Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan få passord på trådløs nettverk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du et fåtall som skal bruke den er det lettere og sette MAC sperre. Er i hvertfall min mening. Fjerna min wlan d-link da så husker ikke helt hvor jeg gjorde det, men mener det skal være en wireless tab der en plass på configen.

Husk for guds navn å oppgradere firmware på alt som heter d-link:)

Lenke til kommentar

Logg på ruteren ved å gå til 192.168.0.1

Logg på med brukernavn admin og blankt passord.

Velg wireless, der inne skal det være instillinger for å legge beskyttelse på nettet. Har du nye maskiner. (Les Windows XP SP2) anbefaler jeg WPA-PSK. Eller kjører du WEP 64bit HEX.

Lenke til kommentar
Logg på ruteren ved å gå til 192.168.0.1

Logg på med brukernavn admin og blankt passord.

Velg wireless, der inne skal det være instillinger for å legge beskyttelse på nettet. Har du nye maskiner. (Les Windows XP SP2) anbefaler jeg WPA-PSK. Eller kjører du WEP 64bit HEX.

7606624[/snapback]

Nå fekk eg det te;D tusen hjartleg takk:D

Lenke til kommentar
Har du et fåtall som skal bruke den er det lettere og sette MAC sperre. Er i hvertfall min mening.

Det er utrolig enkelt å spoofe MAC adresser. Det er bare å sniffe hvilke MAC adresser som er ibruk, og fake sin egen MAC adresse til dette. Og da har man tilgang. Er vel gjort iløpet av 1-2 minutter.

Lenke til kommentar
Har du et fåtall som skal bruke den er det lettere og sette MAC sperre. Er i hvertfall min mening.

Det er utrolig enkelt å spoofe MAC adresser. Det er bare å sniffe hvilke MAC adresser som er ibruk, og fake sin egen MAC adresse til dette. Og da har man tilgang. Er vel gjort iløpet av 1-2 minutter.

7615654[/snapback]

Ka er fordelene med mac sperr? å ka går det ut på?

Lenke til kommentar

Det vil seie at bare datamaskiner du legg til i routeren kan koble seg til nettverket (MAC-adressa er knytta opp mot nettverkskortet). Eg kan ikkje kome på nokon fordelar med det i forbifarten. Viss du kan, hald deg til WPA kryptering med eit godt passord.

Lenke til kommentar
Det vil seie at bare datamaskiner du legg til i routeren kan koble seg til nettverket (MAC-adressa er knytta opp mot nettverkskortet). Eg kan ikkje kome på nokon fordelar med det i forbifarten. Viss du kan, hald deg til WPA kryptering med eit godt passord.

7615748[/snapback]

Men viss eg skal ha lan å alle skal koble seg opp til rutoren så må eg ikkje fjerne mac sperr?

Lenke til kommentar

Å bare bruke MAC filtrering er like dumt som å stikke hodet i sanden. Selv om det fint går an å komme seg forbi WPA, er det MYE sikrere å bruke enn MAC filtrering. MAC filtrering er også veldig klønete å bruke dersom du har gjestebrukere... da må du inn på routeren og legge til adressa manuelt, mens man med WPA kryptering bare må gi de passordet.

Lenke til kommentar
Å bare bruke MAC filtrering er like dumt som å stikke hodet i sanden.  Selv om det fint går an å komme seg forbi WPA, er det MYE sikrere å bruke enn MAC filtrering.  MAC filtrering er også veldig klønete å bruke dersom du har gjestebrukere... da må du inn på routeren og legge til adressa manuelt, mens man med WPA kryptering bare må gi de passordet.

7625746[/snapback]

eg satt in WPA kryptering takk for hjelp:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...