hesp Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Jeg prøver å komme meg inn i Bios på maskina for å endre så jeg kan boote på CD-rom. Dette er umulig da jeg bare får en blå linje på skjermen hver gang jeg trykker "delete" ved oppstart. Har også prøvd å trykke Insert for å loade default bios settings. Har også flasha til ny bios men uten at dette heller hjelper. Nå sist kjøpte jeg ny eprom med ny bios til HK noe som heller ikke ser ut til å hjelpe. Noen andre som har ideer som kan føre til å løse dette blue line problemet ? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Om ikke eg tar helt feil så har eg lest om noe vifte trøbbel på brikke settet?? Kan jo være på bærtur nå, Men tenkte eg skulle nevne det. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Du er nok inne på problemet her Kjetil, Jeg tipper Hesp har koblet en Enermax kabinettvifte til hovedkortet, dette resulterer i den blå streken i bios. Løsningen er å montere Enermax på stømforsyningen, den må ihvertfall fjernes fra kontakten på hovedkortet. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Kan nok stemme det med Vifta ja.. Kjørte samme hovedkortet med en "modda" Zalman med Enermax vifta, fant ut at jeg måtte kjøre den på psu'n jah.. :wink: Lenke til kommentar
Abel29A Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Eller det kan være prosessorvifta. Papst vifter(som bl.a. silen twin fra microplex benytter) har en lei tendens til å gjøre sånne ting med abit kort(ihvertfall kt7a kortet mitt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå