Gå til innhold

Ny tlf, men hvilken? *oppdatert* W710i kontra K610

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en ny telefon nå i løpet av de neste 2 ukene. Siste 2 telefonene jeg har hatt er en SE W550i og en Nokia 6280. W550i synes jeg er en helt ok telefon, stabil og kjapp i responsen...men veldig dårlig kamera og horribelt meldingsminne (maks 200 i inn/sendte!). Liker walkmanfunksjonen veldig bra men skjermen synes jeg er i minste laget.

Nokia 6280 har vært en blandet fornøyelse...liker skjermen og videofunksjonen veldig godt og kameraet er også godkjent...men mer ustabil telefon og tregere telefon skal du lete lenge etter! :mad:

Så... jeg skal altså ha en ny telefon. Jeg har etter mye om og men kokt det ned til noen forskjellige;

-Nokia 6288

-Nokia 6233

-Sony Ericsson W850i

-Sony Ericsson K610i

-Sony Ericsson K800i

Ekstrautstyr er en ting jeg tar med i vurderingene... til SE har jeg billader, universalholder til bil som passer alle 3 SE modellene jeg vurderer og ett BT headsett.

Til Nokia har jeg billader, BT headsett, bilholder til 6280 og ett 512MB miniSD kort.

Jeg tror vel bilholderen til 6280 også skal passe til 6288, og jeg vil derfor ikke trenge noe ekstrautstyr hvis jeg kjøper den. Til 6233 må jeg investere i ett microSD kort og bilholder.

Til SE modellene må jeg ha ett M2 minnekort hvis jeg skulle velge K610i/K800i. På W850i følger det vel med ett 1GB minnekort. Resten jeg har passer alle 3.

Kunne egentlig tenkt meg en av Nokia modellene pga. skjerm og videofunksjon - de 2 tingene er langt bedre på Nokia en SE!

Men...er 6233/6288 like trege som 6280? Spesielt i galleriet hvis du har en del bilder så er det suppetregt! Er det S40 OS'et som gjør dette?

En annen ting som taler sterkt til fordel for Nokia'ene er SMS minnet - ubegrenset så lenge du har nok minne.

Fordelene med SE modelllene er at jeg tror(?) de er mer stabile og mye kjappere i menyer osv. Alle de 3 SE'ene jeg vurderer har vel også plass til 1000 sms totalt før det er fullt? Ikke optimalt, men langt bedre enn min gamle W550i iallefall!

3G/EDGE er ikke det aller viktigste for meg, men kjekt og ha...og alle SE mangler EDGE dessverre. Men det er ikke noe absolutt krav med EDGE.

Videofunksjonen på alle SE er dessverre bare tull kontra Nokia sin, men så er vel stillbildekameraet på K800i det beste på markedet idag da...

Skriver mye tekstmeldinger, så ett godt tastatur er også alfa og omega...har prøvd alle telefonene unntatt 6233, og liker de fleste av de bra (litt usikker på K800i dog!).

Så, hvilken av disse telefonene burde jeg velge?

Maks jeg vil gi for telefonen er ca 3500 kroner (ikke inkludert evt. ekstrautstyr).

Skal kjøpe uten abonnement - mitt Tele2 går ut nå i begynnelsen av januar og jeg skal skifte til enten Onecall eller Nutel.

All hjelp, innspill og tips mottas med stor takk :)

Her er malen sånn for moro skyld...

Funksjoner:

-Kalender: Ja, men trenger inge superavansert kalender

-GPRS: Ja.

-Email klient: hm?

Form:

-Format: ikke så vesentlig, men liker skyvetelefoner, evt klassisk...kamskjell...kanskje?

-Vekt: Ikke viktig.

-Sprut/støtsikker: ingen stor betydning

Skjerm:

Fargeskjerm

-Størrelse på skjerm: minimum 1,9", helst større og helst 240x320 oppløsning

-Touchscreen: Nei.

Pris:

Jeg har mellom 0 og 3500 kroner til rådighet.

Diverse:

-Merke: Sony Ericsson eller Nokia, ingen andre merker er aktuelle

-Kamera: Ja.

-Videokamera: tja, liker godt videokvaliteten på Nokia 6280 så...

-Symbian:

-Infrarød port:

-Blåtann (Bluetooth): Ja

-Minne: meldingsminne (SMS) er det viktigste der!

-Minnekort?: Ja

-MP3: Ja

-Triband: Ja.

-UMTS/3G: Ja

-Wlan: Nei.

-GPS: Nei.

-Radio: Helst, men ikke noe absolutt krav

-Bruksområder: mest ringing, sms og mms, men vil også ha mulighet til å ta bilder av ok kvalitet og kunne høre på musikk!

Endret av mjau
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare limer inn noe jeg skrev i en annen post i går.

Jeg har hatt 6288 i snart 3 uker og har ingenting å utsette på denne. Veldig bra lyd i høyttalerne og i handsfree'en, faktisk bedre i øret enn W850i, syns jeg.

Video-opptakene er av de beste du får på mobil i dag, bare slått av N93 i øyeblikket.

Veldig bra mottak og dekning sammenlignet med andre telefoner jeg har eid. Glimrende samtalekvalitet.

Det er dessuten ikke meldt om mange problemer med 6288, så vidt jeg vet. 6280 derimot....

Stor og klar skjerm, bra radio, 512 mb minnebrikke medfølger.

Hvis jeg skal trekke frem noe negativt er det at den neppe tåler å falle hardt i bakken i særlig grad + at det lett blir fett- og finger-avtrykk på den. Dette er i mine øyne ikke noe stort problem.

Er kamera det viktigste er vel k800i det beste valget, mens 6288 vinner på video, lyd, minnekort og pris.

Jeg syns i tillegg tastene på nokia'en er veldig gode og gir perfekt motstand.

Lenke til kommentar

Ok, så 6288 er mer stabil enn 6280 (det skal ikke mye til uansett....).

Men hvordan er det med hastighet i menyer, osv? Som jeg sa, så er en del menyer gjørmetrege på min 6280...W550 er rene lynet i sammenligning.

Er også en del ting jeg ikke liker i menyer, adressebok og sms på Nokia generelt.... så jeg begynner og helle sterkt mot en SE telefon igjen.

Jeg har også begynt og vurdere enda en SE telefon, nemlig W710i

Ser ut som en meget bra telefon dette også. Kamskjell, som jeg ikke har noen erfaringer med...følger med ett 512MB M2 minnekort...EDGE men ikke 3G...alt ekstrautstyr jeg har passer...radio og greie hodetelefoner følger med...GSM850 støtte (har vel ingenting og si for meg, men dog...)

Hva tror dere om W710i kontra K610i? Sånn situasjonen er akkurat nå, står det mest mellom disse 2.

K800i og W850i er jeg blitt usikker på...ser egentlig ikke at det er noe jeg vil betale 1-1500 kroner mer for enn de 2 andre SE telefonene!

*EDIT*

Jeg glemte helt og spørre om 2 ting angående W710i...

Er meldingsminnet på W710i også på 1000 sms som på K610i/W850i/K800i?

Er tastene på W710i gode og skrive sms med?

Endret av mjau
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...