Gå til innhold

Firewire port på usbhub virker ikke

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte en usb/firewire/lyd hub til pcen som jeg koblet til i går. Etter en del forskjellige forsøk fungerer nå både lyd, kortleser og usb-porter, men ikke firewire porten! Hva kan vere galt der? Må jeg ha noe mer i pcen for å få det til å virke? putta den kabelen som fulgte med ned på en av de 7 pinners greiene på hovudkortet, samme type som jeg puttet usb på. Hovudkortet mitt heter: Asus P4800S SE, og her er USB-huben.

Forresten, på enhetsbehandling står det et gult spørsmålsteikn foran SM-busskontroller. Noen som veit hva SM busskontroller er til, og hvor jeg kan finne drivere til det?

Håper noen har peiling!

mvh

Steffen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver for SMbus kontroller skal være på den CDen som følger med hovedkortet. Har du installert den?

Denne gir blant annet temperatur og spenning til monitorprogram.

Du har koblet firewirekabel på rett plass? Er det noen innstillinger i BIOS hvor du må slå på firewire?

Lenke til kommentar

Dette er første gang jeg kobler noen som helst kabler utenom IDE til hovudkortet, så sant å si vet jeg ikke. :) Det var 2 USB 7-pins opplegg på hovudkortet, koblet usb til eine, og firewire til andre. USB porten virker som sagt godt. har merket av hvor jeg har koblet de til.

koblet.jpg

Endret av narnold
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...