Gå til innhold

full epic, stolt eller flaut?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
problemet her er jo Pycnopodia.. han har trollet ALLE slike tråder på wow-forumet en evighet nå og har så langt ikke kommet med noe nytt.

 

 

1) Hvorfor er det bedre å sitte alene foran en tv i 3-4 timer pr kveld enn å spille 2-3 timer wow? Ingen gode svar..

 

2) Hvorfor skal man "skille" på venner? Jeg har mange venner langt unna, fra hjemplassen min f.eks, som jeg ikke ser så ofte, derfor er det faktisk koselig å snakke med hele gjengen over ventrilo/teamspeak.

 

3) Hva i svarteste helvete har kosthold med wow å gjøre? Jeg spiller wow og trener nok OG spiser nok mer seriøst enn de aller fleste andre... altså

 

stereotyp trolling fra tidligere nevnte Pycnopodias side.

 

(I 1993 så en gjennomsnittsnordmann 162 minutter tv, hvor mange timer /played blir det på et år Pycnopodias...? (ref Norsk TV-meterpanel - Asle Rolland))

7642988[/snapback]

 

Jeg tror ikke det er noe særlig bedre å sitte 3-4timer per kveld med TV enn med et dataspill, men dersom en raider vil TV'en frarøve personen mindre av det sosiale, på grunn av at raidere tenderer til å prioritere det usosiale (datavennene) over vennene de har i det virkelige liv. Enda værre er det at de planlegger dagen rundt datavennene. Virkelige venner og aktiviteter må vike for det virtuelle.

 

Hvorfor du skal skille mellom venner, og internettbekjente, håper jeg du skjønner selv.

 

Kosthold har ikke så mye med WoW å gjøre, spør personen som tok det opp. Kanskje han tok det opp på grunn av at mange hevder å ha gått opp i vekt etter å ha spilt data lenge.

 

Hvis en nordmann så i gjennomsnitt 162 minutter på TV i 1993, blir det 2,7timer i 1993.

 

Uansett, hvis en gjennomsnittsnordmann stjal 25.000kr i 1993, hvor mye blir det i øre per nordmann? Jeg syntes ikke noen av de to overstående argumentene har noe å gjøre med dataspill..

 

 

PcT, Hver gang noen kommer med en positiv subjektiv mening om noe andre ser på som et onde, vil det være andre som kommer med sin subjektive mening om det samme temaet. Hadde det ikke vært slik ville mennesker ikke bare ha sluttet å bry seg om hverandre, men ordet diskusjon ville også forsvunnet helt fra ordboken.

 

Forresten, siden jeg ikke er enig med deg syntes du naturligvis at jeg "troller", selv vil jeg anbefale deg å tenke nøyere gjennom dette. Basert på alle de jeg har prata med, også på internett, som har holdt på med mmorpg og lignende vil jeg heller mene det er du som "troller". Det hørtes iallefall ut som et passende ord for argumentasjon for å isolere seg fra samfunnet.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
problemet her er jo Pycnopodia.. han har trollet ALLE slike tråder på wow-forumet en evighet nå og har så langt ikke kommet med noe nytt.

 

 

1) Hvorfor er det bedre å sitte alene foran en tv i 3-4 timer pr kveld enn å spille 2-3 timer wow? Ingen gode svar..

 

2) Hvorfor skal man "skille" på venner? Jeg har mange venner langt unna, fra hjemplassen min f.eks, som jeg ikke ser så ofte, derfor er det faktisk koselig å snakke med hele gjengen over ventrilo/teamspeak.

 

3) Hva i svarteste helvete har kosthold med wow å gjøre? Jeg spiller wow og trener nok OG spiser nok mer seriøst enn de aller fleste andre... altså

 

stereotyp trolling fra tidligere nevnte Pycnopodias side.

 

(I 1993 så en gjennomsnittsnordmann 162 minutter tv, hvor mange timer /played blir det på et år Pycnopodias...? (ref Norsk TV-meterpanel - Asle Rolland))

7642988[/snapback]

 

Jeg tror ikke det er noe særlig bedre å sitte 3-4timer per kveld med TV enn med et dataspill, men dersom en raider vil TV'en frarøve personen mindre av det sosiale, på grunn av at raidere tenderer til å prioritere det usosiale (datavennene) over vennene de har i det virkelige liv. Enda værre er det at de planlegger dagen rundt datavennene. Virkelige venner og aktiviteter må vike for det virtuelle.

 

Hvorfor du skal skille mellom venner, og internettbekjente, håper jeg du skjønner selv.

 

Kosthold har ikke så mye med WoW å gjøre, spør personen som tok det opp. Kanskje han tok det opp på grunn av at mange hevder å ha gått opp i vekt etter å ha spilt data lenge.

 

Hvis en nordmann så i gjennomsnitt 162 minutter på TV i 1993, blir det 2,7timer i 1993.

 

Uansett, hvis en gjennomsnittsnordmann stjal 25.000kr i 1993, hvor mye blir det i øre per nordmann? Jeg syntes ikke noen av de to overstående argumentene har noe å gjøre med dataspill..

 

 

PcT, Hver gang noen kommer med en positiv subjektiv mening om noe andre ser på som et onde, vil det være andre som kommer med sin subjektive mening om det samme temaet. Hadde det ikke vært slik ville mennesker ikke bare ha sluttet å bry seg om hverandre, men ordet diskusjon ville også forsvunnet helt fra ordboken.

 

Forresten, siden jeg ikke er enig med deg syntes du naturligvis at jeg "troller", selv vil jeg anbefale deg å tenke nøyere gjennom dette. Basert på alle de jeg har prata med, også på internett, som har holdt på med mmorpg og lignende vil jeg heller mene det er du som "troller". Det hørtes iallefall ut som et passende ord for argumentasjon for å isolere seg fra samfunnet.

7643700[/snapback]

 

 

Du fortsetter trollingen... :)

 

1) Hvorfor du skal skille mellom venner, og internettbekjente, håper jeg du skjønner selv.

 

Hvorfor skal jeg skille mellom gamle gode venner jeg kun "ser" via msn/irc/wow pga avstand og andre venner her i Oslo? Kan du forklare oss som ikke skjønner dette hvorfor jeg skal det...? "det er noe alle vet", "det håper jeg du skjønner selv"-argumentasjon holder ikke.

 

2) Argumenterer jeg for å isolere seg fra samfunnet? Det må du virkelig forklare meg.. siter meg og utdyp.

 

3) Det at du ikke forstod (eller ville forstå..) at 162 minutter var daglig det sier vel sitt om deg, du kan få prøve en gang til.. Gjerne også forklare: "men dersom en raider vil TV'en frarøve personen mindre av det sosiale, på grunn av at raidere tenderer til å prioritere det usosiale (datavennene) over vennene de har i det virkelige liv" Hva mener du her kjære deg?

Lenke til kommentar

Til deg Ulrik:

 

Hver gang "vi" som har noe imot att folk sitter veldig mye på WoW og spill, gjør dere som føler dere trufffet alltids en ting, som du sa før her, dette med TV.

 

"Hva er bedre med å sitte å se på TV 3-5 timer per dag da? Nei der ser du, ikke noe svar!"

 

det er ikke bedre, begge deler er så jævla håpløst att det er for gale.

 

Og det der med internett venner. Som du sier så er det altså folk du kjente real life, som har flyttet vekk, eller du har flyttet vekk. Ser da ikke noe gale i dette. Men som sagt, de er ikke venner dem der i guiden din fra tyskland.

Lenke til kommentar

"Gode gamle venner" som du holder kontakten med via internett er noe annet enn personer du aldri har møtt og ikke kan vite hvem er en gang. Virker som at du også er enig i det.

 

All argumentasjon for å raide er argumentasjon for å isolere seg fra samfunnet. Hadde jeg begynt å raide og skulle argumentert for det jeg gjør, ville jeg passet på å nevne at selv om enkelte dager i uken avtalte jeg tid alene hjemme på pcen, så avtalte jeg også like ofte tid ute sammen med andre. Argumentasjon som "de som er ute har ikke noe liv de heller, alt er bare tidsfordriv" vil virke mot sin hensikt, og jeg er klar over at du ikke har argumentert slik.

 

Videre, den siste setningen kan jeg utdype. Raiding påvirker det sosiale liv mere negativt enn hva et TV-apparat vil gjøre, derfor er det viktig å ikke miste helt grepet. TV-titting ville jeg ikke anbefalt av andre årsaker som står forklart i min signatur. Det er ingen umulig oppgave å dedikere noen timer fast i uken til et spill og samtidig holde kontakten med venner, men dette ser ut til å være heller unntaket enn regelen.

 

162 minutter daglig med TV blir omlag 41 dager til sammen på ett år. Som nevnt tidligere kan det fint være bedre å bruke denne tiden på et dataspill istedenfor, men med en gang en drar inn raid og avhengighet av raids forandrer dette seg en smule. Det virker som at det overveldende flertall av de som raider får eller har problemer knyttet til det.

 

Forresten så begynte en klassekamerat å spille World of Warcraft like før han flyttet til Oslo, mmorpg-spill er veldig fine å ha til å holde kontakten med. Det trenger ikke å være helt usosialt og isolerendes, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er eller blir det.. Og, faresignalet er når en ønsker å bli bedre og aldri føler at en er blitt bra nok, da har en hoppet på en tredemølle som øker farten helt til en selv faller av eller går av på egenhånd.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Til deg Ulrik:

 

Hver gang "vi" som har noe imot att folk sitter veldig mye på WoW og spill, gjør dere som føler dere trufffet alltids en ting, som du sa før her, dette med TV.

 

"Hva er bedre med å sitte å se på TV 3-5 timer per dag da? Nei der ser du, ikke noe svar!"

 

det er ikke bedre, begge deler er så jævla håpløst att det er for gale.

 

Og det der med internett venner. Som du sier så er det altså folk du kjente real life, som har flyttet vekk, eller du har flyttet vekk. Ser da ikke noe gale i dette. Men som sagt, de er ikke venner dem der i guiden din fra tyskland.

7644464[/snapback]

 

Og hva er så definisjonen på venn? F.eks hvis du har sett charterfeber så fikk du kanskje med deg at det var et par som reiste på ferie sammen som kun hadde snakket på msn o.l. først, var ikke de venner før de møttes?

 

Det er selvfølgelig ikke slik at alle i guilden er vennnene dine, men et par av dem blir kanskje faktisk det.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke tatt eksempler fra et underholdningsprogram på TV og dratt det frem til sammenligning med virkeligheten.

Selv har jeg møtt venner over internett også, men det er forskjell på å prate med noen som bor en busstur unna, og noen som bor på andre siden av atlanteren. Dessuten var de ikke venner når jeg pratet med dem over internett, de ble det når vi møttes og fant ut at vi hadde mye til felles.

 

Det som er uforståelig for meg, er hvordan noen kan tenke "nå skal jeg være sosial" og så chatter dem med noen fremmede på internett, og velger dette fremfor å treffe virkelige mennesker.

Det blir som å "jeg skal tenke på helsen" og så kjøpe Cola light eller sigaretter av typen "mild" syntes jeg..

 

Oppsummert mener jeg det er helt greit å leve livet og kose seg med spill iblant, men ikke å leve kun for å kose seg i et spill.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

1) Pycnopodia har altså bestemt seg for at HAN definisjon av ordet "venn" er den eneste som teller.

 

2) Pycnopodia har også bestemt seg for at alle som raider fjerner seg fra verden, hvorfor han kun ser på raiding som noe fullstendig asosialt og hvorfor dette skiller seg ut på noe vis det klarer han heller ikke.

 

3) Pycnopodia klarer ikke å skille mellom mennesker som spiller nå og da (den _veldig_ store majoriteten av wow-spillere) og de få uheldige som om de ikke hadde hatt wow hadde vært avhengig av poker, spilleautomater eller gameshows på tv..

 

noe mer du lurer på? Mennesker vil alltid attribuere eksternt. De vil aldri ta skylden for EGNE svakheter. Det er det Pycnopodia her gjør, han nekter å innse at det er menneskelig svakhet som er problemet, ikke wow og andre spill.

Lenke til kommentar

Mener du det er sosialt å sitte sammen med 24/39 andre folk som du aldri kommer til å møte real life?

 

Jeg mener det ikke er det. Og jeg har ikke sagt att dette er tilfellet her på forumet med noen, men jeg vil tro det er slik i minst 50% av tilfellene. Selv har jeg aldri møtt noen av "vennene" mine på WoW.

Lenke til kommentar

Hvordan definerer man da "sosialt" egentlig? Utifra normer/følelser 200-300 år gamle? Det er mulig dere bør revurdere definisjonene deres litt.. ;) Jeg føler at jeg er sosial når jeg etter en lang dag med jobb, trening og fysisk sosialisering er digitalt sosial via msn, irc og wow på kveldstid. Kommunikasjonen er da i like stor grad tilstede.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ikke sosialt å ha kontakt med andre over nett?

 

Mange av de som er avhengige av WoW, som slutter og til slutt sprekker og returnerer til WoW sier de savnet menneskene i guilden sin. De savnet det samholdet og de sosiale innad i guilden. De savnet vennene sine.

Slik som jeg forstår mener dere at de menneskene du har raidet med, har gjort quester med og har pvp'et med i kanskje over et år, vil være randoms i følge dere. Er det sånn å forstå?

Lenke til kommentar

Det sier seg vel selv at venner du kjenner fra virkeligheten er med verdt en de vennene du kun snakker med over nettet. Og Baghere, jeg tror ikke de fleste som sprekker etter å ha sluttet med wow savner ingame vennene sine, da er det nok større sansynlighet for at det er spillet de savner, med mindre de ikke har noen venner i det virkelige livet å tilbringe tiden sin med. Hvis det så absolut er vennene de savnet så mye, kunne de like gjerne holdt kontakt via msn, eller lignende.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at mange av de som har full tier 3 raider mindre enn de som ikke har alle instancer på farm. Guilden min var den fjerde i verden som tok Kel'Thuzad, og jeg har 8/9 tier 3 (mangler leggings fordi jeg har passet til andre). For tiden raider vi ikke i det hele tatt i påvente av TBC, men tidligere raidet vi kun fire ganger i uken - to dager for å farme Naxxramas, en dag for AQ40 og så en to-tre timer en fjerde dag for Blackwing Lair for gull/utstyr til alts.

 

Jeg vet om mange som ikke har full tier 3 som raider mye mer, ganske enkelt fordi de fremdeles har bosser som ikke er tatt. Ja, vi raidet mer da vi fremdeles var i racet om å ta Kel'Thuzad først, men noe må man ofre for å være blant de fremste i verden.

 

Flau? Nei. Jeg er stolt over å være med i en guild som blant annet fikk en world first kill i Naxxramas (Loatheb). Å spille uten å bry seg om progresjon er ikke noe for meg, utfordringene er det som er morsomt og jeg gleder meg til The Burning Crusade og de nye instancene der.

 

For øvrig har jeg både jobb og venner (flere av dem spiller også), jeg bor ikke i kjelleren til foreldrene mine og jeg har treningskort på SATS. Likevel kan jeg garantere at noen helt sikkert vil synes jeg ikke har noe liv. Selv ville jeg ikke bytte mitt liv mot deres for alt i verden. Jeg bruker tid på det jeg liker å gjøre, og slik synes jeg det skal være. Det blir helt feil å føle at man ikke kan gjøre noe man liker fordi andre ikke synes det er bra eller akseptabelt. Da lar man andre styre livet sitt.

Lenke til kommentar

Ulrikft, Du har misforstått absolutt alt jeg har skrevet i denne og muligens i andre tråder også. Absolutt alt, men du må gjerne fortsette å ha feil.

En ting du til eksempel har misforstått, kommer frem når du skriver at det er jeg som definerer hva en venn er eller ikke. Det stemmer selvsagt ikke. Men du må for all del fortsette å tro på hva enn det er som holder skuten din flytendes.

Videre mener du at jeg nekter for at det er menneskelig svakhet og ikke spillet som er problemet, til tross for at jeg forsvarer spillet og retter pekefingeren mot nettopp menneskelig svakhet.

 

Uansett, for meg er alle inne i spillet som jeg ikke har kjent fra tiden før jeg begynte med spillet, som fremmede. I løpet av den tiden jeg har spilt er det en stor gruppe med spillere som tror jeg er deres venn, de har lånt meg kontoen deres, stolt på meg nok til å gi meg 800 gullmynter så jeg kan kjøpe hest for dem med mine rabatter og lignende. Men for meg er de som fremmede fordi jeg holder dem på avstand, jeg har nok av venner og føler derfor ikke for å utvide med individer jeg ikke kommer til å møte.

 

Å argumentere for raiding og leve livet sitt i WoW blir som å argumentere for å være alkoholiker eller poker-addict.

Argumentasjonen er noe slik som "men Jan er jo avhengig og har likevel kone og barn!", eller "men det er jo enda værre å spille fotball hele tiden!". Kun barn og avhengige kjøper denne argumentasjonen tror jeg.

 

 

Tmz, Hehe, så rett.. Noe av det dummeste jeg vet om personer som "Oh my god he is leaving us!! RIP.. Good luck in real life mate!"..

Gjett hva, personen rikker seg ikke av flekken, han spiller et annet spill istedenfor WoW og er tilgjengelig både i de andre spillene (gjerne andre mmo), gjerne irc, msn, icq, aim, skype, ventrilo og alle andre. Men personene som slutter mister vanligvis kontakten med guilden, og det viser bare hvor utrolig tynt "vennskapet" er. Det er omtrent som å være med i røykegjengen, og så slutter en å røyke og plutselig har en ikke noe til felles med røykerne mer som finner seg en annen venn som røyker istedet for deg.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

too long didn't read!

 

 

liker du wow skal du væres stolt over en full epic rad, du har tross alt gjort noe riktig i spiller da. har du ikke full epic derimot skal du ikke være flau, det betyr bare at du ikke har like mye flaks/tid som andre til dette og du driver sikkert med noe du synes er bedre og viktigere :)

Lenke til kommentar

Jeg må være tidenes dårligste WoW-spiller men bryr meg ikke om det. Dersom jeg vil vinne går jeg ikke i en instance 24/7 slik at jeg både skader og tåler 50% mer enn fienden, da angriper jeg bare en som er 50% svakere enn på grunn av forskjellen i level mellom spillerene. Jeg ser overhodet ingen forskjell i å ganke noen som er lavere character level, enn noen som har lavere itemlevel, det handler uansett om å overkjøre forsvarsløse spillere med dine egne urettferdige uhederlige fordeler.

 

Uansett, dersom målet kun er å bli best i et spill vil jeg mene man som regel har et problem. Tenk på ordet "spill", hvertfall det overordnede målet bør være å ha det moro, det skal ikke være en jobb som du ikke engang får betalt for..

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Jeg må være tidenes dårligste WoW-spiller men bryr meg ikke om det. Dersom jeg vil vinne går jeg ikke i en instance 24/7 slik at jeg både skader og tåler 50% mer enn fienden, da angriper jeg bare en som er 50% svakere enn på grunn av forskjellen i level mellom spillerene. Jeg ser overhodet ingen forskjell i å ganke noen som er lavere character level, enn noen som har lavere itemlevel, det handler uansett om å overkjøre forsvarsløse spillere med dine egne urettferdige uhederlige fordeler.

 

Uansett, dersom målet kun er å bli best i et spill vil jeg mene man som regel har et problem. Tenk på ordet "spill", hvertfall det overordnede målet bør være å ha det moro, det skal ikke være en jobb som du ikke engang får betalt for..

7654284[/snapback]

 

Det at du:

 

1) Ikke eier konkurranseinstinkt bør ikke forhindre det at du BØR forstå at andre har det.

 

2) Ikke vil innse at du i _hver_ post prøver å definere hva vennskap er, gjør det ikke mindre åpenbart for oss andre hvor snevert syn du har på saken

 

3) Sammenligner det å raide med å være alkoholiker, uten å nyansere.. beskriver vel poenget mitt best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...