Gå til innhold

full epic, stolt eller flaut?


Anbefalte innlegg

Utrolig hvordan dere påskryter dere selv evnen til å objektivt dømme hva som er "akseptabelt" å tilbringe tiden med.

 

I bunn og grunn er alt her i livet mer eller mindre ubrukelig.

 

Tusener av ungdom tilbringer store deler av sin tid på å spille fotball, uten å noengang bli spessielt god. Når de da i ettertid legger fotballskoene sine på hyllen, har de ikke noe mer igjen for strevet enn morroen de eventuelt hadde mens de holdt på. Alikevel ser jeg aldri folk som klør etter å kalle disse tapere? Hva er egentlig forskjellen? de er ute? de får frisk luft? blir spreke?

 

Er forskjellen på god bruk av tid, og bortkastet tid frisk luft og sprekhet?

 

I mine øyne ikke.

 

Derfor vil jeg si det er like "verdifullt", eller heller, "like verdiløst" å tilbringe tiden sin med å skaffe seg epics, fotballskills, eller hva nå en DU mener er en så mye bedre verdi en alt annet. (ikke rettet til hvem nå enn er uheldig nok til å inneha posten over meg)

 

Hvorvidt majoriteten spiller av morro eller plikt, er en annen sak, men har personlig intrykk av at de fleste velger å spille fordi det er gøy. At det finnest untak er jo klart, men det gjør det i alt her i verden. Hvor mange fotballspillere har ikke møtt opp på en trening når de heller vil vær hjemme?

 

Det som for meg framstår som mye klarere, er hvor mange av disse "folk med tier3 burde skamme seg" innleggene som er resultatet av 15 år gamle sutrepaver, som nettop har blitt eid i AB av noen med bedre gear, og derfor føler seg immaskulert, og vil få ut sin aggresjon her.

 

Til deres informasjon: Det at dere prøver å sverte andres verdier, gjør ikke dere mindre eid.

 

Hvorfor er det slik at i hver wow tråd som blir postet, kommer der ørten elitister som absolutt skal slenge dritt om folk som har andre interesser en selv?

 

Slutt opp med det, det er usexy. Desuten liker ingen arrogante drittsekker. :thumbdown:

 

PS: dette er ikke rettet mot dere som argumenterer for at wow har visse uheldige elementer, som gjør at folk kan falle inn i vaner der de spiller av plikt, ikke av lyst. For all del, dere har på mange måter rett, og jeg er enig.

 

Det jeg dog ser på som en uting, er at sportsidioten Per, angriper wowspilleren Pål, og hardnakket påstår at han har lykkest mer her i livet, fordi han spiller fotball 200 timer i året, mens Per spiller 200 timer wow.

 

Det Per må forstå, er at hans tidsfordriv er akkurat det, ett tidsfordriv. På akkurat samme linje som wow. Og filleargument som "fotball er mer sosialt" bare fungerer mot sin mening. Dette bidrar bare til å dra deres "hellige" interesse ned på samme plan som alle andre, for til syvende å sist er det bare ett spørsmål om verdier, og verdier vil alltid være subjektive.

 

Tråder som dette beviser bare hvordan enkelte er ute etter å dra andre ned i gjørma for å hevde seg. :yes:

Endret av PandaMartin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv tror jeg det nivået ligger omtrent noe ved Zg, egentlig alle steder dkp anvendes

Tatt fra Pycnopodia sitt innlegg.

 

Forskjellen går ikke ut på hvor du bruker dkp eller ikke.

Det som får folk til å nedprioritere andre aktiviteter, og bruker mere tid på wow er ønske om progres.

Vil du lenger inn i endgame tar det flere raiddager. Nytter ikke å kosespille et par dager i uka da. Raid 5-6 dager i uka som gjelder.

Noen liker det, andre ikke.

 

Mange bruker idrett og sammenlikner spill med. Kan jo gjøre det samme selv.

Er du toppidretts utøver trener du 5-6 ganger i uka, opp til 4 timer PR dag.

Selv med denne innsatsen er det ikke sikkert du blir blandt dem beste engang.

 

En som vil bli god i noe bruker tiden sin på det dem liker.

Vil du være på toppen i wow krever det nesten samme innsats.

 

Eneste belønningen man får er at da en guild farmer instancer behøver du ikke bruke like lang tid på dem. Da tar man lett BWL og AQ 40 på to raiddager i uka.

Usikker på hva som kreves av raiddager for et guild som farmer Naxx. Aldri vært der.

 

Ref. også PandaMartin sitt innlegg.

Lenke til kommentar

PandaMartin, Frisk luft, mosjon, bedre kondis, venner på fotballaget. Den eneste grunnen til at jeg ikke syntes fotball er helt tåpelig, er at fotballspillere ofte ikke bare er godt trent men gjerne også er gode forbilder. Fotball er helsefremmende, og da blir det en god ting å være interesert i. Man får noe igjen for det, helsen er det viktigste en har.

 

World of Warcraft er som flere har merket bare et spill, det er helt iorden å leke og kose seg men mange opphøyer spillet til noe høytidelig og noe viktig, dette bekymrer flere. Det har ikke noe å si om en er guild-leder, main tank, raidleder, class-leder eller et vanlig guildmedlem, det er akkurat like meningsfullt som å løpe tankeløst rundt i Counter-Strike og skyte på andre.

 

 

Uansett, hva som er mest eller minst verdifullt eller verdiløst av å leve i dataverdenen, eller leve i den virkelige verden, er subjektivt som du skriver. Forskjellen, og årsaken til at de fleste med litt fornuft i seg ikke anbefaler det første alternativet er at en da utmelder seg fra samfunnet og velger å "ikke ha et liv", da ifølge resten av samfunnet som en utmelder seg ifra. En stempler seg selv om dette, og en av ulempene det medfører er hårsårhet, en tåler ikke kritikk fra andre fordi den er treffende, og ofte trenger en å få bekreftet gang på gang fra likesinnede det som en hele tiden sier til seg selv. Samtidig vil samfunnet hele tiden bearbeide dem for valget de gjør, noe som sannsynligvis vil føre til distansering fra samfunnet og fiendliggjøring.

Dette er det hele tiden eksempler på i LFG-chatten, her er de stakkarslige omgitt av omtrent bare likesinnede, så de trøster hverandre med at det er bedre å spille data hele helgen enn å være ute og drikker seg full. De finner alskens tullete argumenter for at det er bra å leve kun inne i dataverdenen, og etter hvert begynner de også å tro på dem.

Så, dersom noen velger å leve for og rundt raidene så er det greit for min del. Men jeg reagerer på det positive inntrykket mange gir av dette, det er mange lettpåvirkelige som tar dette til seg, særlig barn, og det er urettferdig at de skal lures til å gjøre samme feil som andre. Hver eneste person jeg kjenner og har møtt som har holdt på med "seriøs" raiding, har sluttet, prøver å slutte eller har problemer på grunn av raidinga. Ikke en eneste av dem har hatt eller har et avslappet forhold til raidene. Jeg tror at selv raiding på laveste nivå berøver deg fra noe du ikke burde gi slipp på, og dess "lenger" man kommer, dess mere taper en seg selv.

Jeg har pratet med flere ansikt til ansikt som raider, og jeg blir nesten skremt over det jeg hører, "jeg spiller ikke fordi jeg vil, men jeg føler at jeg må", "det ble som en jobb".

Nei, jeg vet godt hva det innebærer å raide, på godt og vondt, og jeg føler synd på de som ikke klarer å styre seg.

 

Forresten, angående battlegrounds og sutrepaver og lignende.. Dersom en har noe å sutre over burde en skifte spill istedenfor å sutre. Dessuten burde en ikke være avhengig av å vinne for å ha det moro, selv finner jeg det gøy selv om jeg av og til ikke blir truffet av noen spells eller slag for mindre enn 1500.. Det som kan være irriterende er "lagkamerater" som bare sutrer og klager. WTB: Votekick.

 

Darkrevan, Det baserte jeg på at selv jeg som bruker nokså mye tid på data ikke har anledning til å samle opp dkp, og jeg går ut ifra at det ikke er noe lettere for andre som bruker mindre tid på pcen enn meg.

Lenke til kommentar

"Frist luft, Mosjon og gode venner på fotballaget" fremstår for meg som meget trivielle ting.

 

Dette er i det beste små bonuser, og de som har velgt å drive med andre ting en fotball har nok tatt dette i betraktning. Frisk luft får du ved å åpne ett vindu, og venner eksisterer like fullt selv om de sitter bak en skjerm!

 

Fotballspillere er heller ikke bedre rollemodeller en andre grupper, så dette blir også en relativ trivielt argument i mine øyne.

 

For hva "Helsen er det viktigste en har" skal jeg si meg enig, men det er på grunn av mine egne verdier, og er ingen godkjent faktor i hvorvidt Wow er bra eller dårlig. Hva synest du foresten om andre fritidssyssler som ikke er helsefremmende?

 

Frimerkesamlere, modellflybyggere og sjakkspillere burde etter fasiten overfor skamme seg, eller hva? Og hva med fjellklatrere, som antageligvis har en mye lavere gjennomsnittlig levealder en wow spillere?

 

Vil tro alle ovenfor er personer som ikke ville blitt fortalt at de burde skamme seg om de var flinke i det de drev med, selv om det i bunn og grunn er akkurat like meningsløst som wow spilling.

 

Ja, wow kan ha sine negative konsekvenser, men for de fleste er det relativt betingelsesløs morro. Riktignok kraftig stigmatisert morro, som vil føre til at de får mye pes fra "bedrevitere" som glorifiserer sine egne verdier, og tråkker på andres, men dette er det ikke wow spillerne som skal klandrest for.

 

Hva utmelding av samfunnet angår, vil jeg påstå at obligatoriske fotballkamper og treninger, hvor bare medlemmer og deres mødre orker å møte er like "innesluttet og asosialt", forskjellen er at MMORPG'er er noe nytt og skummelt og derfor ikke blir sett på med noe objektivt blikk.

 

Selv spilte jeg wow i ett års tid, da alle mine venner spilte. Desverre gikk vi lei etterhvert, og de fleste gikk over til diverse andre aktiviteter. Rakk på den tiden å opparbeide meg god forståelse for hvordan raidingen foregikk, og deltok i perioder aktivt selv.

 

For all del, det har sine bakdeler, når 40 stykk jobber som en gruppe sier det seg selv at det blir endel press, og enkelte vil nok bli styrt av plikten, noe som er dumt.

 

Men dette forekommer i alle situasjoner der flere personer jobber for samme mål. Spiller du lagspill vil du av naturlige årsaker ikke svikte laget ditt.

 

Vil tørre å påstå at denne pliktfølelsen er ENDA større i lagidretter som f. eks fotball, da det ikke er bare og bare å gå glipp av en trening, og ihvertfall ikke en kamp!

Endret av PandaMartin
Lenke til kommentar
Hadde jeg hatt fullt tier3 hadde jeg vært flau over meg selv ja. Men de personene som har full tier2/3 spiller alt for mye. Det å skryte av ting du har i wow er bare tragisk spørr du meg.

 

Begynner man å prioritere wow fremfor andre ting har man et problem, det er bare noen som ikke vil innse det. Man kan kose seg med wow av og til, men hvis dagen din består av wow,spise og sove så burde du ta deg selv i nakkeskinnet. :p

7604427[/snapback]

 

 

ekke alle som er små dritt unger som flyr ute og "leker"

 

la folk kose seg med det de vil uten å slenge sånne komentarer, hva om noen liker å sette seg ned i sofaen med laptopen, se litt på TV og spille WoW med venner og kjæresten etter en lang dag på jobb?

7631571[/snapback]

 

Dersom du tror det er mulig å få seg tier3 ved å se litt på TV fra sofaen med laptop i fanget og spiller WoW med kjæresten og venner etter en lang dag på jobben, vil jeg mene du var heldig med guildet.

 

Det er såklart ingenting galt med å spille et dataspill eller se på en film om kvelden, men jeg registrerer at spilletiden som kreves for å skaffe seg armor-settene i WoW, øker mellom hvert av dem.

Zg, Mc, Bwl, Aq, Naxxramas, i den rekkefølgen krever de stadig mer tid av spilleren. Noen spillere kjøper gull regelmessig, de spiller kanskje mindre enn en del andre i guilden men fortsatt har de vanligvis et problem knyttet til spillinga (et av symptomene er selve gullkjøpet).

I løpet av tiden har jeg lest mye negativ omtale om spillet, også i media, absolutt alt har vært knyttet til raiding eller det nå avskaffede ranking-systemet.

Å hevde at det er et liv å raide blir som å mene det er sunt å røyke. Det er likevel lite i veien for å leve et godt liv og raide, men det avhenger av personen og vil nok være til tross for spillinga og ikke på grunn av den. Dess mere en raider kan en tilsvare det med stadig økende dose sigaretter, sannsynligheten for å unngå problemer minker drastisk dess lengre en holder på. Mange slutter av den grunn.

 

Men, jeg er likevel ikke imot raiding eller raidere. Dere styrer selv og bestemmer selv hvor lang tid fremtidige tier 4,5 og 6 vil ta for å skaffe. Blizzard justerer dette etter hva spillerne viser at de ønsker (ikke hva de sier), sålangt har spillerne vært fornøyd med Aq og Naxxramas og Blizzard har fått god respons på tidsmengden disse krever. Det som jeg er imot, av natur og samme hva det gjelder, er når en lurer seg selv eller fører seg selv bak lyset. Eller enda verre, om en lurer andre uten å være klar over det selv. Spiller liten rolle om det gjelder meg selv eller andre, dersom en ønsker å raide og av og til prioritere det overfor venner siden en har det som en litt spesiell eller sær hobby er det helt iorden. Men at det er vanlig å alltid prioritere venner (som ikke spiller WoW) over raid og samtidig sprade rundt i tier 3 har jeg liten tro på, med mindre man ganske sjelden er med venner.

 

Oppsummert, dess høyere nivå en raider på dess vanskeligere blir det å unngå at det går på bekostning av andre saker utenfor spillet. Etter et visst nivå blir det umulig å unngå at det går på bekostning av noe.

Selv tror jeg det nivået ligger omtrent noe ved Zg, egentlig alle steder dkp anvendes.

7632408[/snapback]

 

 

 

Altså jeg raider ikke i hele tatt for jeg syns det er døds kjedelig å sitte i en instance med en guild leader som skriker på team speak.. jeg var i en sånn guild i et annet spill (lineage2) og jeg ble rett og slett dritt lei,.. jeg pvper så si +/- 5 timer daglig.. fordi jeg syns det er mer morro og det krever litt mer av spilleren selv.. hvem som helst kan sitte i en instance og slå på et monster, fordi det monsteret er designet i et spessielt mønster... men når du pvper så er det alltid noe forskjellig med tanke på at den du prøver å "drepe" er en annen spiller å tenker alltid anderledes...

 

Å det med de andre postene her at sport er bra for deg og bla bla bla.. er da ikke alle som gidder å sitte på trening 4 ganger i uka + jobb + kjæreste + stuff som skal gjøres i huset og alt det der.. da syns jeg heller det er bedre å sitte i sofaen og slækken med wow... men hei, det er min mening og jeg er enig i det som står i den posten over.. (pandamartin) Gjør det du selver morro og ikke rakk ned på andre som har forskjellig interesse enn det du selv har... selv om folk her sitter å whiner at wow er dårlig for deg.. er utallige andre ting som er dårlig fordeg og like forbanna så gjør vi det.. (røking, drikking, sex med tilfeldige , osv osv...)

Lenke til kommentar

Koselig å se at noen er enige! Samt at noen har gode motargument, er alltid trist når folk gjør ting de ikke vil fordi de føler de MÅ. Enten det er raiding, eller Kari på 12 som danser jazzballet på grunn av press fra hennes foreldre.

 

 

Er vist endel engasjement relatert til dette, oppdaterte den forige posten min, og håper folk som holder seg saklige ikke tolker meg som fiendtlig!

 

Er de bastante forståsegpåerne som er problemet, og desverre finnest det utrolig mange av dem, og altfor få av dem som orker å ta seg bryet med å forsvare ett flott tidsfordriv! :(

Lenke til kommentar

Darkey, Det er utallige andre ting som er dårlig for oss som vi også gjør, men dette vet vi er dårlig for oss, noe som ikke er tilfelle med til eksempel overdreven dataspilling.

Det er mye annet vi finner på som er dårlig for oss, men ikke som faktisk blir anbefalt og oppskrytt for andre. Sigaretter var lenge i en slik posisjon, røykere som følte seg elendig på grunn av røyken kunne føle seg litt bedre når de kunne fortelle andre om hvor herlig og godt det var å røyke.

 

For all del, det har sine bakdeler, når 40 stykk jobber som en gruppe sier det seg selv at det blir endel press, og enkelte vil nok bli styrt av plikten, noe som er dumt.

 

Flott at vi er enige. Jeg er ganske sikker på at de fleste som raider lar seg styre og ikke har kontroll selv over aktiviteten. Enda vanskeligere blir det å ha kontroll når datamaskinen befinner seg i hjemmet, fakta er at økt tilgang fører til økt forbruk. Hadde du hatt alkohol, brus, fastfood eller lignende tilgjengelig i huset til enhver tid ville forbruket av dette nesten garantert økt.

 

Problemet er at spillet blir viktig for mange, "Det er viktig for meg å gjøre dette", "jeg har så innmari lyst å være med på dette ikveld" - og det er dette som er så skummelt, og årsaken til samtlig negativ omtale om spillet. Når det slutter å være et spill og blir en besettelse, er det på tide å ta en pause eller logge ut for godt.

 

Og hva utmelding av samfunnet angår, fotballag og lignende klubber er nettopp hva samfunnet er.

Datavenner bak skjermen er ikke det samme som virkelige venner. Du kan til eksempel ikke stole eller kjenne en person like godt som du ikke har møtt i egen person. Og stiller vennene på datamaskinen opp for deg om du trenger hjelp noen gang? De er sannsynligvis ikke i samme landet en gang.

 

Men for all del, vær gjerne uenig, bare helst ikke smitt andre med mmorpg-sykdommen.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Fotball = Hei tom joiner du nedi byen nå? tom = ja sure.

 

WoW = hei tom joiner du nedi byen nå? tom = nei, snart onyxia.

 

Og hvorfor kan dere bare ikke forstå att de der franske folkene i guilden din ikke er vennene dine? Og det der å si at å vere ute å spille fotball 5 timer dagen er det samme som å spille WoW 5 timer per dag, er HELt tåpelig. Du kan ikke bare unskylde med at helse osv teller ikke etc.

 

Du Pandamartin virker for meg som en person som spiller WoW svært mye og surrer seg vekk i sine egne løyner og fakta. Dette burde du ikke bli sur for, er jo bare noe jeg TROR.

Lenke til kommentar

Tull.-

 

Å spille fotball 5 timer til dagen kan aboslutt sammenlignes med å spille wow 5 timer til dagen! er jo snakk om interesser her. Noen bygger modell båter 5 timer til dagen, etc.

 

Self er man stolt når man har fullt epic! er ikke noe gale i det. Akuratt som å komme i treningstudio med den nye Puma treningsdrakten det! Er du ikke stollt da? Self er man det!

Lenke til kommentar
too long didnt read.

 

leste første lange post tror jeg, det er klart fotball er bedre enn wow, både når det gjelder helse og den sosiale delen.

7634140[/snapback]

 

Way to plasere seg selv i kategorien "bastante forståsegpåere" som jeg snakket om tidligere (eller arrogante drittsekker om du vil)

 

Gratulerer, du har mistet all min respekt.

 

..Og hvorfor kan dere bare ikke forstå att de der franske folkene i guilden din ikke er vennene dine? Og det der å si at å vere ute å spille fotball 5 timer dagen er det samme som å spille WoW 5 timer per dag, er HELt tåpelig. Du kan ikke bare unskylde med at helse osv teller ikke etc.

 

Du Pandamartin virker for meg som en person som spiller WoW svært mye og surrer seg vekk i sine egne løyner og fakta. Dette burde du ikke bli sur for, er jo bare noe jeg TROR.

7634678[/snapback]

 

Nei, samtlige du raider med er ikke nødvendigvis vennene dine, men en gruppe av de 40 stykk du raider med er sannsynligvis det.

 

Nei, å spille fotball 5 timer om dagen er ikke det samme som å spille wow 5 timer om dagen, men det er akkurat like UBRUKELIG. På samme måte er det ubrukelig å spille badminton 5 timer om dagen, eller å se på TV 5 timer om dagen.

 

Du burde ikke alltid tenke "Hvor nyttig er dette?" når du avgjør hva som er bra å dårlig.

 

Har ikke morro noen verdi i seg selv?

 

Og hva siste avsnitt angår synest jeg du enten burde droppet det fordi det er irrelevant, eller hatt baller til å si ting rett ut, ikke fornærme meg for så å dekke over det med "dette burde du ikke bli sur for, er jo bare noe jeg TROR."

 

Du virker for meg som en av de fotballspillerne som startet med lagidrett fordi du ikke har noen gode egenskaper som individ, og derfor sverger til lagidrett for å få bukt med din dalende selvtilitt. Dette burde du ikke bli sur for, er bare noe jeg TROR.

 

Skjønner du poenget?

Lenke til kommentar

@Pycnopodia (beklager om feilstavet)

 

Ser ut som det vi er grunnleggende uenig i, er i hvor stor del av spillerne som gjør jeg selv en bjørnetjeneste.

 

Fra mitt område er det ett utrolig stort antall wow-spillere, noe som resulterte i at det oppsto ett enormt stort wow-samfunn, noe jeg så absolutt vil kvalifisere som likeverdig med alle andre småsamfunn. Det er klart verdien vil bli redusert jo mer spredt og løst disse samfunnene er, men de er like fullt samfunn fordet.

 

Jeg følte ihvertfall ikke at jeg meldte meg noe særlig ut av samfunnet på grunn av wow, og ironisk nok snakket jeg en god del med nettop franskmenn fra guilden :tease:

 

Dette var da en guild som for det meste besto av folk fra mitt hjemsted, og som hadde utrolig godt samhold. Så kjenner meg lite igjen i dine beskrivelser av falske venner :)

 

Skal dog siest at jeg er klar over at dette ikke er det "vanlige", men det vanlige er heller ikke å være alene i ett guild med 100 fremmede, du har som regel endel "ekte" venner rundt deg, selv om det blir mest bekjente :)

Lenke til kommentar
Dette er i det beste små bonuser, og de som har velgt å drive med andre ting en fotball har nok tatt dette i betraktning. Frisk luft får du ved å åpne ett vindu, og venner eksisterer like fullt selv om de sitter bak en skjerm!

7633269[/snapback]

 

Hvis du mener dette syns jeg synd på deg.

 

Jeg raidet ganske mye før helt til vi tok ned Nefarian i BWL, og er ganske aktiv vil jeg si. Men når man begynner å sammenligne WoW folk med venner på ekte har man begynt å gå for langt.

 

EDIT: Ser ikke noe galt hvis man velger å møte noen av de man har bli kjent med. Men når den eneste måten man har kontakt med dem er gjennom et MMO, hvordan kan man sammenligne det med en man møter hver dag?

Endret av cve
Lenke til kommentar
Og du kjente ingen i ditt guild i virkeligheten?

 

Vist dette er tilfellet velgte du nok guild ut ifra feil premisser, og jeg synest da synd på DEG.

7635239[/snapback]

 

Hvem snakker om de man kjenner IRL fra guilden? Snakker om de man blir kjent med via spillet, noe du også gjorde, hvis du ikke nekter for det nå.

Endret av cve
Lenke til kommentar
Nei, å spille fotball 5 timer om dagen er ikke det samme som å spille wow 5 timer om dagen, men det er akkurat like UBRUKELIG. På samme måte er det ubrukelig å spille badminton 5 timer om dagen, eller å se på TV 5 timer om dagen.

 

Om du sitter inne å ser på TV alene 5 timer om dagen har du nok ett lite problem. Samme om man er ute å spiller fotball 5 timer alene om dagen, men dette er vell heller skjeldent man gjør alene?

 

Og hva siste avsnitt angår synest jeg du enten burde droppet det fordi det er irrelevant, eller hatt baller til å si ting rett ut, ikke fornærme meg for så å dekke over det med "dette burde du ikke bli sur for, er jo bare noe jeg TROR."

 

Du virker for meg som en av de fotballspillerne som startet med lagidrett fordi du ikke har noen gode egenskaper som individ, og derfor sverger til lagidrett for å få bukt med din dalende selvtilitt. Dette burde du ikke bli sur for, er bare noe jeg TROR.

 

Forstår ikke hva du mener med at jeg ikke har baller til å si ting rett ut, jeg kan ikke sitte på ett forum vere skråsikker på at du er slik og slik pga. 2-3 poster, jeg bare sa intrykket av deg.

 

Og ja, du har sant, jeg spillte fotball før. Hadde jeg bare hatt mer egenskaper som individ og mye mer selvtillit hadde jeg også vert en av de heldige som hadde spillt dataspill 5 timer om dagen :)

Endret av genetex
Lenke til kommentar

Ble kjent med rimelig mange fra forskjellige nasjonaliteter ja, det har jeg da aldri nektet for?

 

Men faktum er at de fleste er med i en guild med en "hard kjerne" av folk de kjenner godt fra virkeligheten. Ofte er ikke denne kjernen stor, men den er nesten alltid tilstede.

 

Det er med andre ord nå opp til DEG å forklare meg hvorfor disse ekte vennene er mindre verdt når begge parter sitter forran en datamaskin?

 

@Genetex

 

Joda, alt med måte, den gylne middelvei og alt det derre der. Det provoserende og irriterendes er all den urettferdige behandlingen wow spillere får bare fordi de er wow spillere.

 

Jeg kan si:

"Jeg var ute å klatret i 5-6 timer med min harde kjerne av venner igår, men jeg føler meg fortsatt ikke som noen taper?" uten å møte stor motstand

 

Dersom jeg sa:

 

"Jeg satt inne å spilte wow i 5-6 timer med min harde kjerne av venner igår, men jeg føler meg fortsatt ikke som noen taper?" hadde jeg blitt flamet av mange

 

Rettferdig? I think not!

 

Og joda, fotball er gøy det! men ikke kom her å forsvar det som "mer meningsfullt". Du kreperer til slutt uansett.

 

Og angående dine baller :p

 

Mitt poeng er at slemme ord som at jeg surrer rundt i mine egne løgner, ikke blir mer respektfulle av at du plaserer "dette er bare noe jeg tror" bak.

 

Det blir som å klabbe til noen for så å si unnskyld :)

Endret av PandaMartin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...