Gå til innhold

full epic, stolt eller flaut?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flau? I think not.

7605826[/snapback]

 

Støtter meg til denne jeg.

 

Hadde ikke giddi å spilt om det ikke var gøy.

 

Jeg spår at det en gang ikke kommer til å være gøy lengre, og den dagen har jeg sett for meg tidlig i TBC siden ryktene rundt en ekspansjon til wow skulle komme.

 

Men skal iallefall se hva blizzard har funnet på.

 

Kun jeg som ser for meg iallefall en ukes downtime? :p

Endret av Per-Stian
Lenke til kommentar
Du poster halv 7 om morgenen, tipper du ikke har lagt deg enda. WoW er tydeligvis ett problem for deg.

Er det verdt det å kaste bort hundrevis av timer på å bli akseptabel i ett spill ? Du kommer aldri til å bli best likevel, siden det finnes folk som spiller det 24/7.

 

Det er ikke dine egenskaper som en spiller som gjør at du er god i dette spillet, alt kommer ned til statistikk og utstyr. Fatter ikke at folk gidder engang, det er så hjernedødt. Hadde dere brukt all den tiden på å lære dere programmering eller noe annet kunne dere tjent fett med penger istedet, kjøpt dere drømmebilen, drømmehuset, dra til syden ! WoW er seriøst en sykdom, det er ikke ett bra spill overhodet, det er bare så enkelt at folk blir hekta.

7604682[/snapback]

CS r pr0 lol

Lenke til kommentar

Hva slags items man har er ikke det som skal avgjøre om man er flau/stolt. Den eneste grunnen til å bli flau er når man innerst inne vet at man bruker tid på WoW som man heller skulle ha brukt på noe fornuftig. På samme måte som man kan bli flau om man nedprioriterer andre ting til fordel for TV-serier eller andre hobbyer. Blandt "andre hobbyer" teller jeg også inn sport, festing og denslags, for mye er for mye samme hva slags aktivitet man bedriver. Å leve et godt og balansert liv, med tid til å kose seg når man er sliten, er det man kan være stolt av.

Lenke til kommentar
Endelig kom Pycnopodia, har venta lenge på den der gitt.

Og som vanlig er alle som bruker for mye tid på spill, "syke".

Hvorfor begrense det til spill, og spesielt World of Warcraft?

Folk som bruker mye tid på skole må jo være "syke" de også, eller?

Folk som jobber mye, trenger vel hjelp de også?

Og du. Jeg synes du bruker alt for mye tid på å prøve å spre det gode budskap om at WoW er djevelen og det burde bannlyses.

 

Du burde oppsøke hjelp.

7606396[/snapback]

 

Nei, jeg syntes WoW er et genialt spill. Dataspill brukte å være noe for nerdene men WoW er et av flere spill som er med på å gjøre det til en allemanns-aktivitet. Noe en ikke trenger å skjemmes over.

Men på grunn av dårer skapes det likevel mye negativ publisitet og omtale av spillet. Jeg syntes det har omtrent alle fellestrekk med alkohol, det er kjempeartig å drikke men så er det også alkoholikere og mennesker som ikke kan begrense seg som ødelegger for alle. Samme er det med Warcraft, det er et koselig spill som en ikke trenger å være et nerd for å mestre, slik som er tilfelle med til eksempel Counter-Strike. Men så er det også noen WoW-oholikere, syke mennesker spør du meg, som ødelegger for seg selv. Det bryr meg egentlig ikke så mye, men jeg har registrert at mange føler seg stigmatisert fordi de spiller World of Warcraft, stefaren min som er pensjonist vil ikke røre det fordi han har hørt om barn som ikke gjør på annet. Jeg bare sier det slik som det er, det er mange som føler at noen ødelegger for flertallet.

 

Kan godt være du ikke ville vært flau over å ha tier 3, du ville vel likt å sprade rundt og late som at du er bedre enn alle andre. Er det MMO går ut på, lage en illusjon om at man er superior og få respekt og anerkjennelse for det. Mange får ikke det utenfor spillet, men når en logger inn kan hvem som helst være tøffelhelt.

 

Uansett, hva jeg mener er stort sett det samme som jeg mente før jeg begynte å spille, og hva de fleste som har sunne datavaner (desverre er jeg ikke blant disse) også vil mene.

 

Det handler ikke om å bruke mye tid på en ting, det handler om å isolere seg i en virtuell verden. Mer og mer, dag for dag.

 

Men for all del, du må gjerne være uenig med de risker det medfører, som å bli singel eller forbli det resten av livet. Men hvem trenger venner eller noen å dele livet med? Kan jo hevde seg på serveren og bli best i å være dårligst istedenfor!

 

PcT, Det er 90.000 som spiller, men hvor mange er det som raider? Hvor mange er det som gidder å sløse bort nok timer på lilla ting med litt høyere stats? Kanskje noen vil syntes du er den tøffeste i gata, men hvor mange av disse er over 14år eller har noen gang hatt seg noe med det motsatte kjønn? Eller kommer til å ha det?

En person som har tier 3 har lekt seg i utallige timer på sin fritid med et spill, han har ikke jobbet et sekund.

 

Zethyr, Den påstanden backer jeg opp 100 prosent.

 

Avaen, Av og til reiser kjæresten bort og da har jeg frie tøyler, denne gangen rakk jeg å oppnå en aldri så liten våt drøm og skaffe et bra sverd.

 

 

Tmz, Mmm.. Det er ganske så fornuftig vil nå iallefall jeg mene, dersom en ønsker seg et langvarig forhold og spille dataspill vil det ikke akkurat hjelpe å være uenig med hva jeg mener angående dette.

Til eksempel, om kjæresten hopper i køys og hvisker deg i øret så sier du ikke "bare en time til pus", særlig ikke om du sa det samme for en time siden og hun har ventet tålmodig siden da. Men for all del, andre må bare være uenige.

Det er ikke alle som ser det, men jeg forsvarer faktisk dataspill,

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Avaen, Av og til reiser kjæresten bort og da har jeg frie tøyler, denne gangen rakk jeg å oppnå en aldri så liten våt drøm og skaffe et bra sverd.

 

 

Du kan ikke se hvordan folk kjører instancer for å få noe når du selv farmer pvp for å få epics? heh.. noen er pve personer, andre er pvp personer.. nazrm, vel.. han er begge..

Lenke til kommentar

Per-Stian, Riktig. Når du gjør instance er det andre som bestemmer når du skal spille. Andre bestemmer hva du skal gjøre på. De bestemmer hvor lenge og hvor ofte du skal spille. Og nåde deg dersom du ikke møter opp eller må forlate midt inne i noe viktig.

Du må planlegge dagen din rundt disse raidene/instancene.

Dersom du ikke finner deg i alt dette, er du ikke dedikert eller "hardcore" nok og guildet vil finne en annen til å ta din plass. Hvertfall hvis det er en guild på "høyt" nivå.

 

Er du i Battlegrounds får du "belønning" for hvert sekund du er der, du spiller alene og gjør akkurat hva du har lyst til. Du kan gå når du har lyst, ingen spør spørsmål eller kjefter på deg. Aldri er det noe viktig på gang. Og det beste av alt, du trenger ikke å spille der hver dag, ikke hver uke heller, du kan spillle når du har lyst og når det passer deg. Spillet venter nemlig på deg og det er absolutt ingenting som "går ifra deg".

Men, det beste av alt, du kan planlegge dagen din som du vil og har ingenting "viktig" du må gjøre eller få unnagjort i spillet. Det vil si, spillet krasjer ikke med dine andre aktiviteter.

 

Ettersom jeg trener har jeg ikke sjanse til å være med på raid en gang til eksempel, mens Battlegrounds er det mulig å spille i akkurat den dagen på det tidspunktet det måtte passe. Og hvis noe kommer opp da likevel så gjør det ingenting.

Lenke til kommentar
Du poster halv 7 om morgenen, tipper du ikke har lagt deg enda. WoW er tydeligvis ett problem for deg.

Jeg vet hva som er et problem for deg, nemlig at folk gjør hva faen de vil uten å måtte ta hensyn til pekefingern din. Kanskje han har stått opp for alt du vet?

 

Er det verdt det å kaste bort hundrevis av timer på å bli akseptabel i ett spill ? Du kommer aldri til å bli best likevel, siden det finnes folk som spiller det 24/7.

Hvem snakker om verdi og/eller å bli best? Det er snakk om å ha det gøy! Jeg mistenker deg for å ha det lite morro i livet ditt.

 

Det er ikke dine egenskaper som en spiller som gjør at du er god i dette spillet, alt kommer ned til statistikk og utstyr. Fatter ikke at folk gidder engang, det er så hjernedødt. Hadde dere brukt all den tiden på å lære dere programmering eller noe annet kunne dere tjent fett med penger istedet, kjøpt dere drømmebilen, drømmehuset, dra til syden ! WoW er seriøst en sykdom, det er ikke ett bra spill overhodet, det er bare så enkelt at folk blir hekta.

7604682[/snapback]

Gameplay innebærer også samarbeid, strategisk tenking og reaksjonsevne.

 

"Programmering eller noe annet" ja. Lett å si. Vanskeligere å gjennomføre. Programmering er et slit med mindre du har interesse for det, og da ville man nok heller programmert i fritida enn å spille WoW. Flere artige poeng?

 

Det finnes folk med penger ja. Folk som bruker penger i hytt og pine på teknologi de ikke har peiling på hvordan fungerer. Fucking lamers.

Lenke til kommentar
Per-Stian, Riktig. Når du gjør instance er det andre som bestemmer når du skal spille. Andre bestemmer hva du skal gjøre på. De bestemmer hvor lenge og hvor ofte du skal spille. Og nåde deg dersom du ikke møter opp eller må forlate midt inne i noe viktig.

Du må planlegge dagen din rundt disse raidene/instancene.

Dersom du ikke finner deg i alt dette, er du ikke dedikert eller "hardcore" nok og guildet vil finne en annen til å ta din plass. Hvertfall hvis det er en guild på "høyt" nivå.

7608367[/snapback]

Folk som spiller paintball er noen tullinger, tenk de må planlegge dagen sin rundt det. Om du "må" dra midt i en kamp så blir de andre irriterte, tenk så rart. Det samme gjelder fotballspillere: Når noen plutselig stikker fra en seriekamp i løpet av 1. omgang så blir de andre sinte, tenk for en idiotisk aktivitet. Nei, det er bedre å øve seg på å trikse med ballen hjemme.

 

Håper mine sammenlikninger får deg til å innse feilen bak det du sier, det er rett og slett vås.

 

Raids er en måte å avtale et samarbeid for å oppnå og oppleve noe ekstra som både er spennende og gøy. Man behøver ikke nødvendigvis planlegge dagen rundt raids, men planlegge raids etter lyst og fritid. Vil man ikke raide ofte bør man enten finne et avslappet guild, eller kjøre 5- og 10-man instances som er lettere å planlegge på sparket.

Lenke til kommentar
Cappo hva kaller du deg på Palaen da :)

7606339[/snapback]

Angelica @ Grim Batol.

 

pfft, man blir jo den kuleste i klassen om man har full t3!

 

I norge så er det litt over 90 000 som spiller, om du går på gata er det litt under 1/40 du spør som vil si at de spiller wow, om du spørr bare folk som er 15>25, og de er gutter kan jeg tenke meg en god 1/5 eller 1/10 lett.

 

(regner med at 95% av wow spillere er 15>25 og gutter)

 

(...)

7607377[/snapback]

Er veldig enig. 9/10. :)

 

Eg kutta ned på ein del unødvendig sitering. Det er nok å sitere det du svarar på. Hugs og på at dei som ønskjer kan lese det originale innlegget ved å trykke på den raude pila i botnen av sitatet. Derfor kan du enkelt kutte ved unødvendig tekst.-ttt

Endret av ttt
Lenke til kommentar
I norge så er det litt over 90 000 som spiller, om du går på gata er det litt under 1/40 du spør som vil si at de spiller wow, om du spørr bare folk som er 15>25, og de er gutter kan jeg tenke meg en god 1/5 eller 1/10 lett.

 

Mener du at bare 2.5% (eller noe) av spillerene i norge som spiller WoW, tørr å si "jeg spiller wow"?

Lenke til kommentar

Ser det er noen her som påstår de bare spiller et par timer daglig et par ganger i uken og raider Naxx aktivt, dette har jeg liten tro på, de fleste her vet og det er ikke vits å nekte at de some raider Naxx er blandt de mest hardcore spillere i WOW og meste parten har garantert en sky høy /played. ;)

 

Forøvrig, hvem bryr seg om hvor mye man spiller? Vi spiller alle det samme spillet :)

Endret av cve
Lenke til kommentar
Per-Stian, Riktig. Når du gjør instance er det andre som bestemmer når du skal spille. Andre bestemmer hva du skal gjøre på. De bestemmer hvor lenge og hvor ofte du skal spille. Og nåde deg dersom du ikke møter opp eller må forlate midt inne i noe viktig.

Du må planlegge dagen din rundt disse raidene/instancene.

Dersom du ikke finner deg i alt dette, er du ikke dedikert eller "hardcore" nok og guildet vil finne en annen til å ta din plass. Hvertfall hvis det er en guild på "høyt" nivå.

 

Er du i Battlegrounds får du "belønning" for hvert sekund du er der, du spiller alene og gjør akkurat hva du har lyst til. Du kan gå når du har lyst, ingen spør spørsmål eller kjefter på deg. Aldri er det noe viktig på gang. Og det beste av alt, du trenger ikke å spille der hver dag, ikke hver uke heller, du kan spillle når du har lyst og når det passer deg. Spillet venter nemlig på deg og det er absolutt ingenting som "går ifra deg".

Men, det beste av alt, du kan planlegge dagen din som du vil og har ingenting "viktig" du må gjøre eller få unnagjort i spillet. Det vil si, spillet krasjer ikke med dine andre aktiviteter.

 

Ettersom jeg trener har jeg ikke sjanse til å være med på raid en gang til eksempel, mens Battlegrounds er det mulig å spille i akkurat den dagen på det tidspunktet det måtte passe. Og hvis noe kommer opp da likevel så gjør det ingenting.

7608367[/snapback]

 

Enig at du peker på viktige trekk her, som en mellomløsning funker det med signups for raids for eksempel.

 

Selv liker jeg pvp så som så, ikke veldig gøy, men funker en gang i blandt.

 

Og når det kommer til å spille mye.. så kan jeg ærlig si at jeg har tilbragt 115 dager tilsammen med glede og si at det har hele tiden vært gøy.

 

Kan når som helst gi meg med det, men akkurat nå så storkoser jeg meg.

 

Solo pvp er ett helvete forresten, det suger hardt.. premades funker bra, men det er jo samme greia som å raide.

 

Alterac Valley bg'en er halvveis ett unntak, liker særdeles DÅRLIG at det er addons som gjør at man kan signe opp i lag.

Endret av Per-Stian
Lenke til kommentar
Per-Stian, Riktig. Når du gjør instance er det andre som bestemmer når du skal spille. Andre bestemmer hva du skal gjøre på. De bestemmer hvor lenge og hvor ofte du skal spille. Og nåde deg dersom du ikke møter opp eller må forlate midt inne i noe viktig.

Du må planlegge dagen din rundt disse raidene/instancene.

Dersom du ikke finner deg i alt dette, er du ikke dedikert eller "hardcore" nok og guildet vil finne en annen til å ta din plass. Hvertfall hvis det er en guild på "høyt" nivå.

7608367[/snapback]

Folk som spiller paintball er noen tullinger, tenk de må planlegge dagen sin rundt det. Om du "må" dra midt i en kamp så blir de andre irriterte, tenk så rart. Det samme gjelder fotballspillere: Når noen plutselig stikker fra en seriekamp i løpet av 1. omgang så blir de andre sinte, tenk for en idiotisk aktivitet. Nei, det er bedre å øve seg på å trikse med ballen hjemme.

 

Håper mine sammenlikninger får deg til å innse feilen bak det du sier, det er rett og slett vås.

 

Raids er en måte å avtale et samarbeid for å oppnå og oppleve noe ekstra som både er spennende og gøy. Man behøver ikke nødvendigvis planlegge dagen rundt raids, men planlegge raids etter lyst og fritid. Vil man ikke raide ofte bør man enten finne et avslappet guild, eller kjøre 5- og 10-man instances som er lettere å planlegge på sparket.

7608631[/snapback]

 

Helt sykt at du kan sammenligne det der, sitte alene på datarommet er det samme som å være sammen med andre på kamp eller trening og være sosial. Når du er ute på disse aktivitene er du ikke hjemme og råtner på datastolen hjemme. Uansett, selv driver jeg med noe som minner om paintball og der er det ikke slik at du må stille hver gang, hvis du må gå tidligere gjør det ingenting, er du der en gang i halvåret holder det siden det er bedre enn ingenting.

Ventrilo kunne vært sosialt men er ikke det, hvor mange venner har du på ventrilo som du ville fortsatt å prata med dersom en av dere hadde slutta å spille WoW?

 

Jeg liker din definisjon av et raid, men hva kaller du da flere raids i uken i månedsvis? Det som jeg reagerer på er at så mange er slaver av spillet, de går ikke ut dersom de ikke får lov av guilden til det. Det er bare sykt, "nei, guilden trenger meg".

 

Hva er forskjellen på å spille WoW og sitte i sofaen og se på TV hele dagen? Forskjellen er bare at i WoW får man en illusjon av å være i aktivitet og gjøre noe fornuftig, mens en i realiteten råtner bort like mye som en ville gjort forran TV'en.

 

Nei, WoW er et bra spill, men det rettferdiggjør ikke at noen gjør det til en livsstil og ødelegger for seg selv med det. Jeg tror det er viktig spesielt de yngre idag får dette banket inn i seg, det er så trist når den største drømmen til en tolvåring er å komme til Nefarian i BWL, og aldri prioriterer noen utendørs aktiviteter. Hvorfor skal han bli god i fotball når det er enda tøffere å drepe Nefarian?

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Nei, WoW er et bra spill, men det rettferdiggjør ikke at noen gjør det til en livsstil og ødelegger for seg selv med det. Jeg tror det er viktig spesielt de yngre idag får dette banket inn i seg, det er så trist når den største drømmen til en tolvåring er å komme til Nefarian i BWL, og aldri prioriterer noen utendørs aktiviteter. Hvorfor skal kan bli god i fotball når det er enda tøffere å drepe Nefarian?

7609242[/snapback]

 

 

Hm, må si meg enig der. Når ting tas til det ekstreme ender det ikke alltid så bra. :X

Lenke til kommentar
Ventrilo kunne vært sosialt men er ikke det, hvor mange venner har du på ventrilo som du ville fortsatt å prata med dersom en av dere hadde slutta å spille WoW?

7609242[/snapback]

Tja.. Vi har folk som har sluttet med WoW, men det betyr ikke at de ikke kommer innom VT for å slå av en prat og høre hvordan ting går en gang i blant. Mulig det bare er guilden vår som har et såpass godt samhold og god stemning.

 

I tillegg så kjenner mange i guilden hverandre IRL og er venner og flestparten har møtt de fleste som er i guilden og er vel det jeg vil kalle for bekjente.

 

Men det er klart, har du ikke opplevd dette kan jeg til en viss grad skjønne den negative holdningen til slike spill.

 

Og til slutt: Ting blir ikke bedre enn du selv gjør det til.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...