Snufi Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 hei eg har ein dlink 624+ så lurte eg på ka eg må jere får å få passord, sån at ingen kan logga seg inn. er det ein lett sak? Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Har du et fåtall som skal bruke den er det lettere og sette MAC sperre. Er i hvertfall min mening. Fjerna min wlan d-link da så husker ikke helt hvor jeg gjorde det, men mener det skal være en wireless tab der en plass på configen. Husk for guds navn å oppgradere firmware på alt som heter d-link:) Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Logg på ruteren ved å gå til 192.168.0.1 Logg på med brukernavn admin og blankt passord. Velg wireless, der inne skal det være instillinger for å legge beskyttelse på nettet. Har du nye maskiner. (Les Windows XP SP2) anbefaler jeg WPA-PSK. Eller kjører du WEP 64bit HEX. Lenke til kommentar
Snufi Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Logg på ruteren ved å gå til 192.168.0.1Logg på med brukernavn admin og blankt passord. Velg wireless, der inne skal det være instillinger for å legge beskyttelse på nettet. Har du nye maskiner. (Les Windows XP SP2) anbefaler jeg WPA-PSK. Eller kjører du WEP 64bit HEX. 7606624[/snapback] Nå fekk eg det te;D tusen hjartleg takk:D Lenke til kommentar
covah Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Har du et fåtall som skal bruke den er det lettere og sette MAC sperre. Er i hvertfall min mening. Det er utrolig enkelt å spoofe MAC adresser. Det er bare å sniffe hvilke MAC adresser som er ibruk, og fake sin egen MAC adresse til dette. Og da har man tilgang. Er vel gjort iløpet av 1-2 minutter. Lenke til kommentar
Snufi Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Har du et fåtall som skal bruke den er det lettere og sette MAC sperre. Er i hvertfall min mening. Det er utrolig enkelt å spoofe MAC adresser. Det er bare å sniffe hvilke MAC adresser som er ibruk, og fake sin egen MAC adresse til dette. Og da har man tilgang. Er vel gjort iløpet av 1-2 minutter. 7615654[/snapback] Ka er fordelene med mac sperr? å ka går det ut på? Lenke til kommentar
ttt Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Det vil seie at bare datamaskiner du legg til i routeren kan koble seg til nettverket (MAC-adressa er knytta opp mot nettverkskortet). Eg kan ikkje kome på nokon fordelar med det i forbifarten. Viss du kan, hald deg til WPA kryptering med eit godt passord. Lenke til kommentar
Snufi Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Det vil seie at bare datamaskiner du legg til i routeren kan koble seg til nettverket (MAC-adressa er knytta opp mot nettverkskortet). Eg kan ikkje kome på nokon fordelar med det i forbifarten. Viss du kan, hald deg til WPA kryptering med eit godt passord. 7615748[/snapback] Men viss eg skal ha lan å alle skal koble seg opp til rutoren så må eg ikkje fjerne mac sperr? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Skal du LAN så fjerner du bare macsperren. Det holder fint med vanlig kryptering om du ikke har kjeltringer i nabolaget. Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Å bare bruke MAC filtrering er like dumt som å stikke hodet i sanden. Selv om det fint går an å komme seg forbi WPA, er det MYE sikrere å bruke enn MAC filtrering. MAC filtrering er også veldig klønete å bruke dersom du har gjestebrukere... da må du inn på routeren og legge til adressa manuelt, mens man med WPA kryptering bare må gi de passordet. Lenke til kommentar
Snufi Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Å bare bruke MAC filtrering er like dumt som å stikke hodet i sanden. Selv om det fint går an å komme seg forbi WPA, er det MYE sikrere å bruke enn MAC filtrering. MAC filtrering er også veldig klønete å bruke dersom du har gjestebrukere... da må du inn på routeren og legge til adressa manuelt, mens man med WPA kryptering bare må gi de passordet. 7625746[/snapback] eg satt in WPA kryptering takk for hjelp:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå