bruvoktar Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) har litt problem med maskina mi for tida. den har denne tendensen til å restarte seg selv i hytt og pine. og når den starter opp igjen er skjermen svart og det piper vilt ut av "buzzeren" har prøvd å feilsøke litt men kom liksom ingen vei. den er av og til stabil( sånn som nå) men det skjer oftere og oftere er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre fro å stabilisere systemet mitt? min hardware er foresten: asus a8n-sli se amd athlon 64 3800 (no OC) med north-q big ufo 1gb corsair value (2*512) samsung spinpoint 250gb xfx geforce 6800xt med zalman vf-700(no OC) hiper type-m 580w Endret 30. desember 2006 av bruvoktar Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Med denne "buzzeren". Mener du pipelyder? Isåfall. Er det som et signal? Lange og korte lyder for eksempel? Blir pc en varm? (Google etter Aida32 og last ned) Når skjer det? Kan den restarte helt uten vidre? Lenke til kommentar
bruvoktar Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Med denne "buzzeren". Mener du pipelyder? Isåfall. Er det som et signal? Lange og korte lyder for eksempel? Blir pc en varm? (Google etter Aida32 og last ned) Når skjer det? Kan den restarte helt uten vidre? 7605544[/snapback] det virker som om det er en lang lyd etterfulgt av tre korte lyder. pc'en er kald som bare det. har brukt speed fan, everest og pc probe2 og alle de programmene viser gode temperaturer. maskina restarter seg akkurat når den vil. har ikke sett et "mønster" Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Sjekk brukermanualen. Der står det hva hver enkelt pipekonbinasjon betyr. Hvilken ligner mest på din? Lenke til kommentar
bruvoktar Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 i brukermanualen til hk'et står det ingenting om pipelyder Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 i brukermanualen til hk'et står det ingenting om pipelyder 7605725[/snapback] Sto lite om det på asus sine sider og... Men det skal stå ettsted Lenke til kommentar
bruvoktar Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 ja det kan hende. jeg får ta ålete litt rundt om på nettet Lenke til kommentar
tomin Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 her er et par sider du kan se på anngående beep codes computer post pchell beepcodes kan jo være at løsningen ligger her , lykke til Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Skjekk pipe kodene med linkene over her, som tomin gav. Kan være en feil med en komponent eller lignende.. Lenke til kommentar
bruvoktar Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 etter som jeg forstod er det hovedkortet som er gått føyken. dette har jeg vert mistenksom på før også. må jeg kjøpe nytt hovedkort da eller? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Hvilken bios er det på hovedkortet? Award, phoenix eller noe annet? Lenke til kommentar
bruvoktar Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 det er etter det jeg fortstår en award bios. er meget sikker på at det er award men det ser ut som om den er laget av phoenix. kan godt vere at jeg tar feil. men biosen er award Lenke til kommentar
bruvoktar Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 men jeg har lenge mistenkt rammen for å vere litt på jordet. jeg får desverre ikke til å kjøre memtest siden cd-rom'en min er ødelagt. foresten, så kommer det et annet problem viss cd-rom'en er tilkobla. da kommer det opp noe som liksom skal detecte tilkobla utstyr og så starter en alarm og systam halts. vet ikke om det var til noe hjelp, men det er ikke så farli siden jeg aldri bruker cd-rom'en og den ikke er tilkoblet. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Mitt er et ASUS A8N SLI Deluxe Det har phoenix bios Går da ut ifra denne: 3-1-_ One of the chips on your motherboard is broken. You'll likely need to get another board. Har du garanti? Isåfall. Utnytt den Lenke til kommentar
bruvoktar Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 tror det er garanti på det. kjøpte det i fra komplett i august. men kortet er jo litt (kremt) modifisert og alt det tilbehøret som fulgte med det har jeg rotet vekk. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 tror det er garanti på det. kjøpte det i fra komplett i august. men kortet er jo litt (kremt) modifisert og alt det tilbehøret som fulgte med det har jeg rotet vekk. 7607098[/snapback] Hvordan er det modifisert? Jeg leverte min eksterne disk kun i esken. Føttene og cd en glemte jeg. Jeg fikk en uåpnet eske i retur Lenke til kommentar
bruvoktar Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 ok. det eneste jeg har gjort er å bytte chipset-kjøler til en zalman ribbe. tok nok litt hardt i når jeg sa modifisert. men den gamle kjøleren er nok blitt rotet bort. tenker jeg kan ta å snakke litt med de på komplett og høre hva de sier Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 ok. det eneste jeg har gjort er å bytte chipset-kjøler til en zalman ribbe. tok nok litt hardt i når jeg sa modifisert. men den gamle kjøleren er nok blitt rotet bort. tenker jeg kan ta å snakke litt med de på komplett og høre hva de sier 7607173[/snapback] Er nok ikke så farlig det tenker jeg. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) .................................................. Endret 31. desember 2006 av Storleer Lenke til kommentar
bruvoktar Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 ja nå har jeg snakka litt med de på komplett og de det at jeg bare skulle sende hk'et inn på garanti Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå