Khaya Ivorensis Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Hei! Jeg har tenkt å kjøpe meg en ekstern harddisk på rundt 250-300GB, men er usikker på hvilken modell jeg bør velge. Skal bruke harddisken til å oppbevare musikk og spill, samt bringe data fra pc'en som står hjemme til den jeg har på hybelen. Lurer også på om hva som er mest hensiktsmessig, å kjøpe en "ferdig" ekstern harddisk, eller å montere en vanlig 3,5" i et eksternt kabinett. Hvis det siste alternativet er mest hensiktsmessig, tar jeg gjerne mot råd om hvilke komponenter som passer best sammen. Alle tips eller råd er verdsatt! -Erlend Lenke til kommentar
suzukitsx Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg har en Maxtor One Touch II på 300 GB som fungerer helt feilfritt til å oppbevare spill, filmer, musikk o.l på. Denne kan jeg anbefale til ditt behov. Den har altid fungert og er lett og flytte fra PC til PC. De er ikke så veldig dyre heller. Den blir ikke noe spessielt varm heller, bare hvis du kjører store programmer direkte fra den. Den har en liten stillegående vifte bak. Den har både mulighet for USB og Fire Wire. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Jeg mener det helt klart er mest hensiktsmessig å kjøpe disk og kabinett hver for seg. Den lille jobben det er med å montere selv har du igjen for i form av -Lengre garanti (vanligvis er det 2 års garanti på ferdigløsninger, mens det er 3 og 5 år garanti på løse disker) -Du bryter ikke noen garanti hvis du må ta disken ut av kabinettet for å feilsøke -Du kan selv velge disk og kabinett ut fra egne behov og preferanser Jeg har lagt ut et par forslag i denne tråden. Begrunnelse for valg av disk er at denne tåler en ekstra smell (i avslått tilstand) om du skulle være uheldig. Det er vanskelig å anbefale noe annet enn Hitachi til bruk i eksterne disker, med mindre du finner det helt usannsynlig eller uvesentlig at disken skulle bli utsatt for en trøkk. Endret 2. januar 2007 av KAS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå