narnold Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Hei! Kjøpte en usb/firewire/lyd hub til pcen som jeg koblet til i går. Etter en del forskjellige forsøk fungerer nå både lyd, kortleser og usb-porter, men ikke firewire porten! Hva kan vere galt der? Må jeg ha noe mer i pcen for å få det til å virke? putta den kabelen som fulgte med ned på en av de 7 pinners greiene på hovudkortet, samme type som jeg puttet usb på. Hovudkortet mitt heter: Asus P4800S SE, og her er USB-huben. Forresten, på enhetsbehandling står det et gult spørsmålsteikn foran SM-busskontroller. Noen som veit hva SM busskontroller er til, og hvor jeg kan finne drivere til det? Håper noen har peiling! mvh Steffen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Driver for SMbus kontroller skal være på den CDen som følger med hovedkortet. Har du installert den? Denne gir blant annet temperatur og spenning til monitorprogram. Du har koblet firewirekabel på rett plass? Er det noen innstillinger i BIOS hvor du må slå på firewire? Lenke til kommentar
narnold Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Dette er første gang jeg kobler noen som helst kabler utenom IDE til hovudkortet, så sant å si vet jeg ikke. Det var 2 USB 7-pins opplegg på hovudkortet, koblet usb til eine, og firewire til andre. USB porten virker som sagt godt. har merket av hvor jeg har koblet de til. Endret 30. desember 2006 av narnold Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Du kan ikke koble firewire til en USB kontakt! Hvis du har firewire på kortet så står det i manualen. Lenke til kommentar
narnold Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 hehe, da er nok det forklaringen Har ikke sett noe om firewire i manualen nei :/ hva må jeg gjøre da? :/ Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Du kan sette inn et firewire kort bak i maskinen. Det er som regel uttak inni maskinen og på slike kort, som du kan bruke fram til huben.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå