Merida Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 God morgen folkens, lurte bare på om Canon teleconverter EF 2x passer til alle objektivene som er til eit 350d kamera eller om det er bare til enkelte objektiver Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 God morgen folkens, lurte bare på om Canon teleconverter EF 2x passer til alle objektivene som er til eit 350d kamera eller om det er bare til enkelte objektiver 7604588[/snapback] Teleconverteren passer ikke til EF-S objektiv Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Fant dette hos Canon USA for 1.4x utgaven, antar det er det samme for 2x utgaven: This tele extender can be used with fixed focal length lenses 135mm and longer (except the 135mm f/2.8 Softfocus lens), and the EF 70-200 f/2.8L, 70-200 f/2.8L IS, 70-200 f/4.0L, and 100-400 f/4.5-5.6L IS zoom lenses. Lenke til kommentar
Merida Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Så da kan man ikke bruke teleconverteren på dette objektivet Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM altså....... Ps. Bestilte dette objektivet igår på xd.no, håper jeg har gjort et godt valg. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Nå har det vel kommet noen nye objektiver i ettertid som kan brukes sammen med teleconverter. Canon har nok ikke oppdatert denne teksten på en stund, tenker da bl.a på 70-200 f/4.0L IS. Som du ser av de objektivene som er nevnt så er det kun L-objektiver som er nevnt og jeg tviler på at du kan bruke en teleconverter på det objektivet du har bestilt. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Som du ser av de objektivene som er nevnt så er det kun L-objektiver som er nevnt og jeg tviler på at du kan bruke en teleconverter på det objektivet du har bestilt. 7604807[/snapback] Teleconverter'ne "fungerer" med alle EF objektiver, men autofokusen vil ikke fungere på objektiver som er mere lyssvak enn f/4. Jeg er litt usikker, men det *kan* hende at du må bruke manuell modus på kameraet for at det skal fungere. Teleconverter'ne fungerer ikke med EF-S objektiver fordi fatningen er annerledes. (Men selvfølgelig, mye kan utrettes med hammer.. ) Selv har jeg mellomringer som "ikke" er kompatible med mitt 24-70 f/2.8L, men siden jeg ikke har fortalt dette til objektivet, så fungerer det likevel, dog uten autofokus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå