Gå til innhold

Hardware-kavalkade 2006

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:yucky: Det ble lagt ut en tildels alvorlig feil i en plasterlapp til Windows 2000, som kunne gjøre ubotelig skade på dine data. Har Microsoft rettet opp på den KB'en nå?

6948540[/snapback]

- (trykk på Snapback-knappen)

Original artikkel som innlegget mitt svarte på

... feilen som ble påført Windows 2000 brukere. Microsoft har laget en feil i en oppdatering som gjør at du kan få korrupterte data på harddisken din. Og da er det kun tidligere utførte ordentlige backup'er som kan redde deg. Eventuellt hvis du skulle være så heldig og ikke fått tid til å installere Microsoft sin meget dårlige plasterlapp, så er du også på trygg grunn. Det er jo forståelig at dette ikke har fått like mye mediaomtale i og med at det berører Win2000 brukere. Du kan lese, eller eventuellt høre det på MP3 om problemet. Steve Gibson (grc.com) stiller på en podcast sammen med en kar i fra Kerio sikkerhetsselskap, og prater om begge risikoene i en sending i USA. Altså den som er nevnt i artikkelen her på HW.no pluss denne skumle feilen for Windows 2000 brukere. Mer om dette her:

http://www.grc.com/sn/SN-058.htm

Det blir vel bare noen få plasterlapper å hente for Windows 2000 nå da fokus er tatt vekk fra plattformen. Skal brenne et lys for Win2000 i år 2010, når den offisiellt blir begravet for godt. :(

Products Released: Windows 2000 Professional Edition

General Availability Date: 3/31/2000

Mainstream Support Retired: 6/30/2005

Extended Support Retired: 7/13/2010

Service Pack Retired: Not Applicable

(bommet litt på årstallet. Ser ut til at tiden går veldig fort, og at supporten stoppet i 2005)

Denne er jo litt interessant:

Windows 2000 bedre enn XP?

Her noen flere:

Gates trapper ned i Microsoft

Britisk politi vil ha bakdør i Vista

EU vil overvåke alt (desember 2005 artikkel, forandringen skulle kanskje begynne å sive inn over oss snart da!)

Endret av G
Lenke til kommentar

Dette vill jeg huske av året:

Timelang venting på msn live og msn live +

Ati slapp radeon x1xxx serien

Nvidia geforce 8800 serien

Windows vista

Ellers vill jeg huske året som var med en del personlige ting som:

Ble ferdig med verdens beste skoleår :cry:

Begynte som lærling :cool:

Flytta :cool:

På fylla i hovedstaden :blush:

STEINKJERFESTIVALEN 2006 :love:

ellers litt andre småting...

hehe...

Så godt nyttår til alle andre her på forumet :fun:

Happy%20New%20Year.gif

Lenke til kommentar

Dette fremhver hvor utrolig tregt harddiskene utvikler seg ift. alt annet.

Edit:

En ting man kanskje har glemt. HDTV utstyr kom for fullt i 2006 med True1080p tv'er. HDCP kompatible skjermkort osv osv, samt de første BD brennerne

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ingenting om at Apple fikk Intelprosessorer? Neivel.. :)

7608439[/snapback]

Det at Apple bytter til Intel ble jo annonsert under WWDC 2005, og det var mellom 2005-2006 overgangen skjedde. Så det hadde vel blitt litt dumt å tatt det med i 06-kavalkaden.

7621010[/snapback]

Au contrarie min venn, Apple fikk jo hele platformen sin over på Intel i løpet av 2006 noe som ikke skulle være ferdig i løpet av 2007. Som Apple fan må jeg si at det er ganske nevneverdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...