TanglewoodD Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Har den siste måneden hatt leamus på ene øyet. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt det? Greier å unngå det hvis jeg konsentrerer meg skikkelig, men ellers er det utrolig irriterende. Tips og råd mottaes med takk. 7604404[/snapback] Du er den første jeg har møtt som kan klare å kontrollere muskel rykninger. Tips og triks - La det gå over. Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Jeg har hatt dette "fenomenet" i minst et halvt år nå. *Evig rykning nederst på høyre øyet* Lenke til kommentar
Beatric Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Ofte skyldes vel leamus en overfladisk irritasjon av nervene til de små musklene rundt øyet. Var selv plaget av det en lengre periode før jeg oppsøkte lege. Kjøpte da Multivitaminer med mineraltilskudd på apoteket som jeg ble rådet til. Noe som funket for meg. Lenke til kommentar
nilsMeister Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Har den siste måneden hatt leamus på ene øyet. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt det? Greier å unngå det hvis jeg konsentrerer meg skikkelig, men ellers er det utrolig irriterende. Tips og råd mottaes med takk. Leamus er et tegn på for lite B-vitaminer, prøv å spise mer kjøtt og drikk mere melk Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) Hvor på øyet var det problemet oppsto? Altså, i hvilken posisjon? Når du så rett frem? Ned? Opp? Wikipedia om Nystagmus Når det er snakk om muskelrykninger i de ekstraokulære musklene kalles det nystagmus. Det sitter tre par motvirkende muskler i øyet som regulerer horisontal, vertikal bevegelse, samt rotasjon. Avhengig av hvilken posisjon du reagerte på finner man hvilken muskel, eller muskelpar, som reagerer. Som det også fremkommer av wiki så er det mangel på tiaminer som kan gi dette i de tilfeller hvor man får det etterhvert, slik som du har fått (aquired). Poenget mitt er vel egentlig at du ikke har noe å bekymre deg for siden det har gått over. Endret 14. februar 2007 av tore_v1 Lenke til kommentar
xersess Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 leamus i øyet er veldig vanelig har det ofte skjølv.. trur leamus kommer fra hoved-puls årer eller noko sånt, er bare slike plasser du kjenner dt... skulle ikkje tru at det andre du nevnte hadde noko med den leamusen å gjere Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Har det like ofte andre steder som på øye! Og det er veldig synligt når jeg får det i armen f.eks. Armen og låre er de stedene jeg får det oftes. LItt plagsomt ja! Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Det heter forresten de ekstraokulære musklene, ikke okulære.. Hva tenkte jeg med.. Det er usammenhengende kontraksjoner av musklene som gjør det. Ta vitaminer, og spis sunt, og vurder et kutt i kaffe/te/koffeinholdige drikker. Det siste er vel kanskje dette feil forum å prøve å få gjennom.. hehe Gratulerer med pode Blacki! Ser for meg hvor god følelse det må være. Lenke til kommentar
Nemi2003 Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Postet det her jeg: Jeg har fått leamus i det ene kneet mitt! plager livetr av meg, what to do? Har hatt det i 3 dager nå... Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Jeg hadde dette en periode på 2 uker når jeg var ganske stresset for et lite år siden. Jeg hadde i øyelokket. (Like etter så jeg en episode av my name is earl der han og hadde det, mener det var pga stress) Ta deg en ferie:-) Endret 25. januar 2007 av Ekko Lenke til kommentar
Cannabiskopen Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Syntes Leamus er skikkelig digg å få av og til jeg. Særlig på vinteren hvis du går ute så slipper øyelokka og ise seg fast. Lenke til kommentar
Gjest Kim F.L Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Leamus er forårsaket av en liten (men ufarlig) blopropp, stemmer ikke. =) Leamus er en nerve som er på en liten "galopp", og sender for mye signaler til muskelen.. forårsakes av stressperioder, stort koffein/sukkerinntak, søvnløshet, kalsiummangel, eller feil mineralinntak. Fix disse, bli kvitt Tics.(Leamus) Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Jeg får ofte leamus i yttersiden/fremsiden av lårene når jeg sitter. Det er utrolig irriterende, spesielt de gangene det er så kraftig at man ser dongeribuksa pumpe inn og ut. Vel vel, jeg har i alle fall en gratis vits. Jeg bare peker på det og alle vrir seg på gulvet i latter. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Jeg har det av og til i overarmen, det er litt morsomt syns jeg skjer bare i perioder, det er ganske sjeldent Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Blir utrolig irritert når jeg får det i øyet, men de ytterst få gangene jeg får det i låret synes jeg faktisk det er litt morsomt Lenke til kommentar
bjelleklang Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Ha hatt det i 3 uker under høyre øye. Skal nå prøve å ta multivitaminer, drikke mindre koffein og sove mer. Så får vi se.. Lenke til kommentar
Kald Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg hadde det under venstre øye i 2 mnd før det gikk bort. Det var dog en veldig stressende tid og når jeg ble ferdig med det jeg skulle så ga det seg. Merket at alltid når jeg var veldig stressa så kom rykningene med en gang. Lenke til kommentar
Zir0 Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Har den siste måneden hatt leamus på ene øyet. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt det? Greier å unngå det hvis jeg konsentrerer meg skikkelig, men ellers er det utrolig irriterende. Tips og råd mottaes med takk. Og forresten, venstre øyet hovner opp med jevne mellomrom også. Aner ikke hva det er. Får tørr hud og utslett rundt venstre øyet hele tiden. Ekkelt. Plutselig begynner det å renne væske fra det, helt uten videre. JEG HAR SVARET!! ALLE MED LEAMUS SE HER: Leamus kan være et resultat av mangel på tiamin, B1 vitamin. Så skaff B1 vitamin så raskt som mulig, jeg prøvde magnesium, funket ikke. Prøvde å kutte ut kaffe'en noe legen mente kunne forverre situasjonen, det hjalp men ikke bra nok, så mens jeg lagde en nettside og kopierte en bok om vitaminer så kom jeg på å lese det med tiamin b1 vitamin. LYKKE TIL!! FØLER MED DERE. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Hvor på øyet var det problemet oppsto? Altså, i hvilken posisjon? Når du så rett frem? Ned? Opp? Wikipedia om Nystagmus Når det er snakk om muskelrykninger i de ekstraokulære musklene kalles det nystagmus. Det sitter tre par motvirkende muskler i øyet som regulerer horisontal, vertikal bevegelse, samt rotasjon. Avhengig av hvilken posisjon du reagerte på finner man hvilken muskel, eller muskelpar, som reagerer. Som det også fremkommer av wiki så er det mangel på tiaminer som kan gi dette i de tilfeller hvor man får det etterhvert, slik som du har fått (aquired). Har den siste måneden hatt leamus på ene øyet. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt det? Greier å unngå det hvis jeg konsentrerer meg skikkelig, men ellers er det utrolig irriterende. Tips og råd mottaes med takk. Og forresten, venstre øyet hovner opp med jevne mellomrom også. Aner ikke hva det er. Får tørr hud og utslett rundt venstre øyet hele tiden. Ekkelt. Plutselig begynner det å renne væske fra det, helt uten videre. JEG HAR SVARET!! ALLE MED LEAMUS SE HER: Leamus kan være et resultat av mangel på tiamin, B1 vitamin. Så skaff B1 vitamin så raskt som mulig, jeg prøvde magnesium, funket ikke. Prøvde å kutte ut kaffe'en noe legen mente kunne forverre situasjonen, det hjalp men ikke bra nok, så mens jeg lagde en nettside og kopierte en bok om vitaminer så kom jeg på å lese det med tiamin b1 vitamin. LYKKE TIL!! FØLER MED DERE. Og velkommen etter.. Tiamin er det samme som vitamin B1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå