Gå til innhold

full epic, stolt eller flaut?


Anbefalte innlegg

Ble kjent med rimelig mange fra forskjellige nasjonaliteter ja, det har jeg da aldri nektet for?

 

Men faktum er at de fleste er med i en guild med en "hard kjerne" av folk de kjenner godt fra virkeligheten. Ofte er ikke denne kjernen stor, men den er nesten alltid tilstede.

 

Det er med andre ord nå opp til DEG å forklare meg hvorfor disse ekte vennene er mindre verdt når begge parter sitter forran en datamaskin?

7635390[/snapback]

 

Ekte venner som man har mer til felles med en bare WoW.

 

"Venner" man har på WoW hvor det eneste fellesbåndet man har er akuratt det, WoW.

 

Har ikke med mindre verdi å gjøre. Har med hvordan man ser på begrepet "venn". Hvis du ser på fyren som du raider med 5 ganger i uken med som en venn på samme måte som du ser på din beste venn(?) så kan du godt gjøre det, men det er noe jeg håper de fleste som leser dette forumet skiller mellom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men faktum er at de fleste er med i en guild med en "hard kjerne" av folk de kjenner godt fra virkeligheten. Ofte er ikke denne kjernen stor, men den er nesten alltid tilstede.

 

Det er med andre ord nå opp til DEG å forklare meg hvorfor disse ekte vennene er mindre verdt når begge parter sitter forran en datamaskin?

 

Har aldei vert med i ett guild der jeg kjenner venner fra RL. Tror ikke det er det som er mest vanlig.

Lenke til kommentar

Forresten, PandaMartin, jeg forsvarer WoW og dataspill generelt på de fleste områder. Men jeg forsvarer ikke luringene som er så lure at de lurer seg selv og spiller data helt til de dropper ut av skolen, mister jobben, samboer med mer - og så klager over farlige dataspill i media etterpå.

Jeg har egentlig ikke medlidenhet med mennesker som har alt liggende rett forran seg, alle forhold lagt til rette, men fjomser det til og ødelegger for seg selv - for så å skylde på noe eller noen andre resten av livet.

 

http://www.ung.no/art/?id=1607&shw=SPILL

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article2141382.ece

http://www.digi.no/php/art.php?id=302271

http://www.dagbladet.no/kultur/2006/07/07/470891.html

 

– Det har vært en eksplosiv økning av pasienter med sosial vegring det siste året. Opptil 60 prosent av dem som får behandling hos oss har et forhold til nettspillet World of Warcraft, forteller de.

 

Jeg prøvde å finne artikkelen "Spillet fra helvete" som var skrevet av Vi Menn, men den fant jeg ikke.

 

Selv trener jeg kampsport og ikke fotball, mye på grunn av beliggenheten langs ruten studentkortet mitt dekker.

 

Hvordan ville du hatt det noen uker uten WoW PandaMartin?

 

Sitter man og ser på TV fem timer for dagen er det nokså ille, og dette er årsaken til det.

 

Uansett, angående virkelige venner og Warcraft, de fleste kjente du nok fra før og Warcraft's inntreden fører gjerne til mindre samvær med ekte venner. Man kan jo bare møtes på vertshuset i Stormwind istedenfor..

 

 

Det jeg vil ha frem er at det er nok av WoW-spillere som tar det for det som det er, et ubetydelig og uviktig men moro spill som er greit å ha i bakhånd de gangene en er værende hjemme, og som stiller seg helt uforstående til de som er helt avhengig av å spille og leke seg hele tiden.

 

Fyrverkeri kan godt bli gjort forbudt i nær fremtid, på grunn av et fåtall som ødelegger for resten. Akkurat det samme kan skje, ikke bare med WoW men med alle dataspill. :thumbup:

Lenke til kommentar

@Cve:

Jeg spilte wow med venner jeg kjente lenge før wow kom.

 

Kan ikke venner mann raider med 5 dager i uken, og venner mann kjøper pizza med i helgene være de samme?

 

@Genetex

Kjipern, varierer vel fra sted til sted!

Her i området kommer mann som regel inn i guild gjennom nettop, ekte venner :)

 

Og der var vist Pycnopodia igjen:

Joda, mye fælt som har skjedd på grunn av wow, men også pga alkohol, fyrverkeri som du nevner, og masse annet.

 

Men føler fortsatt det er feil å kreve at folk skal være flau over tier2-3, da du kan bruke like lang tid på andre ubrukeligheter, uten å få noen negative reaksjoner.

 

Er for å ta enda ett eksempel mange som klimprer i mange timer om dagen på gitaren sin, uten å måtte tåle all hetsen som er her i tråden!

 

Og hvorfor spør du om jeg hadde greid meg i noen uker uten wow?

 

Om jeg kunne få stille deg ett interessant spørsmål, hvor mye tror du jeg spiller wow?

Endret av PandaMartin
Lenke til kommentar
@Cve:

Jeg spilte wow med venner jeg kjente lenge før wow kom.

 

Kan ikke venner mann raider med 5 dager i uken, og venner mann kjøper pizza med i helgene være de samme?

 

@Genetex

Kjipern, varierer vel fra sted til sted!

Her i området kommer mann som regel inn i guild gjennom nettop, ekte venner :)

 

Og der var vist Pycnopodia igjen:

Joda, mye fælt som har skjedd på grunn av wow, men også pga alkohol, fyrverkeri som du nevner, og masse annet.

 

Men føler fortsatt det er feil å kreve at folk skal være flau over tier2-3, da du kan bruke like lang tid på andre ubrukeligheter, uten å få noen negative reaksjoner.

 

Er for å ta enda ett eksempel mange som klimprer i mange timer om dagen på gitaren sin, uten å måtte tåle all hetsen som er her i tråden!

 

Og hvorfor spør du om jeg hadde greid meg i noen uker uten wow?

 

Om jeg kunne få stille deg ett interessant spørsmål, hvor mye tror du jeg spiller wow?

7635514[/snapback]

 

Kanskje vi skal avskaffe politiet? Det skjer jo så mye kriminalitet likevel, dessuten er det krig i verden som er enda verre.

 

Du fokuserer utelukkende på antall timer, det er ikke det som er hovedproblemet. Det er at andre avtaler og bestemmer over deg, når du skal spille, hva du skal gjøre og hvor i Azeroth du skal spille, og at det er viktigere å tilbringe tid med disse andre menneskene på internett enn det er å være med ekte venner.

Dersom noen "raidet" og møttes på webben for å spille gitar på "gitar-raid", ville det selvsagt være omtrent like teit.

 

Forresten så skrev du tidligere at du hadde sluttet, så jeg går ut ifra at du ikke spiller WoW i det hele tatt, men slik du skriver tror jeg du sikler etter å spille det.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Dersom politiet var dåsemikler som ukritisk trakaserte en allerede stigmatisert gruppe fordi de ser på sitt eget tidsfordriv som "mer verdt" en andres, så ja, vekk med politiet!

 

Jada, wow er ikke perfekt, det er dumt at du ikke kan sette raids på pause og komme tilbake når det passer bedre. Men folk som raider velger det selv, dersom det gjorde dem så ulykkelige ville de nok ha sluttet med det, selv om det alltid finst enkelte unntak!

 

Og nei, jeg spiller ikke lenger, og angrer på at jeg skrev det, for det at folk ser på meg som en wow-avhengi freak som trenger hjelp, bare fordi jeg i det hele tatt forsvarer folk som spiller det, sier litt om hvordan forholdene er.

 

Folk er altfor raske med å dømme folk nord og ned.

"han synest ikke det er gøy" "han lurer bare seg selv".

 

Komentarer i den duren fikk jeg uten å nevne med ett eneste ord at jeg spiller wow, da er det ganske liten tvil om at folk dømmer urettferdig!

 

Og klør etter å komme tilbake gjør jeg desverre ikke. Jeg prøvde meg med en måned gametime etter ett avbrekk på 7-8 måneder. Var komt ett nytt honoursystem som så lovende ut, og følte jeg kunne trenge litt betingelsesløs morro! Desverre var det ikke det samme som tidligere, så sluttet etter å ha spillt en ukes tid, og har ikke umiddelbare planer om å fornye spilletiden som gikk ut den 18. Desember, om jeg husker riktig.

 

Men det sentrale her, er at dersom jeg syntes det var morro, skulle jeg spillt av hjertens lyst, uten at noen her krevde at jeg ble flau over det.

 

Så nettop en reklame der Marit Bjørgen og Co ble refferert til som "helter" og andre gode ord.

 

Hvor manisk treningsavhengige er ikke disse? Dette er folk som ikke gjør annet en å tenke på O2opptaket sitt, og hvorvidt denne grovbrødskiven vil gjøre at jeg går fortere på ski.

 

Dette er helt OK fordi de blir sunne av det?

Er alle som er usunne mindre verdt med andre ord?

hvor går grensen? hvor mye må mann benke for å ikke være flau?

 

og ikke dra fram noe "Marit Bjørgen og co tjener seg jo søkkrike, og er så berømte!"

 

For de fleste, selv om de går like hardt inn for noe, lykkes ikke, men disse blir fortsatt ikke bedt om å være flaue for sine handlinger og manier!

 

Så da mener jeg at det viktigste ikke er hvorvidt du lykkes i å gjøre noe nyttig ut av det, eller hvorvidt det gjør deg imponerende sunn!

 

Heller tykk og glad en sunn og ulykkelig!

 

Er ikke alle som er like glad i mosjon :)

Lenke til kommentar

Jeg dømmer på basis av dine meninger PandaMartin, om enn så urettferdig du måtte føle det. Dersom du tenker som en wow-addict vil jeg såklart dømme deg som en også.

 

I min mening så ville jeg nok heller reddet 10 sunne og friske mennesker, eller 10 syke mennesker, enn 10 mennesker som med vilje og med overlegg gjorde seg selv syke og ødela seg selv. Så ja, de som ødelegger seg selv med forskjellige midler syntes jeg er mindre verd enn andre mennesker, av den grunn de tar dårligere vare på seg selv og da syntes de vel selv også de er mindre verd, men det er håp for alle såkart. Ingenting er hugget ut i stein.

 

Det som det er snakk om, er å isolere seg selv fra omverdenen og leve i en virtuell verden, eller å ikke gjøre det. Siden de som isolerer seg selv får haugevis av problemer senere, ser jeg på det som feil valg å gjøre.

 

Avhengighet til mat er en annen diskusjon, men symptomet på det er fedme. Dette er igjen et valg man tar, helt opp til hver enkelt men jeg ville likt det dårlig hvis noen anbefaler barn å drikke 1.5l cola for dagen (bare 0.5l brus daglig inneholder nok drit til å legge på seg 10kg på et halvt år, sjokolade-melk er nesten like ille) og samtidig bare nyte livet og derfor spise potetgull og snop til de blir kvalm - daglig. Det er trist å se barn i 8-12års alderen som ikke kan løpe eller delta i noen aktiviteter på grunn av en overvekt som er resultat av de matvaner de har blitt påført av foreldrene. Litt av en start på livet å gi til sine barn, men dette er en annen diskusjon.

Det med politiet var ment som en respons på at du rettferdiggjør en dum ting med at det finnes enda dummere ting.

 

Uansett, dersom du tror du blir lykkelig av å kaste bort eller bruke livet i den virtuelle verden så er jeg faktisk ikke i tvil om at det stemmer - men hver gang du logger ut blir du påkjørt av et tog som heter virkeligheten og de problemer du har skapt for deg selv. Da kan du velge å døyve pinen og smerten ved å logge deg inn igjen asap, eller gjøre noe med livsstilen. For hver gang du logger deg inn blir det vanskeligere å gjøre noe med livsstilen, på et tidspunkt er løpet kjørt og det blir for sent. Livet var ikke så forferdelig mange år.

 

En i klassen min vant junior-verdensmesterskap i klatring for lenge siden. Han ble tilbudt kjeks på en klassetur, svaret fra han var "nei takk", "hvorfor ikke?", "jeg vil ikke at det skal hindre meg i å bli best". Jaggu ble han best også, en inspirerende type, men jeg tror det er forskjell på han og verdensmesteren i World of Warcraft eller andre dataspill.

Forskjellen ligger mye i at overdreven bruk av dataspill er direkte skadelig og nedbrytendes, det er selvsagt ikke nødvendig å la det gå så langt men mange klarer ikke å la være.

 

Uansett, raiding er usosialt, det tar knekken på så mange vennskap og intime forhold. Vennene til de jeg kjenner som har vært for aktive i WoW er drittsure på spillet fordi det frarøver dem vennene deres. Det er jo umulig å få dem med ut.. Dersom en skal raide og holde det innenfor kontroll tror jeg det er nødvendig å være klar over dette. Mange tenker "neida, det skjer ikke meg med ho ho ho", og fem minutter etterpå er de helt hekta.

Lenke til kommentar
Du fokuserer utelukkende på antall timer, det er ikke det som er hovedproblemet.

Jeg vil påstå at det er akkurat dette som er hovedproblemet. Hvis du spiller mye har du ikke tid til venner, spiller du ikke mye, så har du mye tid til venner.

Det er at andre avtaler og bestemmer over deg, når du skal spille, hva du skal gjøre og hvor i Azeroth du skal spille, og at det er viktigere å tilbringe tid med disse andre menneskene på internett enn det er å være med ekte venner.

Haha, det der er jo omtrent det samme som når du har dame. :p

 

 

Vel, vi har hatt flere folk i guilden som har sopet sammen fullt Tier 2 på 2 raid a 3 timer. Så det er fullt mulig å få settet fort uten å spille mye hvis du er tålmodig og har flaksen på din side.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Jeg dømmer på basis av dine meninger PandaMartin, om enn så urettferdig du måtte føle det. Dersom du tenker som en wow-addict vil jeg såklart dømme deg som en også.

 

Men når folk som ikke engang spiller wow, blir påklistret "wow-addict" stempelet, er ikke folk da for raske å dømme? :)

Lenke til kommentar
Du fokuserer utelukkende på antall timer, det er ikke det som er hovedproblemet.

Jeg vil påstå at det er akkurat dette som er hovedproblemet. Hvis du spiller mye har du ikke tid til venner, spiller du ikke mye, så har du mye tid til venner.

Det er at andre avtaler og bestemmer over deg, når du skal spille, hva du skal gjøre og hvor i Azeroth du skal spille, og at det er viktigere å tilbringe tid med disse andre menneskene på internett enn det er å være med ekte venner.

Haha, det der er jo omtrent det samme som når du har dame. :p

 

 

Vel, vi har hatt flere folk i guilden som har sopet sammen fullt Tier 2 på 2 raid a 3 timer. Så det er fullt mulig å få settet fort uten å spille mye hvis du er tålmodig og har flaksen på din side.

7636509[/snapback]

 

Da har alle innenfor den klassen fra før hva dem trenger av items.

Du er en som er heldig og får tilgang på alt loot som alle andre har.

Du er en som har joina guilden da dem har BWL på farm

 

Eller.

Du er en som har raida sinnsykt mye og latt andre ta items før deg, og spart dkp.

Deretter bruker du alt på to kvelder for å få det du vil ha.

Om det er årsaken kan man ikke si at man får seg full tier 2 på 2 raid kvelder.

Du har faktisk raida en god del før det for å få deg dem itemsa.

 

Jeg raider selv og vet at det ikke er mulig å skaffe seg full tier 2 i løpet av 2 raidager, om guilden ikke har et instance på farmstatus, og alle andre innenfor din klasse har itemsa fra før. Det er bare rett og slett ikke mulig.

Lenke til kommentar
Jeg dømmer på basis av dine meninger PandaMartin, om enn så urettferdig du måtte føle det. Dersom du tenker som en wow-addict vil jeg såklart dømme deg som en også.

 

Men når folk som ikke engang spiller wow, blir påklistret "wow-addict" stempelet, er ikke folk da for raske å dømme? :)

7638148[/snapback]

 

Det syntes ikke jeg i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Da har alle innenfor den klassen fra før hva dem trenger av items.

Du er en som er heldig og får tilgang på alt loot som alle andre har.

Du er en som har joina guilden da dem har BWL på farm

 

Eller.

Du er en som har raida sinnsykt mye og latt andre ta items før deg, og spart dkp.

Deretter bruker du alt på to kvelder for å få det du vil ha.

Om det er årsaken kan man ikke si at man får seg full tier 2 på 2 raid kvelder.

Du har faktisk raida en god del før det for å få deg dem itemsa.

 

Jeg raider selv og vet at det ikke er mulig å skaffe seg full tier 2 i løpet av 2 raidager, om guilden ikke har et instance på farmstatus, og alle andre innenfor din klasse har itemsa fra før. Det er bare rett og slett ikke mulig.

7638967[/snapback]

Jeg er fullt klar over det. Men det er ikke nevnt noe stedet at alle de andre ikke kan ha alt fra før eller characteren du gearer opp ikke kan være en alternativ character.

 

Så jeg står på mitt og sier at om du har flaks og under de rette omstendighetene, så kan du klare å få fullt Tier 2 rimelig kjapt uten å nødvendigvis måtte ha spilt mye mer enn det det tok deg å levele til 60.

Lenke til kommentar

problemet her er jo Pycnopodia.. han har trollet ALLE slike tråder på wow-forumet en evighet nå og har så langt ikke kommet med noe nytt.

 

 

1) Hvorfor er det bedre å sitte alene foran en tv i 3-4 timer pr kveld enn å spille 2-3 timer wow? Ingen gode svar..

 

2) Hvorfor skal man "skille" på venner? Jeg har mange venner langt unna, fra hjemplassen min f.eks, som jeg ikke ser så ofte, derfor er det faktisk koselig å snakke med hele gjengen over ventrilo/teamspeak.

 

3) Hva i svarteste helvete har kosthold med wow å gjøre? Jeg spiller wow og trener nok OG spiser nok mer seriøst enn de aller fleste andre... altså

 

stereotyp trolling fra tidligere nevnte Pycnopodias side.

 

(I 1993 så en gjennomsnittsnordmann 162 minutter tv, hvor mange timer /played blir det på et år Pycnopodias...? (ref Norsk TV-meterpanel - Asle Rolland))

Endret av ulrikft
Lenke til kommentar
problemet her er jo Pycnopodia.. han har trollet ALLE slike tråder på wow-forumet en evighet nå og har så langt ikke kommet med noe nytt.

Hva får deg til å tro at han troller? Fordi han har andre meninger en deg?

 

Hvorfor er det bedre å sitte alene foran en tv i 3-4 timer pr kveld enn å spille 2-3 timer wow? Ingen gode svar..

Det er ikke noe bedre å se på tv hele dagen, akkurat som det ikke er bedre å lese bøker hele dagen. Eneste forskjell er at det ikke er like lett å bli avhengi av disse tingene og er derfor ikke et like stort problem som i world of warcraft, selvfølgelig er det noen som ser så mye tv, men da vil jeg si det er et like stort problem som å spille for mye world of warcraft. Men istedet for å spille wow eller se på tv hele dagen kan man ta seg en tur med kompiser, spille litt fotball eller noe sånt. Antall timer er egentlig ikke så viktig, det som er vesentlig er at du ikke lar wow stå i veien for andre ting, hvis du lar wow styre deg hvis du skjønner. Men for all del, spill så mye du vil, det er deg det går utover.

Endret av Tmz
Lenke til kommentar
problemet her er jo Pycnopodia.. han har trollet ALLE slike tråder på wow-forumet en evighet nå og har så langt ikke kommet med noe nytt.

Hva får deg til å tro at han troller? Fordi han har andre meninger en deg?

 

Hvorfor er det bedre å sitte alene foran en tv i 3-4 timer pr kveld enn å spille 2-3 timer wow? Ingen gode svar..

Det er ikke noe bedre å se på tv hele dagen, akkurat som det ikke er bedre å lese bøker hele dagen. Eneste forskjell er at det ikke er like lett å bli avhengi av disse tingene og er derfor ikke et like stort problem som i world of warcraft, selvfølgelig er det noen som ser så mye tv, men da vil jeg si det er et like stort problem som å spille for mye world of warcraft. Men istedet for å spille wow eller se på tv hele dagen kan man ta seg en tur med kompiser, spille litt fotball eller noe sånt. Antall timer er egentlig ikke så viktig, det som er vesentlig er at du ikke lar wow stå i veien for andre ting, hvis du lar wow styre deg hvis du skjønner. Men for all del, spill så mye du vil, det er deg det går utover.

7643161[/snapback]

 

Mange har andre meninger enn meg, den eneste jeg beskylder for å trolle er han som kommer med forskjellig ham i enhver diskusjon som omhandler akkurat dette og flyter så snart noen påpeker hans logiske brister..

 

Hvor lett det er å bli avhengig av forskjellige ting er ekstremt individuelt. Videre vil jeg påstå at det å lese bøker som oftest er langt mer innbringende i personlig valuta enn både WoW og TV-titting er, men det er en helt annen diskusjon.

 

Videre må du gjerne fortelle meg hvordan DU vet akkurat hvor mye JEG spiller og at det går "utover" meg? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...