Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

maskina er ustabil! hjelp!

Anbefalte innlegg

har litt problem med maskina mi for tida. den har denne tendensen til å restarte seg selv i hytt og pine. og når den starter opp igjen er skjermen svart og det piper vilt ut av "buzzeren" :hmm:

har prøvd å feilsøke litt men kom liksom ingen vei. den er av og til stabil( sånn som nå) men det skjer oftere og oftere :nei:

er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre fro å stabilisere systemet mitt?

min hardware er foresten:

asus a8n-sli se

amd athlon 64 3800 (no OC) med north-q big ufo

1gb corsair value (2*512)

samsung spinpoint 250gb

xfx geforce 6800xt med zalman vf-700(no OC)

hiper type-m 580w

Endret av bruvoktar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med denne "buzzeren". Mener du pipelyder? Isåfall. Er det som et signal? Lange og korte lyder for eksempel?

Blir pc en varm? (Google etter Aida32 og last ned)

Når skjer det? Kan den restarte helt uten vidre?

7605544[/snapback]

det virker som om det er en lang lyd etterfulgt av tre korte lyder.

pc'en er kald som bare det. har brukt speed fan, everest og pc probe2 og alle de programmene viser gode temperaturer.

maskina restarter seg akkurat når den vil. har ikke sett et "mønster"

Lenke til kommentar

men jeg har lenge mistenkt rammen for å vere litt på jordet. jeg får desverre ikke til å kjøre memtest siden cd-rom'en min er ødelagt.

foresten, så kommer det et annet problem viss cd-rom'en er tilkobla. da kommer det opp noe som liksom skal detecte tilkobla utstyr og så starter en alarm og systam halts.

vet ikke om det var til noe hjelp, men det er ikke så farli siden jeg aldri bruker cd-rom'en og den ikke er tilkoblet.

Lenke til kommentar
tror det er garanti på det. kjøpte det i fra komplett i august. men kortet er jo litt (kremt) modifisert :whistle:

og alt det tilbehøret som fulgte med det har jeg rotet vekk. :no:

7607098[/snapback]

Hvordan er det modifisert?

Jeg leverte min eksterne disk kun i esken. Føttene og cd en glemte jeg. Jeg fikk en uåpnet eske i retur :)

Lenke til kommentar
ok. det eneste jeg har gjort er å bytte chipset-kjøler til en zalman ribbe. tok nok litt hardt i når jeg sa modifisert. men den gamle kjøleren er nok blitt rotet bort.

tenker jeg kan ta å snakke litt med de på komplett og høre hva de sier :yes:

7607173[/snapback]

Er nok ikke så farlig det tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...