Corydoras Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Jeg kjøpte meg en 3Com OfficeConnect Wireless 108 Mbps 11g Cable/DSL Router for å dele internett og lage et hjemmenettverk av 2 maskiner, men har problemer med at kontakten går ned. Når jeg starter opp maskinen er det kontakt og Link quality er ca 25% og Signal strenght er 85% alt funker fint i ca 3 min så mister jeg link og quality, men om jeg går på site survey ser jeg 3com routeren over tilgjengelige nettverk med 85% signalstyrke. Har 3com 1008Mbps 11g USB adaptere på de trådløse stasjonære pcéne Har oppgradert til siste firmware(såvidt jeg vet) General Information 3C number 3CRWER200-75 Software version 1.2.1 Boot loader version Redboot V0.00.01 Wireless version 5.1.0.23 DFS2 Hardware version 3COM_AP51_v01 Serial Number YBBL7BBFA480E Har noen noe løsning på dette? Avstandene til maskinene er små og dreier seg om max 10 m Mvh Cory Endret 30. desember 2006 av Corydoras Lenke til kommentar
riroil Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Du er ikke alene om dette problemet. Utifra hva jeg kan se så har du ikke siste firmware. last ned siste firmware her. (zip fil). Der står det også instruksjoner til hvordan du skal gjøre det. Vær oppmerksom på at det nødvendig å være tilkoblet via kabel når du oppgraderer. Lenke til kommentar
Corydoras Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Thanx riroil Typisk det vet du, har jo hørt at 3com har bra utstyr og tenkte jeg skulle kjøpe noe som ble stabilt. Etter som jeg kan se av doc, så er v1.2.1 siste versjon som er gitt ut, altså den samme samme som du linker til? Dette er firmware versjonen som jeg har installert Misforstår jeg? Skulle ikke signalstyrken være god nok til å holde seg stabil? Cory Endret 30. desember 2006 av Corydoras Lenke til kommentar
Corydoras Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) En annen ting som er litt corny er at av og til når jeg mister den trådløse forbindelsen, så kjører maskinen seg opp på 100% CPU bruk på processen SYSTEM, og maskinen blir generellt ustabil og lite brukbar som du kan skjønne. Må boote på nytt for å få alt igang igjen Se screenshot i vedlegg Cory screen.bmp Endret 30. desember 2006 av Corydoras Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå