ken8 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg flyttet laderen min fra en kontakt til en annen og nå plutselig funker ikke laderen min lengre. Lyset på laderen lyser ikke lengre og når jeg putter den i pc'en skjer ingenting. Er det en sikring i disse laderene? Lenke til kommentar
Snufi Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg flyttet laderen min fra en kontakt til en annen og nå plutselig funker ikke laderen min lengre.Lyset på laderen lyser ikke lengre og når jeg putter den i pc'en skjer ingenting. Er det en sikring i disse laderene? 7605002[/snapback] Eg vett ikkje om det er sikring, men har du sett om kontakten så går inn i "boksen" er bra? der er min dell lader blitt svake. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Hei. Jeg vet at det i allefall er en varmesikring i alle strømforsyningene. Dette fant jeg ut når jeg ved noen tilfeller kom til å legge klær oppå den mens den sto i støpselet. Da slutter den å virke når temperaturen når et vist punkt og det lukter svidd i rommet Da er det bare å kjøle den ned så begynner den å virke igjen. Jeg regner også med det er en sikring mot overspenning i de også. Det er nok den som har gått i ditt tilfelle. Den er antakelig bare å bytte ut og er nok enkel å finne fram til når du åpner strømforsyningen. Lenke til kommentar
tomin Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 åpnet min strømforsyning til en zepto var ikke noe sikring i den , men en funksjon som sikkrer mot oveopphetning finnes sikkert Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 har du sett den tilbake i den kontakten som den virket i? Er det sånn standard dell lader? Kunne sett på min i tilfelle! Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Hei. Det er en standard Dell lader til Inspirion 8200, ca 4 år gammel. Hvis jeg skal "skru" det opp, er jeg nødt til å bryte det opp, for det er ingen skruer å skru opp. Har prøvd å sette det i støpslet det stod i sist, men det hjalp ikke. Andre tinge jeg kan forsøke? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Hmmm... Sikkert ikke samme laderen de bruker enda da.... Ville prøvd å vri rundt på ledningene og sett om du kanskje fikk lys da, kan virke som det er dårlig kontakt eller brudd en plass, som oftest rundt støpselet eller rett ved laderen.... Der er det vel muligens også et støpsel..? Prøv det, hvis ikke det går, og du har mulighet til det så går det jo an å måle kabelen for å se om den er heil, kun for å luke ut eventuelle feilkilder! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå