva det kan være? dette er spesielt plagsomt når jeg prøver å få kjørt X. problemet kommer så snart en beveger musa så mye som en pixel. når musa først er i hjørnet er det en "responstid" på 1-2sek elns før den blir dunka opp igjen.

det ser og ut som om en eller annen knapp blir holdt nede for det popper opp menyer i hytt og pine (jeg har en mistanke om at den registrerer begge knappene som nede, og da kommer med "senterknapp-menyen").

noen som har noen ide til feilsøking?

musa er standard 2-knappers PS/2-mus. i XF86Config står følgende under pointer:

protocol "IMPS/2"

device "/dev/mouse"

etter det har jeg selv åpnet for emulate 2-button mouse modusene, i håp om at det kunne hjelpe. jeg har og krysset vekk Z/X-mapping (scroll-hjulsettingen)

musa fungerer fint på en annen maskin med samme distro (RH6.2), men den ble installert med den musa fra starten av. skal få sjekka hva som står i den, så snart jeg får kobla skjermen til.

har tidligere hatt en MS Intellimouse med scrollhjul

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-26 16:48, skrev Paddington:

Du trenger en kraftig mus. En som er sterk nok til å dytte holde pekeren nede. Pekeren er nemlig lettere enn pixel-atomer!

tata! der har vi løsningen! :roll: (eller?!)

har enda ikke fått fiksa problemet, på tross av masse kludring i conf'en. :???:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-26 16:48, skrev Paddington:

Du trenger en kraftig mus. En som er sterk nok til å dytte holde pekeren nede. Pekeren er nemlig lettere enn pixel-atomer!

Nå synes jeg at du skal lære fysikken din ordentlig før du uttaler deg. Pekeren består av pixel-atomer, så derfor kan den ikke være lettere. Det er heller ikke snakk om musdrivere som er feil!

Da du byttet mus så må du ha dunket borti skjermen slik at magneten ble slått skjevt. I og med at musepekeren er en samling med pixel-atomer så har den en større masse en resten av pixlene på skjermen. Siden magnetismen er feiljustert så vil den trekke musepekeren oppover.

Løsningen er enkel, du bare de-gausser skjermen, så ordner det seg!

:razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...